Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en bra tur igår. Jag skyller på Krito för att mitt löfte om lugnt tempo inte riktigt höll :)

Bra kämpat pean.

Måste nog börja köra med högre tryck i däcken. Har lyckats punka på nästan varenda tur (men man får ju pusta ut lite).

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Körde Djäknegatan-Skarholmen tur-retur på Gula stigen idag. 1 timme och 20 minuter enligt datorn. 2.1 liter enligt CamelBak. En luftfärd över styret enligt höger lår. Jag har numera low riser på vänstra styrsidan och somewhat lower riser på högra. Snyggt!

Mötte även tre MTB:are enligt rapport i happy-spottingtråden: http://happymtb.org/forum/read.php/1/452263/page=13

Hoppas att ni får god cykling i morgon! Själv ska jag ner till Skåneland och fira lillsyrran som har fått för sig att gå ut gymnasiet.

Onsdagscykling i Uppsala
Var ganska ensam på kvällens tur, var höll ni hus alla? Tog i alla fall och lunsade lite, vanliga rutten från Flottsund till Bergsbrunna och vidare mot torpet och ut. Lite lagom svettotempo sådär.
Undrar om jag har någon infektion i kroppen för jag känner mig lite trött. Eller kan det va något annat.....

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
-------------------------------------------------------
> Var ganska ensam på kvällens tur, var höll ni
> hus alla? Tog i alla fall och lunsade lite,
> vanliga rutten från Flottsund till Bergsbrunna
> och vidare mot torpet och ut. Lite lagom
> svettotempo sådär.

Och min mormor heter Josef Stalin...

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och Orv tänkte ta en sväng ikväll. Start typ mellan halvsju och sju. Runda inte bestämt men Nåsten ligger väl nära till hands.

Fler intresserade?

/johan

Onsdagscykling i Uppsala
Om nån vill cykla ikväll ons är jag på, kl är ju lite sent så kanske 1830 vore rimligt

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
DSC00039.jpg ht=544

Eftersom uppsalatråden för tillfället verkar vara helt död skickar jag in en skitdålig bild från gårdagens 2,45h tur i lunsen.
/H

Onsdagscykling i Uppsala
Det tror jag nog. Tar med mig hojen jag också och trampar runt lite med Raffe i Komården medan vi väntar på er målgång. Lite kort med 10 km för Ralf - passar väl kanske bättre för mig.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag viiiiilll cukla!

Jävla idoter till Irländare på CRC som inte kan få iväg ett jävla paket. Och dumma tyskar/svenskar som tar en vecka på sig att langa ett växelöra till Sverige... *morr*

Onsdagscykling i Uppsala
ha. om man skall beställa från crc så måste man kolla att de har saker i lager. annars kan det ta oändligt lång tid minus lite grand... förstår att du vill cykla. fast i göteborg regnar det så det är inte så spännande...

Onsdagscykling i Uppsala
krito: Skiten fanns i lager. Trust me... Mailade kundtjänst igår och fick svaret att det var skickat. Men jag vetefan alltså, står fortfarande processing på hemsidan. :(

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Har alla slutat cykla?

Kan inte tala för alla andra men för min del ligger det tillsvidare nere pga. materialproblem. Fortfarande.

Onsdagscykling i Uppsala
Tjena! Är rätt ny på mountainbike o sugen på att cykla med några som hittar i skogarna runt uppsala, kan man hänga på "onsdagscyklisterna" ikväll? Om det är några som tänkt köra dvs.

/Gustav

Onsdagscykling i Uppsala
Jag o Mårten R drog till Lunsen en sväng.

Allra första droppet med min nya tysk:
P1070491.JPG ht=544

Något brant klättring:
P1070494.JPG ht=544

Kan man cykla här?
P1070497.JPG ht=544

Japp, Mårten kör på. Tyvärr blev det Håkan-klass på bilden.
P1070501.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Jävlar Mårten R langar på bra!

Måste hänga ihop med namnet. :)

Så, Onsdag. Cukling i Nåsten/Lunsen? Samling Le Parc 18? Måste köra in nya frambromsen. :P

Onsdagscykling i Uppsala
ja me tanke på hur bra mårten R var i downhill spåren så måste ja ju säga att man inte blir så förvånad att han kör där han kör :D alltså inte tvekar så mycket näre blir brant :D

Onsdagscykling i Uppsala
fan man blir lite sugen pè att cykla...har tyvàr kòrt bil i en mènad och har ingen cykel med mig...annars àr det nice cykling i alperna :D

Onsdagscykling i Uppsala
Det var ingen större trängsel i Nåsten idag...

Tänkte jag skulle prova nationaldagsspåret jag fick av David, men fick ganska snart se mig besegrad av naturen.

file=35674

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan meddela att Nåsten (lederna Nåstentraversen och Ekensberg -Fäbodarna http://www.lowdin.nu/Mtbruntuppsala/First.htm) var erbarmligt blöta, leriga och hala, särskilt för en nybörjare som jag. Cyklade vilse gjorde jag också, men med karta och gamla orienteringskunskaper gick det bra.

Helt enkelt en strålande kväll!

edit: fixade lite länkar, en par gånger

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp