Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Såvitt jag vet är det vid Finn Malmgrens staty, korsningen Kkolgatan/Sysslomansgatan, kl 1800. Men sen styr man kosan åt lite olika håll beroende på drivis, jordbävningar och andra naturfenomen som kan förhöja cykelupplevelsen...
--D

Onsdagscykling i Uppsala
18 vid la park är det som gäller. bara att hänga på . valigen ute i 2-3 timmar. beror på väder och vind och tur. Kul om vi blir många!
Synes vid 18!
/Martin H

Onsdagscykling i Uppsala
Stilstudie av Andreas alias andreaso:

untitled.JPG

Mycket pollen i skogarna nu - gult mjöl:

DSCN1869.JPG

Onsdagscykling i Uppsala
Traditionsenlig långspångsbild.
spang1.jpg

Om nån undrat hur djupt det är vid långspången... lägger man på lite tyngd åker man nog ner en bra bit till.
djupt.jpg

Clas & Ralf.
spang2.jpg

Igen.
spang3.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Hu Guys,

Looks like fun!

I've just found out my frame is cracked, manically trying to get this sorted before heading off on Monday.

Take it easy!

Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Trevlig tur i onsdags kväll. Lite trött i benen var jag allt när jag kom hem. Och jag har fortfarande myggor i svalget efter passagen av Gula stigen.

Jag loggade 39 km. Screen shot av tracken:

Trackmap060531MTBHappy.PNG

Tracksfiler finns på:

[http://lagerstrom.com/mtb/060531/Track 060531 - MTB Gula stigen - Morga (Happy).gdb]
[http://lagerstrom.com/mtb/060531/Track 060531 - MTB Gula stigen - Morga (Happy).gpx]

Lite bilder finns på:

http://gallery.nextra.se/DavidMTB060531?page=1

Jag kan maila bilder med högre upplösning om ni PM:ar mig.

--David

Onsdagscykling i Uppsala
lachamello skrev:
-------------------------------------------------------
> Trevlig tur i onsdags kväll. Lite trött i benen
> var jag allt när jag kom hem. Och jag har
> fortfarande myggor i svalget efter passagen av
> Gula stigen.
>
> Jag loggade 39 km. Screen shot av tracken:
>
>
>
> Tracksfiler finns på:
>
>
>
>
> Lite bilder finns på:
>
> http://gallery.nextra.se/DavidMTB060531?page=1
>
> Jag kan maila bilder med högre upplösning om ni
> PM:ar mig.
>
> --David

Hmm är det bara jag som inte kommer åt bilder och filer eller är det något tjall?

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> I've just found out my frame is cracked,

That's a shame, what happened?

Onsdagscykling i Uppsala
Hi Clas,

I'm not sure, it's just fatigued over time I suppose. It's cracked all the way around the weld near to the rear shock. Good job I noticed it before I was flying dowm some big Alp!

Gotto to dash.

Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf och jag stoppade hojarna i bilen och drog till Fiby urskog (vi bedömde det som torrt nog). Det var den svåraste stig vi kört hittills och man fick kliva av på några ställen kring bron och nere vid ravinen och på andra ställen också. Lär vara utmaning nog för de flesta. Synd bara att slingan är så kort, som sagt.

Onsdagscykling i Uppsala
Bilder från nationaldagens eskabader i Lunsen:

2006-06-06006.jpg

Andreas

2006-06-06001.jpg

Vid starten i Plantskolan

2006-06-06002.jpg

Andreas kollar kartan innan start

2006-06-06016.jpg

Andreas fixar ett svårt hinder

2006-06-06009.jpg

Ralf kör en skakig linje

Onsdagscykling i Uppsala
Framme vid Plantskolan. Två jobbar, en fotar.
P1030557.JPG.new.jpg

Såhär bra kan det gå när man har karta med sig. Vi hade tänkt åka Andkärrsleden från Plantskolan men alla spår av stigar försvann efter en bit. Här misstänker vi att vi är på östra sidan av Andkärret.
P1030558.JPG.new.jpg

Clas har bestämt sig för att ta sig över.
P1030564.JPG.new.jpg

Kanske inte.
P1030566.JPG.new.jpg

Per skriver "Stigen är tydlig". Känns som vi har åkt fel? :)
P1030567.JPG.new.jpg

Äntligen hittade vi fram till leden som går till torpet. Inga spår av Andkärrsleden dock.
P1030568.JPG.new.jpg

Lite riktig åkning.
P1030570.JPG.new.jpg

Äkta Lunsenrötter.
En bild på Clas har här censurerats bort :)
P1030574.JPG.new.jpg

Kartläsning vid Lunsentorpet.
P1030582.JPG.new.jpg

Vi fortsatte med Södra vändan. Första delen var tekniskt ointressant.
Här en halvtaskig spång.
P1030587.JPG.new.jpg

Spång i smalaste laget.
P1030591.JPG.new.jpg

Lite väl brett mellan plankorna så man fick hålla sig till den ena.
P1030593.JPG.new.jpg

Sådär.
P1030594.JPG.new.jpg

Mer lättåkt.
P1030600.JPG.new.jpg

Ralf över rötterna på tillbakavägen.
P1030602.JPG.new.jpg

Och Clas.
P1030603.JPG.new.jpg

Hällar.
P1030606.JPG.new.jpg

Tillbaka vid Plantskolan.
P1030609.JPG.new.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:

> Per skriver "Stigen är tydlig". Känns som vi har
> åkt fel? :)

— ser inget vidare ut. Jo, det är en tydlig stig, men från vad jag förstår av Fredrik L så har kommunen anlagt en "sjö" på en del av den. Har inte varit på Andkärrsleden på evigheter.

Vi tänkte hoja imorgon, som vanligt, ja.

Onsdagscykling i Uppsala
Idag var det suveränt kul i Lunsen, torrt o snabbt, vi gjorde en riktig långluns, in från Sävja, sedan praktiskt taget upp till Bergsbrunna, Karlsro, Södra vändan o så leden ut till Flottsund som avslutnng. Bättre blir det inte ;)

lunsa1.jpg

Elisabeth på Södra vändan

lunsa2.jpg

På led två, mellan torpet o Flottsund har de bygg nya spänger breda som autobahn, lite trista betydligt mindre krävande än de gamla, men välbyggda o hållbara, så man ska väl inte klaga

lunsa3.jpg

Elisabeth på det stora steget

Onsdagscykling i Uppsala
Synd att Lunsenmyggorna vaknat till liv på riktigt nu men det kan man leva med, bara att tänka tillbaka på:
snow.jpg

Nån som känner för att Lunsa lite de kommande dagarna? Bara solar på väderprognosen för mån/tis just nu.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nån som känner för att Lunsa lite de kommande
> dagarna? Bara solar på väderprognosen för
> mån/tis just nu.

Jag kanske åker ut på tisdag, har skolavslutning på onsdag.

Onsdagscykling i Uppsala
Nå'n som vill (kan) cykla idag? Har träning kl 1800 men innan det tar jag gärna en runda.
MVH,
Magnus.

Onsdagscykling i Uppsala
Trampade sönder pedalen i Nåsten igår och hinner inte skaffa nån ny till ikväll. Ingen som har en höger plattformspedal liggande?

Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:

> Ingen som har en höger plattformspedal liggande?

Knappast någon med plattform. Dock skulle vi kunna låna ut en pedal för ikväll, en Shimano 515 (tror jag), som sitter på en hoj Elisabeth använder regelbundet så det får bli ett tillfälligt lån.

Meddela i så fall här eller via meddelandefunktionen så tar jag med den.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan låna ut ett par standardpedaler (original från Scott expert racing tror jag).
Det blir nog irriterande att byta bara den ena om du har jumbowellgon kvar på vänster sida.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för alla pedal-erbjudanden, men jag tror det får bli kontemplation och parmesantäljande till en flaska amarone. Ralf har ju skolavslutning som slutar efter 18 också. Happy ride!
Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Looks like you've all been having fun - and the same kind of weather we've been having. Lots of snow when we arrived, but that's all melting very fast now.

See you guys. Jamie
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> Looks like you've all been having fun

Yes, this night we went through Lunsen from north to south, lots of fun, were out nearly 4 hrs, have had some exceptionally warm days, todays rain almost came as a relief.

Great photos ;) Still four weeks to go before we get our holiday.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> I helgen får vi väl ta nån rolig tur?

Ja, vi pratade igår om att hoja Sörmlandsleden på söndag, från Tveta till Mölnbo, det är 26-27 km, mestadels kul singletrack, och ta med kaffe o mackor, ta det lugnt, stanna vid någon sjö o fika, etc. Det är etapperna 10, 11 och 12:1 http://www.sormlandsleden.se/ vi har i tankarna.

Finns en ridereport från i fjol här http://happymtb.org/forum/read.php/1/275809/277985#msg-277985

Det går att göra med en bil men igår lät det som om vi kanske kan få ihop så pass många bilar att vi kan ställa några i Tveta och några i Mölnbo, o slippa hoja på väg tillbaka till Tveta.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag hänger gärna med om det finns plats över i
> nån bil.

Kul, lyssnade med Clas igår, han o Ralf kunde inte p g a andra engagemang.

Vad säger David, Peter o Håkan o eventuella andra uppsalabor?

Onsdagscykling i Uppsala
Vi lutar starkt åt att istället för Tveta Mölnbo åka från Hellas till Handen, Tokholmarna säger att det är minst lika kul, i termer av Sörmlandleden så är det etapperna 1, 2, 3 o 4, http://www.sormlandsleden.se/ ska vara jättefint, och det finns tre ställen man kan fika på längs vägen. Blir vi tillräckligt många bilar o inte så många som hojar kan vi placera en eller två vid Rudan, annars går det utmärkt att parkera vid hellasgården och åka tillbaka med pendeltåget, se http://happymtb.org/forum/read.php/1/451629 eller hoja tillbaka dit ca 20 km.

Antar att Andeas är med, vilket innebär att vi har en plats kvar, klarar fyra hojar, men det vore kul om vi vore fler.

Onsdagscykling i Uppsala
Verkar som en bra plan du har men som det verkar nu kommer jag tyvärr vara borta större delar av söndan :( Jag hojtar till om det visar sig att jag kan hänga med, om det skulle finnas bilplats kvar då. Tänkte Lunsa lite idag istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Skulle gärna följt med men känner att jag har för mycket att göra hemma.
Fotbolls VM tar mycket av min tid just nu.
Ha en trevlig tur och ta massor med bilder så man blir inspirerad till max.

Tillbaka
Topp