Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Onsdagscykling på söndag låter helt ok. Preliminärbokar en plats i ledet. :P

Ska nog byta däck, igen, så jag orkar trampa runt. Kanske drar på SPD-pedalerna och helkroppslycran också så jag passar in... :D

Onsdagscykling i Uppsala
Tack killar för turen idag! Det är grymt kul med happy-sällskap, och jag är nöjd med att ha överlevt den beryktade Lasses slinga även om jag har "en bit" kvar gällande det tekniska.

Om inte lördagkvällen tar allt för hårt på kropp och sinne kanske jag agerar ankare åt gänget på söndag också.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Tips om ni ska cykla på söndag.

Det är orienteringstävling i norra Lunsen på söndag kl 10-14 ungefär. TC vid Bergsbrunna gård.
Det kan kanske bli lite trångt på stigarna.

s: Först obestridlig fakta och sedan en liten personlig reflektion baserat på faktat. Sista meningen (reflektionen) är kanske redundant men som du säger, ibland måste man tala om det självklara för folk.

Onsdagscykling i Uppsala
Undrar om tävlingsledningen blir misstänksam om man ber att få kontrollernas positioner på en lista istället för kartan.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det fortfarande 10:00 imorrn som gäller?

Undrar också... jag har laddat med Snickers i alla fall :-).

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Inte för min del, dessvärre. Försökte montera nya hängrännor på sommarstugan idag, så nu måste jag bygga en ny eftersom den föll ihop som ett korthus. Nja, riktigt så illa blev det väll inte, men vi han inte klart så nu hänger grejorna lite på trekvart. Måste ut i morgon igen och fixa färdigt.

Hoppas på att hinna cykla en liten sväng i morgon eftermmiddag. Kanske vid tre eller fyra. Jag kollar av Happy innan jag sticker ut och ser efter om någon vill med.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för idag! Här kommer lite bilder.

Kristin nedför ett steg:
P1080183.JPG ht=544

Per på samma ställe:
P1080184.JPG ht=544

Efter lagom mängd grupptryck tar sig Mårten uppför trappan:
P1080188.JPG ht=544

Kaj rullar nedför brant häll:
P1080192.JPG ht=544

Jag på samma ställe fast annat vägval:
P1080193.JPG ht=544

Mårten uppför hällen:
P1080195.JPG ht=544

Skam den som ger sig - Svaje tar revansch:
P1080196.JPG ht=544

Mårtens häst ställer sig på bakbenen:
P1080199.JPG ht=544

Kristin & Svaje på långspången:
P1080202.JPG ht=544

Per också:
P1080204.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Kul med bilder, även om jag ser precis så ocool ut som jag känner mig i skogen ;-).

Det är himla roligt och inspirerande för en newbie som jag att cykla med er happy-folk! Tusen tack för idag.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Toppentur idag, lagom mycket hopp & lek. Pean, det var torrt och lättcyklat idag, riktigt nice.

pean skrev:
> Fina bilder. Jag skulle följt med. Körde
> ungefär samma stig igår dock, det var roligt men
> löjligt halt.

Onsdagscykling i Uppsala
Kan bara instämma att turen i dag var mycket trevlig i det fina höstvädret.
Vi såg iallafall inte skymten av alla orienterare, stigarna i lunsen skulle vara fulla av dem ;) Börjar misstänka att de tagit fasta på AndreasO;s förslag på varsin GPS så de slapp irra omkring kors och tvärs på stigarna :s …eller så gick snacket på deras forum om att stigarna i lunsen skulle vara fulla av happyride cyklister så de helt enkelt ställde in orienteringstävlingen :s
/per

Onsdagscykling i Uppsala
Härliga bilder! Jag hade tyvärr ingen möjlighet att följa med mitt på dagen så det blev en solotur på kvällen genom Lunsen istället. Jag måste prova Mårtens vägval _uppför_ hällen vid tillfälle :)

Onsdagscykling i Uppsala
Fasen va avis jag blir. Det blev till att installera stuprör också. Hela dan gick åt. Var i och för sig kul, men nu har jag inte cyklat på en hel vecka. Skandal är vad det är! Missar nästa onsdagscykling också :-(

Den där hällen Mårten kör uppför är bar macho om det regnar, alternativ om man har en flaska såpa och smörjer inte den ordentligt först...

andreaso: Exakt hur mångs tusen bilder har du på dig när du droppar från just den hällen? Jag knäpper gärna fler, det vet du, men man undrar ju :-)

Droppet ser bra ut Svaje! Det är bara Mårten som skall krångla till det mer än nödvändigt förståss.

Spökträsket är ju bara så himla ballt. Får man inte spångest där så får man det aldrig.

Onsdagscykling i Uppsala
Absilut! Lite synd om andreaso, som får cykla ensam bara...

Gula fälgar! Det måste vara Mårten R eller någon närbesläcktad galning.

Onsdagscykling i Uppsala
XCP skrev:

> Vi såg iallafall inte skymten av alla
> orienterare, stigarna i lunsen skulle vara fulla
> av dem ;)

Orienterare springer oftast mer i naturen än på stigarna. Kontrollerna sitter ju oftast ute i naturen, och är de alls på stig så är det för att det råkar vara snabbaste vägen mellan två kontroller.

Det är någon klubb som orienterar i bland i Nåsten på onsdagkvällar. Men man märker ytterst lite av dem eftersom de sällan är på stig. Men det är klart är det frågan om någon jättetävling, med hundratals deltagare, skulle det kunna bli trångt just runt start och mål.

Orienterarna ska man vara glad för. Uppsalas orienteringsklubbar har bildat en allians, OL-alliansen, och de producerar helt suveräna kartor: varenda stig finns i princip med.

Onsdagscykling i Uppsala
lave skrev:
> Tips om ni ska cykla på söndag.
>
> Det är orienteringstävling i norra Lunsen på
> söndag kl 10-14 ungefär. TC vid Bergsbrunna
> gård.
> Det kan kanske bli lite trångt på stigarna.

Blev bara lite förvånad över att inte se orienterare på hela turen, hade uppfattat att skogen skulle vara full med orienterare med tanke på inlägget innan söndagsturen.

Onsdagscykling i Uppsala
XCP skrev:

> > Det är orienteringstävling i norra Lunsen på
> > söndag kl 10-14 ungefär. TC vid Bergsbrunna
> > gård.
> > Det kan kanske bli lite trångt på stigarna.
>
> Blev bara lite förvånad över att inte se
> orienterare på hela turen, hade uppfattat att
> skogen skulle vara full med orienterare med tanke
> på inlägget innan söndagsturen.

Jag förstår precis. De syntes säkert vid Bergsbrunna gård. Om de var på stig eller ej berodde då på kontrollernas placering. Annars märker man sällan orienterare, de är diskreta o kluriga, lite angenämnt smågalna på samma sätt som MTB-cyklister. Älskar att vara i skogen.

Undantaget är tillfälliga orienterare, folk som sänts ut på orientering som inslag in en personaldag el motsv, stötte ihop med några sådana i norra Lunsen för något år sedan och de frågade mig om vägen och blev ganska förvånade när jag kunde tala om för dem exakt var de befann sig på kartan.

Onsdagscykling i Uppsala
Nyss hemkommen efter en 20 km soloride i höstsolen, behöver verkligen trampa igång benen så det blev lätta underlag, följde åkanten ut till Sunnersta stugan där jag vilade sittfläsket lite och tog gen Snickers i solskenet och bara njöt av att vara ute och köra igen även om det inte blev några skogsstigar men det får bli när kondisen kommit tillbaka.

Sen gjorde jag det lätt för mig och tog Dag H tillbaka då jag inte gillar att köra ToR samma väg, så det kan väl knappast kallas varken MTB åkning eller en Happy ride då det inte var en enda sten eller rot inblandad men det var precis lagom för mig just nu ;-)

Bosse

Onsdagscykling i Uppsala
Härligt Lonewolf.

Själv siktar jag på en pannlampstur ikväll så snart jag käkat. Börjar Gula stigen utåt och får se hur benen känns.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Glömde nämna cyklisterna från CK Uni som vi
> stannade och hällsade på vid Ulltuna. :)

ungdomsträning med ck uni där de närmaste söndagarna (har varit på vardagar tidigare, men nu äre för mörkt för tidigt), så var lite folk där efter för att snacka lite skit o fika :D

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:

> Turen

Hur är Gula stigen nu? Har faktiskt inte åkt den ngn gng i år, men såg att de p g a byggen skulle dra om den i närheten av Gottsundagipen.

Urfint väder. Men det funkade inte för oss att komma ut p g a jobb.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Hur är Gula stigen nu? Har faktiskt inte åkt den
> ngn gng i år, men såg att de p g a byggen skulle
> dra om den i närheten av Gottsundagipen.

Inga problem alls (än så länge). Lite gegga på sina ställen men riktigt fin. Tycker den har lite oförtjänt dåligt rykte här på Happy. Står man på lite är den riktigt kul med pannlampa även om den inte är så tekniskt utmanande. Skojig chockstart med klättringen från Studenternas till Sten Sturemonumentet :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Hmm, har för mig jag fick guidning på delar av Gula stigen när jag pajjade tummen i våras, inga fel på den!
P.S. tummen är inte kry ännu.. :(

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Tycker den har lite oförtjänt dåligt rykte här på Happy. Står
> man på lite är den riktigt kul med pannlampa även om den inte är så tekniskt utmanande.

gulafeb2.jpg

Jag gillar den när den är torr och snabb eller när det är tjäle eller hårdpackad snö. Vissa vintrar när det varit tjockt med snö har det varit praktiskt taget den enda stig som varit cykelbar.

Däremot är jag måttligt road när det är surt, gillar inte att få hojen genomskitig för den typen av åktning som Gulastigen bjuder på.

Tillbaka
Topp