Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Var säkert jättefint... :(

FUbk.jpg ht=364

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
-------------------------------------------------------
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var säkert jättefint... :(
>
> Förlåt, trodde jag hade ställt in FB så att
> man inte ska behöva vara inloggad för att se
> bilderna, gör ett nytt försök,
> http://www.facebook.com/album.php?aid=169357&id=59
> 1803600

Hmm, inloggning fortfarande...

Onsdagscykling i Uppsala
42Hz skrev:
...
> Hmm, inloggning fortfarande...

Bilderna är finfina kan jag intyga, så fortsätt att tjata. :o)

Onsdagscykling i Uppsala
42Hz skrev:

> Hmm, inloggning fortfarande...

Sorry, har ställt in för "alla" men det funkar uppenbarligen inte.

Onsdagscykling i Uppsala
pnkcow skrev:
> Såg också några i Nåsten vid 16:00, med
> reflexvästar och en massa kartor. De verkade
> håller sig till grusvägarna.

Det var nog mig och min polare du såg. Vi utgick hemifrån mig strax efter kl 15 (jag bor i Uppsala-Näs) och snurrade i Nåsten ett tag innan vi tog oss in till stan och körde Gula. Det var vår sista check inför Raiden på lördag. Några andra som ska roa sig på Raid Uppsala på lördag?

Onsdagscykling i Uppsala
mqphoto skrev:
> När blir nästa cykeltur? Är ny här och skulle
> vilja prova så =)

Det är för kallt och blött ute. Onsdagscyklisterna sitter inne och dricker varm choklad istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Ett knippe pannlampssvetton kom farandes igår när jag parkerade min bil (jag bor nästan i Hågadalen) - först såg jag ljuset och trodde det var en bil med helljus, men det lät inget. Konstaterade att moderna cykelbelysningar är rätt bra :)

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> mqphoto skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När blir nästa cykeltur? Är ny här och
> skulle
> > vilja prova så =)
>
> Det är för kallt och blött ute.
> Onsdagscyklisterna sitter inne och dricker varm
> choklad istället.

Hehe, låter bra det. Var ute och cyklade lite i Lunsen idag, det var blött, var än jag trampade var det blött. Men blir det något snart så vill jag gärna med

Onsdagscykling i Uppsala
Tog just en tur ute kring Uppsala högar, perfekt väder (och bra tjuvträning på konditionen med en del backar)! Vill ut så snart som möjligt igen, och gärna på lite mer tekniska stigar. Så om det är någon som har lust att köra en sväng söderut, exempelvis på onsdag, så får ni gärna hojta till här!

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är lite sugen på att köra lite imorgon. Man ska ju utnyttja sina få lediga dagar. Sällskap vore trevligt. Jag tänkte dra ut eftermiddag/kväll och vill hellst slippa köra med lampa.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej allihop.

Kan vi inte ta en tur på onsdag (för att dra igång onsdagscyklingen på riktigt!). Samling 1800 vid Finn Malmgrens staty. Ett förslag är att ta gula stigen ner till Sunnerstaåsen, vidare in i Lunsen till Nyby och hem över slätten. Ett annat förslat är att sticka till Vedyxaskogen. Riktigt fin åkning där...
Någon som är intresserad?

Hälsningar
Jacob

Onsdagscykling i Uppsala
Började med cykla i höstas och har väll ok kondition men lite småknackig teknik, skulle vara kul att hänga med någon onsdag. Hur snabbt brukar det gå?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är onsdagscyklat förr och kan göra det igen!

Alltid kul att träffa lite nytt folk.. och självklart skall en klassisk onsdagscykling cyklas på klassikern i Nåsten.

Tempot är ett sådant som alla orkar med, några drar alltid iväg längst fram men alla väntas in med jämna mellanrum.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej.
Inte snabbare än att du orkar hänga med. Men du måste ha vatten och (rätt) mat i magen för att orka med. Drar du i dig en läsk och en snickers så fungerar det första halvtimmen och sedan tar det slut. Tanken med onsdagscyklingen är att det skall vara "lagom" för alla. Har du en MTB och öppet sinne fungerar det men det är ju inte någon PRO-promenad. Pröva på onsdag så får du se.

Hälsningar
Jacob

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Pean brukar vara en sådan som dra iväg och sedan väntar på oss, de andra, som sliter för att hinna med :)

Jag cyklar gärna Onsdagsturer men kan tyvärr inte onsdagarna.

tisdagar eller fredagar

Onsdagscykling i Uppsala
Om man är alldeles nybörjare kan man bli lite intimiderad av klassikern första svängen. Men det är bara att acceptera att man får kliva av och gå förbi här och var. Man lär sig så oerhört mycket tecknik av att åka bakom någon som kan och försöka köra samma spår själv. Det är så jag fortfarande gör. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Med reservation för att jag kan vara fast med omtentarättande (gud förbjude) så dyker jag upp på onsdag.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Efter att ha tillbringat hela förra veckan i mörkaste Skottland utan cykel(!), ska jag cyklar en sväng i Nåsten lite senare idag om någon vill hänga med. Kan tyvärr inte säga exakt vilken tid än men det blir nog runt 15:30/16:00. Jag återkommer lite senare när jag vet.

Onsdagscykling i Uppsala
Tyvärr är jag upptagen idag, och kom på att jag åker iväg på påsksemester på onsdag (fastän det kanske var jag som först föreslog cykling nu på onsdag). Well, well... hoppas på mera cykling efter påsk!

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!
Det verkar ju bli några stycken på onsdag, kul! Jag hänger gärna på om vi tar "klassikern" (inte för att jag vet var den tar vägen, Nåsten, men ändå). Det skall visst bli fint väder också. Svaje, inspirerad av din cykel har jag nu själv en fulldämpad! Nice...

CU there!
Jacob

Onsdagscykling i Uppsala
Var det någon här ifrån happy som gav sig ut på en scott-ht från Flogstav. 49 D eller E i går eftermidag? Kunde inte missa det karakteristiska ljudet av SPD-klossar i SPD-pedaler där jag låg på min filt och läste.

Tillbaka
Topp