Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vet inte om det passar bättre här eller i "spotting"-tråden men nyfiken på om det var någon som hänger här jag såg mellan Cykel och Skidstället och Cykelviktor för en knapp timme sedan. Personen ledde en Whyte 19 med Maverickgaffel. Ingen dussinhoj som man ser varje dag precis :)
vet inte hur en whyte 19 ser ur, det brukar köra förbi en kille me Maverick gaffel här utanför mig vid vaksala torg rätt ofta, rätt ovanlig gaffel, så kan nog vara samma. vet tyvärr inte vem det är
Jag är med!
Fick tyvärr inte med flickan idag, men jag har inte gett upp! (hon hade förhinder)
Kristin sa att hon kommer. Får kolla vad hon är upplagd för för typ av terräng och tempo.
Ses på vanliga stället!
Det är otroligt bra väder för cykling. Dock har jag redan cyklat två dagar i rad och tror dessutom inte att jag orkar hålla ert tempo. Så jag kommer fortsätta med att inte dyka upp på onsdagscyklingarna även den här veckan. Bra att jag fick det sagt, om någon nu trodde annorlunda.
Det har knorrats lite om tempot på turerna. Jag tycker det är kul att vi är så många som ändå är ganska jämna, men om det är för att alla som vill cykla lite lugnare har hoppat av så är det ju inget roligt.
Ska man försöka med två grupper? Eller välja slingor där man kan köra flera varv? Eller helt enkelt sänka tempot? Det är väl ingen som far illa av träningsmil i lite lugnare takt? Men det beror förståss på vad avsikten med turerna är. Men då är det återigen kanske där de olika grupperna kommer in?
Eller så är det bara jag som nojjar?
Vad tycker ni? Förslag? Synpunkter? Ju fler regelbundna deltagare desto roligare för alla, väl?
Inget fel med lite snabbare tempo och jag tror inte någon menar allvar med knorrandet. Förr har det ju varit klagomål på att tempot varit för lågt. Det går att anpassa så att alla trivs. Olika grupper är nog inte bra.
DrSbaitso skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad tycker ni? Förslag? Synpunkter? Ju fler
> regelbundna deltagare desto roligare för alla,
> väl?
Jag har inte varit med så länge men om jag förstått det rätt så har onsdagsturerna aldrig varit menade som hårda träningspass i högt tempo. Om man vill hålla högt tempo hela tiden och inte har lust att vänta in resten kanske inte onsdagsturerna är rätt, men det är ju kul om det är lite blandat folk som är med. Så länge alla är med på vad syftet är behöver det ju inte vara nåt problem. Jag har inte haft möjlighet att cykla på hela veckan så jag hoppas på lite onsdagscykling till helgen.
DrSbaitso: Jag tycker att du skall köra med en 90 l ryggsäck och packa i all kurslitteratur till alla dina ännu ej avklarade tentor, så vi får lite andrum. ;-)
Som Andreas säger så är väl onsdagscyklingen inte så mycket träning utan mer social verksamhet.
mycket cykelsnack mellan rötterna fikapauser och allmänt trevligt. Så har i alla fall jag uppfattat och upplevt onsdagscyklingen. Ett avslappnat tempo där någon kan dra på för att sedan vänta in, en annan hoppar på en sten och andra små mekar. Helt enkelt fantastiskt kul och snart är det dags för pannlampa härligt.
(sa han som inte onsdagscyklat på lääääänge)
pepe skrev:
-------------------------------------------------------
>mycket cykelsnack mellan rötterna fikapauser och
> allmänt trevligt. Så har i alla fall jag
> uppfattat och upplevt onsdagscyklingen. Ett
> avslappnat tempo där någon kan dra på för att
> sedan vänta in, en annan hoppar på en sten och
> andra små mekar. Helt enkelt fantastiskt kul och
> snart är det dags för pannlampa härligt.
Nu blev jag sugen på att ta cykeln till Uppsala igen :)
Dammade förresten av pannlampan förra helgen och hade säsongspremiär. Hur kul som helst.
Vad sägs om Lunsen och åka ut mot Lunsentorpet och sedan ta Andkärrstigen nordväst och sen får vi se. Jag har nämligen äntligen hittat Andkärrstigen och gått den men har aldrig hojat den.
Förslag: Vi som hojar från stan ses kl.10 vi är väl vid parkeringen i Lunsen någon halvtimme senare.
Orv - syftar du till parkeringen vid Plantskolan eller vid Flottsund? Jag är klart intresserad av att följa med (om bara ölen tar slut snart). 10.30 vid Plantskolan alt. Flottsund kan jag klara av med lite vilja.
Jag skall verkligen göra en ansträngning - jag satsar på 10.30 vid Flottsund. Dock rev jag sönder mina Betty's under veckan och rullar nu på smalare däck (och "semesterflås") så spänger är en "intressant" utmaning nu när jag inte kan fuska ... Lite vilja dock?!?
Vi åkte runt och samlade ihop cyklister som blivit kvarglömda i skogen på tidigare turer. När vi åkte var vi 4 och som mest blev det 8 tror jag. Lite bilder:
Förresten, ska försöka inviga flickvännen i mountainbikens underbara värld nån dag i veckan som kommer. Skulle därför uppskatta tips på lätta stigar (som ändå visar vad MTB handlar om, en lagom lång/kort bit slät och fin singletrack tror jag vore bra) inte allt för långt utanför stan...
Rotmattor, drop, spänger och steg är bannlysta. Ett trevligt litet fik längs vägen kan däremot vara mysigt.
Mårten: Bra tänkt. Pia fick låna min gula med SPD skor och som introduktion körde vi Gula stigen. Gissa om jag fick en utskällning :-) Hade visst glömt hur det var att vara nybörjare. Min pedagogiska förmåga är ganska exakt noll. Nu har jag dock uthärdat ett tredagars ridtur som straff (Voltaren regerar), så jag ligger lite på plus igen. Dessutom har gulingen numera plattisar.
Fint om någon kan tipsa om riktiga nybörjarstigar.
Hade gärna kört en tur i nåsten i morn, om det inte vore för att jag är i Skåneland.
mårten, kronåsen bakom ultuna bör funka. inte allt för tekniskt, men samtidigt inte grusväg, lite teknik finns det, men inte mycket o inte svårt, utan man kan åka snabbt. inga långa utförslöpor, men i o för sig heller inga långa uppförslöpor :D