Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tur att jag inte gjorde slag i saken och drog upp till Uppsala för en liten onsdagstur då :) det var faktiskt planen. Men det är knapert med tid här med den här veckan.

Onsdagscykling i Uppsala
1.jpg

Ser ut att bli OK

Onsdagscykling i Uppsala
Appropå orientering. Vi kom just hem från Nåsten, stötte ihop med en nattorientering. Trevligt att det finns folk som i någon mening är lika udda som vi;) Som brinner för att springa runt i en mörk skog med pannlampor o leta efter små skärmar.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
nu så, starten är från IF Thors klubbstuga i Lurbo, långt ner till höger på Nåstenbladet, går finfint att ta sig dit genom att köra genom själva hågadalen hela vägen om man utgår från flogsta. Jag skall dit och om någon behöver guidning från flogan så räknar jag med o dra ca 1720

Onsdagscykling i Uppsala
vi härjade runt i nåsten för fulla muggar, såg du en drös cyklister med pannlampor (tror jag var den enda som hade någon form av lyse på styre, dessutom pannlampa) så var det vi, komemr o vara fler deltaävlingar i MTB-kåsan, tror det var kommande 2 onsdagar om jag inte såg fel. Alla välkomna!

Onsdagscykling i Uppsala
Hi Guys,

Do you know if any one is riding tomorrow? Any idea about the weather?

If not, Clas (Orv) and I have been talking about meeting for a beer tomorrow evening. If we are riding, then we'll do that another day. Anyone is more than welcome to join us for a beer.

Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Jamie: Yes, thats fine with me - I like to bike too. I can't say for the rest of the week. How long are you planning for staying in Sweden? Anyhow, see you tomorrow!
/Clas

Onsdagscykling i Uppsala
orienteraren skrev:
-------------------------------------------------------
> blir det Nåsten eller vad är planen?

Svårt att säga innan vi samlats. Men mkt talar väl för Nåsten. Möjligen via Berthåga. Kul med lite omväxling. Får se vad andra vill.

Onsdagscykling i Uppsala
orienteraren skrev:
> okej, då tar jag mig ner på stan före ändå, blir
> stressigt men jag skall göra mitt bästa för att
> komma dit till 1800

Juste, har du mitt mobilnr, om ej är det 0709 52 73 41

Onsdagscykling i Uppsala
Tackar för en trevlig tur, inget ont om onsdagsgruppen alltid trevligt att träffa folk o se nya stigar men onsdagsgruppens tempo i dagsljus är på gränsen till för långsamt tycker jag o nu när det var mörkt upplevde jag det som att det gick ännu långsammare? Jag säger inte att jag inte var en bidragande orsak (jag var väl den enda som gick omkull? 2 ggr...) Och visst var vi 6 st idag på relativt smala stigar men jag håller gärna ett högre tempo så om det är någon som vill ut o köra lite fortare nån dag hänger jag gärna med, annars ser det ut som om onsdagsgruppen får klara sig i stort sett utan mig när det gäller mörkercykling. Trots detta tack för en trevlig tur idag. O Per ska ha all heder, att han hittar så sjukt bra överallt, utan karta o dessutom i mörkret, det är grymt imponerande!

Onsdagscykling i Uppsala
Orienteraren: Okey, men du stack ju utan att säga något när vi hade hälften kvar - dessutom de roligaste delarna i Nåsten.
Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
jag sa till Pär att jag körde hem, dessutom är Nåsten min "hemmaskog" så största orsaken som jag ser det att köra med onsdagsgruppen är, förutom trevligt umgänge såklart, att jag får testa på nya stigar och områden.

Onsdagscykling i Uppsala
Guys,

Thanks for a great ride again last night. I realised how much I had actually enjoyed it when I got home and had something to eat. Emma and I are heading to Gula Stigen this afternoon.

As regards the pace, I could not have gone any faster with my limited light and limited energy last night. I think that trail is grea for practicing skills, not speed.

Cheers, Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> Emma and I are
> heading to Gula Stigen this afternoon.

Have fun, as they say in the US.

We really enjoyed it yeasterday too, there was just enough of grip for it to be great fun. A lot better then last Sunday when everything was really slippery.

> As regards the pace, I could not have gone any
> faster with my limited light and limited energy
> last night.

Nor could we.

> I think that trail is grea for
> practicing skills, not speed.

You are right on, we ride simply for fun, besides if one rides much faster in Nåsten one gets more bashed up than fit.

Onsdagscykling i Uppsala
Hi Guys,

Had a great ride today. We went from Stadsskogen across Hagadalen into Nåsten and joined route 4. After doing a 'lap' accidentally we joined route 6 at the Grill spot and then continued on route 6 through to Fäbodana. From there we headed West on the Red (7a) and came off after a short while heading South West on the old telegraph track, which is really undulating (way too much to ride on alot of it). We then came out on 2 near Ekeby and rode South down to Hammarskog via Vreta Udd. From there we headed back North via Lurbo. 3 1/5 hours in all and nice to be riding some new trails. We've left the bike cleaning until tomorrow.

See you guys Wednesday.

Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Sorry guys both me and Elisabeth got too much work going on to feel comfortable drinking tonight, hope we can join you some other time.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> What do you say abaut i ride tomorrow?
> Same place same time, i think i will go.

Sorry, I can´t due to a meeting I have to attend (work!). And, Elisabeth is at another meeting. Perhaps some one else is on?

Onsdagscykling i Uppsala
pepe: Kan heller inte idag. Ett gäng med Jamie i täten hojar Lunsen på Lördag med start 11.00 från Flottsund. Häng på!
Mvh
Clas

Tillbaka
Topp