Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Ja, jag börjar också överväga detta. Tror jag
> skjuter lite på hojningen och åker och kollar in
> SSSM. Var och vilken tid skall man ses i så fall?
> Om man skall kolla in SSSM alltså.

Jag hade väl närmast tänkt hoja dit genom Lunsen, anpassa det så man är det är där en stund före start. Åker man vid 9.30 kan det bli en fin runda i norra Lunsen. En annan variant är naturligtvis att ta bilen ut till Sunnersta. Kanske behöver Ville hjälp med något?

Enligt SMHI http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236&l=sv ska det regna kl 6-12, men enligt SVT http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52724&a=605953&selectedId=10010203080 ska det vara torrt på morgonen o regna efter kl 12.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hade väl närmast tänkt hoja dit genom
> Lunsen, anpassa det så man är det är där en
> stund före start. Åker man vid 9.30 kan det
> bli en fin runda i norra Lunsen. En annan variant
> är naturligtvis att ta bilen ut till Sunnersta.
> Kanske behöver Ville hjälp med något?

Jag tror jag tar bilen.

Onsdagscykling i Uppsala
Onsdagscykling i Uppsala
Uuurk!

1-0 till SMHI.

Tror jag går och lägger mig igen. Fuktigt kallt och dimmigt. Inget kul att stå och kolla på tävling om man är blöt och fryser.

Det får bli cykling efter räjset för min del.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
— skulle väl iofs till nöds funka o hoja, men å ställa sig o titta på SSSM direkt från Lunsen vore kallt o blött, perfekt för att dra på sig en rejäl förkylning. Jag kan inte hoja på eftermiddagen, det ska f ö om SMHI http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236&l=sv har rätt regna då också. Så lutar åt att ta bilen ut o Lunsa imorgon istället.

Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> Underbart väder!
> Mulet, uppehåll, inte för varmt.
> Klockrent för cykeltävling!

Ja, helt juste för att hoja, däremot vill jag inte stå o frysa kall o blöt efter ett par timmar i Lunsen.

Hojta till om du behöver hjälp med något, kan fram till 1345 (allra senast), Elisbeth jobbar till kl 14, o sedan ska vi åka upp till Gävle o hälsa på hennes föräldrar.

Onsdagscykling i Uppsala
Den där långspången ser verkligen trevlig och vacker ut. Vi har en liknande här i Gbg/Paradiset som är rysligt lång ca 200m men det är bara sumpmark vid sidan om. Dvs inget vatten och träd som ni har.

Onsdagscykling i Uppsala
Kul!

Det är olika. I morgon hänger det nog på vid vilken tid det börjar snöa. Men tolv är en gissning.
Har du någon tid att passa så kan vi ju alltid följa med ut till skogsbrynet, om du inte hittar.

Onsdagscykling i Uppsala
Henrikson skrev:
> Ok! Jag får kanske styra hemåt lite tidigare.
> Cyklar ni hela tiden eller är det bra med
> ryggsäck/överdragsjacka/macka ?

Jag brukar ha Vatten och muffins eller ett par enkla mackor plus lite jordnötter. Många kör med snickers eller liknande.

Hur mycket kläder man vill ha är ju väldigt personligt. Men vi stannar väll inte längre än 5-10 minuter och äter godis så någon tjock värmejacka behövs nog inte. En torr underställströja kan nog va skönt att ha å byta med idag.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Ser ut att bli en fin dag i dag, 9.00 var det. Kom
> igen nu bojs

Kommer.

Onsdagscykling i Uppsala
Lunsen var halare än någonsin.

Bilagor

• P1080262.JPG
    P1080262.JPG
    160.2 KB · Besök: 37
  • P1080263.JPG
    P1080263.JPG
    160.3 KB · Besök: 43
  • P1080264.JPG
    P1080264.JPG
    159.3 KB · Besök: 47
  • P1080266.JPG
    P1080266.JPG
    167.5 KB · Besök: 61
  • P1080268.JPG
    P1080268.JPG
    164 KB · Besök: 37
Onsdagscykling i Uppsala
Grumt skön tur i dag grabbar, här lite plock.

Lite småmeck före start
DSC_0487.JPG ht=482

Dagens nykommling Henrik. Välkommen
DSC_0490.JPG ht=482

Clas klättrar
DSC_0491.JPG ht=482

Andreas sedvanliga hoppbild nr 1089
DSC_0496.JPG ht=482

Clas har hämtat en flaska vitt
DSC_0498.JPG ht=482

Stefan vid fikat utan att ha fixat frillan
DSC_0499.JPG ht=482

Mätt och belåten
DSC_0500.JPG ht=482

HELA HAPPY STÅR STILL
Så kom det till slut en bild när Andreas vurpat
DSC_0501.JPG ht=482

Onsdagscykling i Uppsala
Fina bilder!

Själv hejade jag fram Lidingöloppslöpare igår och står på jobbet idag... Cykelabstinensen är stor! Någon som har lust att onsdagscykla på tisdag morgon/f.m?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Hade också cykelabstinens i helgen, lidingöloppet i lördags och idag har jag varit lite sliten efter lördagens löpning. Ska inte ta fram löparskorna på ett ta tag, siktar på cykling på onsdag ...om det känns bättre då.
AndreasO hur gick det med cykeln efter vurpan på bilden ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Cykeln gick det bra med. Jag var lite ur balans efter att ha blivit brutalt överfallen och avknuffad från en spång.
Stefan var väl lite besviken över att han inte lyckades kvadda mig tillräckligt mycket vid den tidigare köolyckan.

Bilagor

• vurp.jpg
    vurp.jpg
    2 KB · Besök: 41
Onsdagscykling i Uppsala
Äh! Skyll på skoskav. Det var ju minst tjugominuter emellan. Dessutom var jag inte ens i närheten när du vurpade. Tyvärr...

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Kristin: Vad har du för hålltider på tisdag?

Inga direkta hålltider egentligen. Har inget schemalagt på tisdag.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Ok, får se lite hur det ser ut för min del.

Har seminarium fram till 10 så runt 11 kan jag teoretiskt vara cykelklar vid LeParc. Måste dock se över mina studier lite eftersom jag har hemtenta nästa vecka och ett PM som ska in om ett par veckor plus att jag släpar all literatur. :D

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag var lite ur balans efter att ha blivit brutalt överfallen och avknuffad från en spång.

Jag bevittnade överfallet: det var verkligen brutalt! Undrade i mitt stilla sinne vad du gjort för att göra dig förtjänt av något sådant? Kört för långt på bakhjulet? Hoppat från något alltför högt? Bunnyhoppat utan synbar ansträngning över rötter som andra drattar i backen på?

Svaje skrev:
> Det grämer mig att jag inte fick se Andreas vurpa... :(

Det var bara teater, Andreas ville — efter överfallet — få oss att tro att han är mänsklig, att han kan vurpa som alla andra ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Andreas mänsklig? Tsss, inte en chans i helvete.

Edit: Eller kanske, men då måste han ha sålt sin själ.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin & Mårten - jag är på imorrn om ni har överseende med att jag blivit seg efter några dagars allvarligt öldrickande. Kl 11 är lyxigt och bra.
//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Hmm, jag återkommer senare med definitivt svar om morgondagen.

Har lite annat att stå i så vi får se. Men preliminärt kan ni eventuellt räkna med mig om inget oförutsett händer, kanske.

Tillbaka
Topp