Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en ovanligt lyckad tur. Åkte från Hellas till Rudan. Stålande väder och mycket fin cykling, tekniskt krävande partier varvades med snabb slingrig stig, sådan där som får en att hela tiden vilja hoja lite fortare, och så två trevliga caféer belägna precis där man började känna för en energipåfyllning. Klart en av Sveriges roligaste turer.

La rajdreporten här http://happymtb.org/forum/read.php/1/451629/453219#msg-453219

Onsdagscykling i Uppsala
Tänker hoja imorgon, onsdag 21a, vanliga tiden o platsen. Enligt UNTs vädersida ska det i v f inte regna.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Trotsade ni regnet idag? Jag stannade hemma och mekade istället. Nån som åker imorrn kväll? Jag funderar på det, om inte vädret är alltför pissigt.

Onsdagscykling i Uppsala
Dessvärre bangar vi idag, har haft för mkt att göra för att hinna, hoppas ni får en fin tur ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Vi blev ett gäng på fyra idag, nya bekantskaper för mig samtliga. Vi körde Nåsten med start borta vid macken och branta backen, sedan vidare på Lasses stig - som jag tror vi hittade 95% av - sedan vidare på den klassiska rutten ned mot Fäbodarna och därifrån en sväng in igen för att sedan komma över Hågadalen till Linnéstigarna. Högt tempo och jäkligt halt på rötter och hällar, gjorde det hela mer spännande än episkt.

Onsdagscykling i Uppsala
Det betyder med andra ord att ni fått mersmak och vill köra mer de kommande dagarna nu när vädret verkar bli riktigt fint ett tag? Känns som jag inte varit i skogen på evigheter (har däremot smygtränat med på lekhojen), så jag vill åka en hel del nu.

Onsdagscykling i Uppsala
Det var verkligen äckligt halt i går och jag lyckades köra av vägen och trilla ned för en klippa (låter farligare än det var), med skohaveri och skrapad XTR växel som följd;(

Mina supersonicdäck kan få brinna upp tycker jag(de gillar inte våta rötter), så nu gäller det att skaffa nya Uppsalaspecifika sulor; har ni något råd att ge? Conti Viper får beröm av gårdagens stigfantast men jag är lite sugen på Panaracer eller kanske WWulfdäcken....Vad säger ni? De ska vara våta rötter- å klippspecifika...

Onsdagscykling i Uppsala
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag funderar på att komma förbi nästa onsdag,
> har semester och bil. Vi blir nog två hoppas jag.

Kul, det ser vi fram mot ;)

Onsdagscykling i Uppsala
m skrev:
> så nu gäller
> det att skaffa nya Uppsalaspecifika sulor; har ni
> något råd att ge? Conti Viper får beröm av
> gårdagens stigfantast men jag är lite sugen på
> Panaracer eller kanske WWulfdäcken....

Har ingen erfarenhet av Conti eller Wulf. Själv åker jag på Panaracer, Fire XC Pro, har också kört en del på Micheline Wilgriper, och Specialized Roll-X. Gillar Panaracer bäst. Men även Roll-X är sköna. Grepet betingas i hög grad av friktionen, ju mjukare däck desto mer friktion (och snabb förslitning). Det är därför vissa typer av klätterskor inte har något som helst mönster.

Det som kanske är viktigast i Uppsala är att de är breda så att de inte åker ner i glipan mellan planken på spängerna i Lunsen. Minst 2.1" ska de helst vara.

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf, Håkan, Lasse och Andreas.
2006-09-06005.jpg

Rastplatsen vid Hundslädevändan - vad är det alla kollar på?
2006-09-06011.jpg

Andreas med sin nya Titus Moto Lite.
2006-09-06013.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Några fler bilder från idag. Den uppmärksamme noterar kanske att de följer ett visst tema.

Bilagor

• P1040438.JPG
    P1040438.JPG
    147.4 KB · Besök: 46
  • P1040440.JPG
    P1040440.JPG
    143.1 KB · Besök: 42
  • P1040441.JPG
    P1040441.JPG
    155.4 KB · Besök: 44
  • P1040444.JPG
    P1040444.JPG
    133.8 KB · Besök: 45
  • P1040445.JPG
    P1040445.JPG
    159.7 KB · Besök: 44
  • P1040446.JPG
    P1040446.JPG
    142.9 KB · Besök: 41
Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Några fler bilder från idag.

Den är jättesnygg, ska bli kul att se den IRL ;)

Är det någon som är sugen på Hellas Handen 16/9? Vi har inte bestämt oss än med jag är lite frestad.
Ken bli ett kul gäng.

Onsdagscykling i Uppsala
Här har jag förresten samlat lite blandade bilder från i somras: Sommar 2006
Alla är från turer i Uppsala/Stockholm. Hoppas ingen misstycker att jag även snott lite bilder från andra här i tråden.

Onsdagscykling i Uppsala
Nice shiney new bike Andreas.

Hope you had a good ride tonight. Good to see you're back too Per, hope you had a good summer.

Our Wedding this weekend, so rather busy.

Have fun, see you soon.

Jamie

--

Onsdagscykling i Uppsala
Härliga bilder, och Andreas - din nya cykel ser grym ut :)

Jag var återigen fast i möten på jobbet och hade ingen möjlighet att komma iväg nu på onsdagskvällen tyvärr. Är det någon mer än jag som är mer stressad än vanligt efter denna underbara sommar att mörkret nu kommer allt tidigare på kvällen? Jag hoppas att det är möjligt att njuta av en snöfri cykelsäsong långt in på hösten ...

/AWi

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> Our Wedding this weekend, so rather busy.

Congratulations ;) Where are you having your honey moon: In Lunsen? Or?

We are toying with the idea to go to Hellas and ride to Handen with the Stockholm people the 16th, but it depends on weather etc. It is a splendid ride, and I think there will be a nice party at Mattias Hadley´s (formerly Mattias L).

Onsdagscykling i Uppsala
Tjena!

Snygg hoj Andreas, men en liten fråga….. Det var många fina poser vid cykeln men inte en enda då du cyklade, lede du runt hojen hela turen??

Jag vet att det känns som ett djup sår i själen när man får den första repan på en sådan fin cykel men någon gång måste vara den första.

Onsdagscykling i Uppsala
Vissa kortare sträckor vågade jag allt rulla på den! Snart är den nog repig och fin precis som det ska vara.

jimbobs: congratulations! You know you have to ride around i Lunsen with a pimped 'just married' bike.

Onsdagscykling i Uppsala
Lunsen idag - hög luft. Blött och ganska halt på sina ställen.

2006-09-09013.jpg

Fortfarande sol, men senare på dan blev det molnigt. Kanske har att göra med att det är kulturnatt i Uppsala.

2006-09-09015.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag är förkyld så jag kan inte åka med idag :(

Synd, vi hade sett fram mot att få Motoliten. Tror du att du blir frisk till på lördag?

September ut tror jag f ö att det funkar utan lysen, men i oktober blir det nödvändigt, såg att Mila tydligen börjat göra en HID-variant som kanske är intressant.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Synd, vi hade sett fram mot att få Motoliten.

Haha, tror ni att han ska ge bort den nu :)

/Johan (jag vet att det är omoget att märka ord men det såg så kul ut)

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Per skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Synd, vi hade sett fram mot att få Motoliten.
>
> Haha, tror ni att han ska ge bort den nu :)
>
> /Johan (jag vet att det är omoget att märka ord
> men det såg så kul ut)

"få se" skulle det naturligtvis stå ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Morrn!
Tack för era gratulationer! Jamie och jag hade en helt underbar helg, kunde inte ha varit bättre. Nu ska här köpas cykelprylar för bröllopspengarna, måste ju få i ordning Jamies Enduro! Jamie den jäkeln sticker till Pyreneerna imorgon och är bortrest i två veckor, jag är dock himla sugen på att haka till Hellas på lördag, finns det plats för mig i någons bil?
Vi ses!
Emma

Tillbaka
Topp