Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur blir det i helgen?

Ralf och jag är på. Vi har bilen dock utan krok och takräcke. Vore det inte kul att ta den där svängen som MZ pratar om:

"Men sträcka 14 & 13 ligger i tränings rundan, har inte kört ända till Lillkyrka i år. Det var där du vände när du var med brosan och mig, men jag tror att sträckan Enköping- Lillkyrka är mest teknisk.
Är det bara uppehåll så är det en kanon rolig stig. Har för mig att det är 2 mil till Lillkyrka från Enköping, vänder man där och tar samma stig hem så kan man kompletera med mera stig vid Bredsands badet. Finns en massa stigar där som går lite kors och tvärs, om man känner för det."

Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åker gärna till Siggefora och/eller Enköping. Just nu ser det ut att bli regn på lördag och sol på söndag men det lär väl ändras många gånger.

Mårten: man vill ju inte skita ner cykeln...

Onsdagscykling i Uppsala
Upplandsleden Enköping Lillkyrka är ok men inte så teknisk. Brukade köra lite där i krokarna förr. Man kan parkera vid badhuset och sedan efter 500 m åka in i skogen och sedan är det några små sträckor med lvg (längsta är väl 1,5 km). Kan nog vara lite plaskigt på sina ställen men stora delar är nog ok.

Jag och Andreas tänkte nog kolla lite på Fjällnora imorgon, om inte Andreas cykel blir för smutsig förstås.

Jag jobbar till 14:00 på lördag. Men om ni hojar på söndag eller efter 14:00 så är jag gärna med.

Onsdagscykling i Uppsala
Det vart fredagscykling för mig och Orj den här veckan. Vi cyklade gula stigen ut till sunnersta och testade mountainbikebanan för första gången. Den var ju riktigt kul och inte alls så svår som jag trodde den skulle vara, det var väl egentligen bara en uppförsbacke som var lite knepig. Den passar ju också väldigt bra en sån här dag då det är blött i markerna, inte så mycket rötter och ganska torr. Trevligt också att få lite trixiga nedförsbackar. Hade med kameran för att ta någon bild och presentera oss för Uppsala publiken, men det vart inte mkt av den varan. Tog dock en bild då vi pausade (konstlad aktionbild) på orj, så här kommer den; Titta hur han verkligen lyser av ungdomlig iver.

Bilagor

• orj.jpg
    orj.jpg
    33.4 KB · Besök: 48
Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan tänka mig att hoja söder om Enköping imorgon och från Siggefora på söndag. Min webanslutning har varit strulig, glappkontakt tydligen, vände just på axialkabeln (eller vad den kallas?) och då funkade det! Om jag lyser med min frånvaro senare i kväll vore det juste om någon kunde ringa i morgon bitti, dock ej okristligt tidigt, nollsjunollniofemtvåsjutrefyraett

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åkte MTB-banan som går runt Sunnersta förut och den var rätt trist, bara jobbiga och trista backar. Delen som går från Sävjatrakten och slingrar sig ner till Nåntunavägen (heter den så?) en bit från Flottsund var betydligt roligare.

Hur ser planerna ut inför helgen?

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Jag kan tänka mig att hoja söder om Enköping
> imorgon och från Siggefora på söndag.

Jag är gärna med på båda.

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf och jag är med i morgon Lördag - vart vi nu skall? Mulet på förmiddan och regn senare, är visst prognosen.
Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Kan säga att det har regnat ganska mycket här i Enköping dom senaste dagarna. Kan vara lite skitigt och halt, men markerna brukar klara ganska mycket regn.
Kan vara med på lördag och visa lite, om det nu inte står som spö i backen.
Men det får vi hoppas att det inte blir.

Onsdagscykling i Uppsala
Spricka efter onsdagscyklingen för 3+ månader sen:
p1030675.jpg ht=544

Nu ihopbyggd med delar från slaktad hardtail men det borde funka:
P1040704.JPG ht=544

Tänk att det kan ta så lång tid att skaka fram en ny baksving.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:

> Tänk att det kan ta så lång tid att skaka fram
> en ny baksving.

Ja, det är uselt, när min Switchblades baksving hade fått en knäck så jag var tvungen att ersätta kedjestagen tog det mindre än tio dagar att få en ny från Titus, dock mot betalning, vilket inte var helt fel eftersom jag hade drattat ikull så det hade slagit i klippa.

Hur gick det f ö med Fjällnora o Almunge? Kom ni ut?

Onsdagscykling i Uppsala
Vad sägs om kl 10? Är det bra för Clas o Ralf också? Och, passar det Mattias i Enköping om vi är där ca 1030? Träff vid Badhuset? Eller? För mig skulle 930 funka också.

Är det någon mer som vill hänga med? Jag har alltså en bilplats över som är lätthanterad, behöver bara ta av ett framhjul, och ytterligare en men då krävs att man tar av båda hjulen, sadel o pedaler, något jag gör på ett par minuter.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Vad sägs om kl 10? Är det bra för Clas o Ralf
> också? Och, passar det Mattias i Enköping om vi
> är där ca 1030? Träff vid Badhuset? Eller? För
> mig skulle 930 funka också.
>
> Är det någon mer som vill hänga med? Jag har
> alltså en bilplats över som är lätthanterad,
> behöver bara ta av ett framhjul, och ytterligare
> en men då krävs att man tar av båda hjulen,
> sadel o pedaler, något jag gör på ett par
> minuter.

Mig spelar det ingen roll, men det regnar nu och det kommer att bli blött och skitigt!
Idrottshuset/Badhuset funkar kalas för mig. Ta med vatten och lite proviant, vet inte om fiket vid Bredsands badet har öppet. Om ni blir sugna, men jag skulle tro det.

Onsdagscykling i Uppsala
Ju tidigare vi åker desto längre slipper vi regnet enligt smhi:s halvdana glaskula.
9:30 blir väl bra. Ska jag dyka upp utanför dig då, Per?
Kexchokladen är nerpackad!

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Ju tidigare vi åker desto längre slipper vi
> regnet enligt smhi:s halvdana glaskula.
> 9:30 blir väl bra. Ska jag dyka upp utanför dig
> då, Per?
> Kexchokladen är nerpackad!

Kan vi säga 945, vill gärna ta det lite lugnt på måndagmorgon. Måste hämta bilen i garaget, etc.

Onsdagscykling i Uppsala
Mattias, skicka gärna ett meddelande till mig med ditt mobilnr, så slår vi en signal när vi ser Enköping. Med morgondagens väderprognos vill man inte stå ute o vänta någonstans.

Onsdagscykling i Uppsala
Kan meddela att det är regn,ganska blåsigt och 14,5 grader varmt(eller kallt).
Inga solglasögon behövs med andra ord.

Onsdagscykling i Uppsala
MZ skrev:
> Kan meddela att det är regn,ganska blåsigt och
> 14,5 grader varmt(eller kallt).
> Inga solglasögon behövs med andra ord.

Härligt, så länge det inte är snöstorm ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Tack Mathias för guidningen idag mellan Enköping och Lillkyrka! Det var roliga stigar. Hoppas det blir någon mer gång.
Nu är det bara att vänta på att Per och Andreas kommer med lite bilder.

Mvh
Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Här är några bilder från dagens tur i Enköping. Det blev några filmsnuttar från min supercoola (=nerdiga) styrkamera också, vi får se om det blir nåt av det sen.

Vår guide Mathias vid parkeringen i Enköping:
P1040710.JPG ht=544

Paus vid Bredsand:
P1040712.JPG ht=544

Mathias:
P1040714.JPG ht=544

Per:
P1040715.JPG ht=544

Clas:
P1040716.JPG ht=544

Ralf:
P1040717.JPG ht=544

Transportsträcka:
P1040719.JPG ht=544

Tack för idag!
Siggefora imorrn?

Onsdagscykling i Uppsala
Det var så lite så, Orv.
Kul att komma ut trots regnet, men nu skiner solen. Man kan inte ha tur med vädret jämt.
Har vridit ur kläderna innan dom hängdes på tork, tog sedan ett bad som var bland det skönaste jag gjort.

Onsdagscykling i Uppsala
Inte världens bästa bilder, men här är några

148_4815.jpg ht=525

Andreas

148_4816.jpg ht=544

Vem kan detta vara? Den enda som klarade detta steg.

148_4817.jpg ht=544

Ralf var på håret, men det slutade med 4-1 till steget.

148_4818.jpg ht=725

Här ser man inte hur knepigt det var. Men det blev faktiskt 5-0 till steget.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:

> Siggefora imorrn?

Jo gärna, eventuellt skulle vi kunna korta ner det lite, genom att börja vid Jumkils kyrka o sedan åka söderut till Skattmanöådalen, så går inte hela dagen åt. Det är massvis av fin stig.

Imorgon skulle jag kunna komma iväg 930, eftersom cykeln ligger kvar i bilen och cykelstället redan är monterat på taket.

Jag har f ö plats för ytterligare en person.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Jag hakar på i morgon,

trevligt ;)

> är det inte Järlåsa kyrka du menar Per.

Jo, naturligtvis, ska vi plocka upp dig vid vägen, eller kommer du med egen bil?

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Jag tar bilen. 9.30 vid kyrkan

Vi åker 930 fr Uppsala. Svårt att hinna tidigare, hoppas det funkar för dig.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en väldigt fin dag idag. Härligt väder lagom tur med fina stigparti, lite halt ibland men helt ok.
Nu väntar jag på bilder...

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Vi åkte från Bredskön till Skattmanöådalen
> i strålande solsken. Långa
> sträckor av stigen var på lunsennivå.

Jag kommer inte ihåg att det var så där fint som på bilderna.
Ralf och jag ångrade oss, men då hade ni säkert kommit halvvägs. Vi åkte runt lite i Lunsen i Sävja-området och kollade in lite nya stigar och en del vi redan åkt.

2006-10-8007.jpg ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
Från idag.

Bilagor

• P1040736.JPG
    P1040736.JPG
    116.2 KB · Besök: 44
  • P1040742.JPG
    P1040742.JPG
    180.3 KB · Besök: 48
  • P1040746.JPG
    P1040746.JPG
    111.9 KB · Besök: 58
  • P1040747.JPG
    P1040747.JPG
    107.2 KB · Besök: 52
  • P1040758.JPG
    P1040758.JPG
    123 KB · Besök: 41
  • P1040759.JPG
    P1040759.JPG
    166.4 KB · Besök: 39
  • P1040760.JPG
    P1040760.JPG
    141.6 KB · Besök: 39
Onsdagscykling i Uppsala
Kul med bilder, miklade lite med en, för det var så fina hojar på den, vad det nu kan vara för sort ;)

P1040736.JPG ht=208

En verkligt fin dag.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
vad det nu kan vara för
sort ;)

Helt omöjligt att säga vad det där är för sort.

Onsdagscykling i Uppsala
Det ser ju ut att vara riktigt fint hemma också även om långbyxorna åkt på. Lite hemlängtan har man allt fått när man tittat på alla bilderna. I morgon är det i alla fall dags att ta sin packning (läs cykel) och flytta hem till Sverige igen. Tror dock inte jag kommer till onsdagscyklingen denna vecka men jag kanske kan vara med i helgen om någon skall ut. Annars lär vi ses framöver.

Mats

Onsdagscykling i Uppsala
MatsE skrev:
> I morgon är det i alla fall dags att ta
> sin packning (läs cykel) och flytta hem till
> Sverige igen.

Kul, här är anmärkningsvärt fint väder för att vara oktober.

carpediem.jpeg

Tillbaka
Topp