Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Oj:) inte konstigt att man hade 0 grepp idag! Kan man ju hoppa ner på 1-1.5 utan problem! Tack för alla bra tips:) då är det bara pån igen då// Adde

Onsdagscykling i Uppsala
Kör ni med lika lågt tryck även när det är torrt? Och på snabbare stigar med mindre stök? Det ska bli kul att pröva med mindre luft nästa sväng:)

Onsdagscykling i Uppsala
lachamello skrev:
-------------------------------------------------------
> Flottsund?

Samling eller passering vid flottsund?
Är iallafall lite sugen på lunsen...

Onsdagscykling i Uppsala
Traditionen bjuder att samling är vid Finn, men jag tänkte mer kolla vilket håll ni tänker styra kosan åt... passerar ni Flottsund, så försöker jag nog hänga på...

Onsdagscykling i Uppsala
Hej! Jag är mtb-nybörjare och skulle gärna prova att hänga på idag. Har inte cyklat i lunsen, är det svårt? Jag kan cykla gula stigen hyfsat om det är torrt.

/magnus

Onsdagscykling i Uppsala
MagnusG: Säg bara till de andra att de får vänta på dig när du inte hinner med. Det är den långsamaste som sätter tempot på onsdagsturer. Däremed inte sagt att man inte får ta i lite för att hinna med. ;) Men man lär sig massor. Tyvärr kommer jag inte med själv idag.

Onsdagscykling i Uppsala
Lulle skrev:
> Hoppar också på vid flottsund (18.15???) om det
> blir lunsen från det hållet. Annars dyker jag
> upp vid Finn.

Vet inte om ni är nära släkt med L Armstrong, men jag tror inte att ni lyckas göra sträckan Finn-FLSD på 15 minuter...

Jag skulle tro att ni är vid FLSD vid ca 1840-1845 om ni samlas vid Finn kl 18... akademisk kvart ni vet...

Ni får gärna slå en pling på 070 fem fem 2 99 00 när ni lämnar Finn.

Onsdagscykling i Uppsala
MagnusG skrev:
> Hej! Jag är mtb-nybörjare och skulle gärna
> prova att hänga på idag. Har inte cyklat i
> lunsen, är det svårt? Jag kan cykla gula stigen
> hyfsat om det är torrt.
>
> /magnus

Det är klart att du ska med! De två gånger jag har varit med har pauserna varit många och långa! Självklart väntar vi in alla.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej alla, första inlägget på happy för mig.

Heter Åke och cyklar på en nyinförskaffad fultysk, HT. Är ganska grön vad gäller mtb men det vore roligt att hänga med på onsdagscyklingar förutsatt att tempot är vad det utlovas (dvs, inte för snabbt).

Onsdagscykling i Uppsala
Tack detsamma!
Det var intressant att köra Nåstenrundan baklänges - känns att min hjärna blivit inkörd motsols ;)
Dålig kvalitet på komponenterna tvingade mig dock att kasta in handduken på sluttampen (antar jag) - tack för buntbandet som höll uppe grejerna hela vägen hem!

Onsdagscykling i Uppsala
Ska fira studenter i morgon så det blir ingen cykling för min del, tog en liten tur under lunchen i dag i stället.

Upptäckte att hjälmen har flera syften, ett dussin kottar valde att attackera mig ute i stenhagen-skogen. När det blåste som värst kom det en och annan gren också, men dem lyckades jag undvika.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blir nog inte mer än onsdagstempo för min del. Första gången på cykeln efter 2 veckor med en förkylning som inte är helt borta än. Ni får lov att dumpa mig om jag blir för mycket bojsänke.

Tillbaka
Topp