Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Emma skrev:
-------------------------------------------------------
finns det plats för mig i någons bil?

Om det går som planerat åker Andreas, Ralf och jag i en bil. Hojarna gör att det bara blir en plats bak. Eventuellt har Per och Elisabeth plats om Andreas åker med mig.

Mvh
Clas

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Cerro: du får ta dig till Uppsala (eller Tokholm på lördag) om du vill provhoja den. Fast Helsingborg låter ju lite långt.

Emma: det verkar som det kan bli två bilar från Uppsala på lördag så då finns det säkert plats, men det får väl bilförarna svara på. Kan jag förresten få tillbaka mitt bakhjul nån dag? Det är ingen panik men nu har jag äntligen användning för det.

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> jag är
> dock himla sugen på att haka till Hellas på
> lördag, finns det plats för mig i någons bil?
> Vi ses!

Ja, vi har en plats, åker från Ua, 8.20, och i Stockholm träffar vi Andreas, Stampe, http://happymtb.org/forum/profile.php/1/609 i Årsta 9.30, parkerar o hojar till Hammarbybacken, Mattias Hadley (som övergått till ett liv dygd) kör eventuella prylar, ombyte etc, man vill ha med sig från Hammarbybacken till Handen.

Vi träffar Andreas i Årsta för att där finns en pendeltågsstation, så vi kan ta pendeltåget in och komma direkt till bilen.

Per

Onsdagscykling i Uppsala
Hi Andreas,

Sorry, I should have returned that before now. Do you want to let me know where you live and maybe I can drop it back this evening. I also need to give Clas back his rear mechs at some point. I didn't use these bits in the end as I still couldn't get any forks to fit the Kona.

/Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Hejsan Per!
Låter som att ni har en bra plan. Tack för att jag får haka. Ska jag dyka upp hos er strax efter 8 på lördag morgon? Vi hörs.
/Emma

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> Ska jag dyka upp hos er strax efter
> 8 på lördag morgon?

Ja, gärna 800, så vi har lite marginal för att packa på hojarna, och hinna tid till träffen med Andreas i Stockholm.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Om det finns plats i någons bil kan jag tänka
> mig att följa med.

Kul, vi har kanske en plats, för ögonblicket är den tingad för Mårten, men det är osäkert om han kommer, jobb, etc. Så fort jag fått besked från honom återkommer jag.

Onsdagscykling i Uppsala
Då står jag utanför Luthagsespl. 24B senast kl. 8:00.

Max K. - Vi planerar att åka till Hellas, söder om Stockholm, på lördag, ska köra med Happygänget.

/Emma

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:
> Då står jag utanför Luthagsespl. 24B senast kl.
> 8:00.
>
> Max K. - Vi planerar att åka till Hellas, söder
> om Stockholm, på lördag, ska köra med
> Happygänget.
>
> /Emma

Jaha,just det! Det är ju nu på lördag ja.
Vad trevligt (:
Tack!

/Mvh M

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Funderar fortfarande på om jag skall med eller
> ej. Är det någon som tänker stanna på
> grillningen, eller drar alla hem.

Vi tänkte stanna en stund, äta o vara sociala, men vill inte komma tillbaka till Uppsala sent.

Stigen är en klassiker för stockholmarna i princip är det etapperna 1, 2, 3 o 4, på Sörmlandsleden. http://www.sormlandsleden.se/ massvis med kul stig, i princip är det cykelbart hela vägen.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Mårten R skrev:
> Jag får nog stanna i U.a. :-( Men jag åker
> gärna med någon annan gång. Ha det så kul i
> Hellas.

Trist. Det är en tur i Uppsala på gång på söndag också, http://happymtb.org/forum/read.php/1/471357
Jag skulle gärna dit men vi får se, egentligen är jag fortfarande för förkyld. Jaja, egentligen vill jag inte repa cykeln...

Onsdagscykling i Uppsala
Hejsan!
Jag kommer tyvärr inte kunna komma imorgon, ibland vill man lite mycket och nu körde det ihop sig. Jag hoppas att ni får en toppendag. Tack Per och Elisabet!
Vi ses på onsdag.
Mvh Emma

Onsdagscykling i Uppsala
Ok.... Jag följer med, har bestämt mig nu. Egentligen har jag inte tid men jag vet att jag kommer att ångra mig fram åt 10 tiden.
Jag har bil och kan köra om det behövs, i vilket fall kommer jag in till 24B vid 8.00 tiden.

Onsdagscykling i Uppsala
Lysande då ses vi imorgon bitti. I fall du har en extra skena för ditt takräcke, har för mig att du bara hade en monterad, skulle vi kunna ställa en bil i Handen.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Jag har bara en skena och ett ställ bak, hur
> många hojar skall med.

Fyra, håkans, elisabeths, din o min.

Onsdagscykling i Uppsala
Problemet för mig är ju att era bakdämpare sitter fel för att kunna åka bak på min.
Antingen får vi skruva isär eller åka pendel.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten, synd att du inte kunde följa med idag, det var grymt kul och några nedförsbackar var som byggda för dig. Vi Uppsalabor får ta och göra om den där turen tycker jag.

Onsdagscykling i Uppsala
Nån som åker ikväll? Jag siktar på det. Pga byte av jobb om några veckor kommer jag nog ha betydligt sämre möjlighet att hänga med på onsdagarna i framtiden.

Onsdagscykling i Uppsala
Japp!

Solen står lågt redan vid 18-tiden:
P1040538.JPG ht=544

Redan mekdags:
P1040539.JPG ht=544

Mörkt:
P1040542.JPG ht=544

Nånstans här bakom stod det en läskig människa och glodde på oss, förmodligen nån som undrade vad vi var för läskiga människor:
P1040544.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Såg kul ut! Jag får nog skaffa lämpliga lampor. Hur är Uppsalagängets erfarenheter? Jag skulle behöva både lampor både för styrmontage och ngt för hjälmen (antar jag).

/Anders

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nånstans här bakom stod det en läskig människa
> och glodde på oss, förmodligen nån som undrade
> vad vi var för läskiga människor:

Märkligt, kan vi ha framstått som farliga, som sådana där som man går omvägar i kring för att inte riskera fysiskt våld?

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Såg kul ut! Jag får nog skaffa lämpliga lampor.
> Hur är Uppsalagängets erfarenheter? Jag skulle
> behöva både lampor både för styrmontage och
> ngt för hjälmen (antar jag).

Per och Elisabeth har en s.k. urladdningslampa på styret. En sån ger det bästa ljuset jag sett hittills och då behövs ingen extra-lampa på hjälmen. Hör närmare med Per.

Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> andreaso skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nånstans här bakom stod det en läskig
> människa
> > och glodde på oss, förmodligen nån som
> undrade
> > vad vi var för läskiga människor:
>
> Märkligt, kan vi ha framstått som farliga, som
> sådana där som man går omvägar i kring för
> att inte riskera fysiskt våld?

Är det sant? Stod där en läskig gubbe mitt i skogen? Det var precis där vi utan lysen lämnade er va? Spooky

Onsdagscykling i Uppsala
Mattew skrev:

> Är det sant? Stod där en läskig gubbe mitt i
> skogen? Det var precis där vi utan lysen lämnade
> er va? Spooky

Vålnaden i Nåsten? Jag såg honom inte. Det var först i närheten av Fäbordarna som ngn nämnde något. Hade någon sagt något kunde vi ju ha lyst på honom och sagt hej.

Onsdagscykling i Uppsala
Mattew skrev:
> Är det sant? Stod där en läskig gubbe mitt i
> skogen? Det var precis där vi utan lysen lämnade
> er va? Spooky

Jag precis där, ca 50 meter in i skogen.
Per: vi gjorde det men utan resultat. Du hade redan åkt iväg när vi såg honom/henne/det.
Jag tror personen trodde vi var ett ufo.

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:

> Hur är Uppsalagängets erfarenheter?

HID-lampor är i särklass, ger ett starkt jämt ljus, stigen framför hojen blir lika ljus som på dagen. Ljuset är så bra att t ex Leo tycker det är snudd på fusk, att det inte är lika spännande som att hoja en milalampa;)

Välkända HID-farbrikat, som du lät gogglar upp, är Niterider, Light & Motion, och Lupine. Vi har haft ett par Niterider som funkat utan strul i fyra år. Lyser i fyra timmar med oförändrad styrka, och längre än så är man knappast ute.

Vissa orienteringslampor är alldeles utmärkta, t ex Mila.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och Mattew pratade om att sticka ut på lördag förmiddag, runt 10:00. Hoppas att fler vill haka. Jessica skulle vilja cykla på söndag så kanske blir det en tur då också.
Mvh Emma

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp