Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
_

Bilagor

• vinter.jpg
    vinter.jpg
    2.4 KB · Besök: 40
Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Du får väl börja köra BMX eller velodrom så
> du kan hålla till inomhus.

Japp på Uppsala BMX & Velodrom, aka cykelpalatset. Det är väl det dom byggt där vid Vaksalatorg? Om jag fattat rätt så är det en stor velodrom och två små, och gott om yta för BMX:ande.

Onsdagscykling i Uppsala
Någon som ska cykla ikväll? Jag måste ut och provrulla min nya styrstam känner jag. Tänkte mig nåt liknande förra onsdagen. Ut till Lunsen ett varv och lite backträning på åsen tillbaka in mot stan så man får lite mjölksyra uppför och adrenalin utför :)
Jag siktar på att komma iväg vid sjutiden.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Haha. Jag menade mest att jag har så dålig kondis att jag får mjölksyra av att cykla uppför men det är det värt att susa utför i pannlampans sken.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Var inte blygsam nu. Du cyklar ju runt i skogarna mer än någon annan här (iallafall ingen annan som tydlige redogör för cyklade sträckor med plot från gps). Du försöker locka med dig trötta stackare (som jag) så att du ska få glänsa med dina spelande lårmuskler och lämna oss (mig) kvar i dammet (och mörkret, eftersom jag saknar lyktor).

Onsdagscykling i Uppsala
Haha, min aktivitet här tyder väl snarare på torftig tillvaro i övrigt. Spelande lårmuskler är det tyvärr ont om också.

Nåväl, GPS-plot kommer senare ikväll :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Jaja, okej jag ger mig. Jag letar nån slö stackare att förnedra med min grymma kondition och åkteknik. Ingen som är sugen på tre timmars konstant lidande? :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Låter roligt Johan, men jag kan inte ikväll.

Synd. Du måste ju komma ut med lampan :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Någon som ska cykla ikväll? Jag måste ut och
> provrulla min nya styrstam känner jag. Tänkte
> mig nåt liknande förra onsdagen. Ut till Lunsen
> ett varv och lite backträning på åsen tillbaka
> in mot stan så man får lite mjölksyra uppför
> och adrenalin utför :)
> Jag siktar på att komma iväg vid sjutiden.
>
> /Johan

Synd, mjölksyra är ju alltid kul men kom prexis hem och är hungrig. Ingen mat på bordet FAN...

Onsdagscykling i Uppsala
Jag happyspottade precis Clas, Ralf och en väldigt snabb svettohund. De var ute och tjuvtränade trix!
Men vet jag var deras hemliga droppställe ligger.

Onsdagscykling i Uppsala
I dag hittade jag Lasses slinga!!
Letat sporadiskt sen i våras, trodde ett tag att det var ett internt skämt, att stigen bara fanns i fantasin.:)
Otroligt med en så fin och rolig stig mitt i sumpen och inte med på kartan heller.
Hur blev stigen till? Vem är Lasse?

Onsdagscykling i Uppsala
Fi helvette. Jag tror "monumental" är det ord som bäst beskriver kvällens felkörning. Jag fick milt sagt så jag teg för mitt snack om mjölksyra. GPS-plot kommer lite senare. Måste krypa till duschen först :)
Saken blev ju inte bättre av att mina pannlampsbatterier tog slut så att jag fick köra med min minidiodlampa bitvis.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Nånstans efter Lunsentorpet gick någonting mycket snett. Jag fattar bara inte hur jag kunde svänga så mycket vänster (söderut). Jag var helt j-a säker på att jag var på väg tillbaka mot stan medan jag i själva verket körde bortåt. När jag tillslut, efter att ha följt orangea markeringar, nådde bebodda trakter hade jag sån tur att jag träffade ett par tjejer på hundpromenad. De beskrev hur jag skulle ta mig ner till gamla Stockholmsvägen där jag kom ut vid skylt "Uppsala 17" (se bild).

Det var lite segt att trampa väg med 17 kg frirajdmonster men jag kände mig rätt pigg i benen och lättad av att veta att jag var på rätt spår. Så jag tänkte "friskt vågat hälften vunnet" och svängde ner mot Morga Hage.

Lättåkt stig som jag lyckade navigera till Flottsund "på känn" (det hade ju funkat så bra tidigare, not). Sista backen ner innan Flottsund var superkul.

Trampade upp på MTB-spåret vid Sunnerstastugan. Det är verkligen eländigt. Följde det en kort bit men cyklade ner till ån som jag följde förbi Ultuna.

Trots att jag var rätt mör nu hojade jag upp på åsen där mitt batteri nummer två dog så jag fick treva mig fram med en pytteliten diodlampa. Blev varken så mycket mjölksyra eller adrenalin som jag tänkt mig men jag var rätt nöjd ändå :)

Turen kan följas i detalj på http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=4344 39 km på 3 timmar och 20 minuter.

Så här i Google Earth:
vilsetur1.jpg ht=725

Turens enda bild:
DSC00498.JPG ht=367

Note to self: cykla inte där du inte hittar när det är mörkt.

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Du vet att du inte har kommit tillbaka till din startposition än? Var fanken är du? :P

Jobbigt att hamna så fel, asfaltstramp är aldrig kul med tung hoj...

Onsdagscykling i Uppsala
En lustig grej var att det var folk i Lunsentorpet. Levande ljus och allt :)
Men de blev nog lite skraja när jag kom för de skyndade sig att mörklägga. De kanske trodde jag var en cykelburen yxmördare.

Jag gjorde några hotfulla stretchövningar för att skrämmas lite extra :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Nånstans efter Lunsentorpet gick någonting
> mycket snett. Jag fattar bara inte hur jag kunde
> svänga så mycket vänster (söderut).

LOL;) Det verkar som om du åkte led 11 och kom ut vid Nyvallen. Men vad gjorde du innan. Jag begriper mig inte på armbågen vid Lunsentorpet. Ser ut som om du hojade, 25, 3, 9, och 2 till torpet? Men, då borde du ha åkt bakåt i dina egna spår en bit i närheten av torpet.

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Det var märkt med "kryss" på pinnar.

Det förklarar en del. Det finns skidspår som går ut till Flottsund. De har en annan sträckning än "sommarleden", vår vanliga led, den går ju över massvis av hällar och skulle kräva metervis av snö för att alls kunna skidas, så vinterleden går söder om den, långa sträckor över kärr-, moss, o myrmark, som funkar utmärkt för skidspår när det är snö.

Vinterleden skär över led 11, Upplandsleden från Lunsentorpet till Nyvallen, och det framgår av din tracking att du åkte den söderut.

Orienteringen är helt klart en extra krydda vid mörkercykling ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Hej Hej
Hittade tråden av en slump när jag sökte på cykling i uppsala. Det låter spännande och kul, är det OK om man hänger på i kväll?

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Jag gjorde några hotfulla stretchövningar för
> att skrämmas lite extra :)

*garv!*
Vill man veta hur sådana övningar ser ut?!

Onsdagscykling i Uppsala
Jag planerar att försöka åka med i kväll om jobbet tillåter. Är det någon som skulle kunna ta med en gaffelpump så blir jag glad. :) Jag monterade ny gaffel i går men äger ingen pump än. Trotts detta så är gaffeln bättre än den förra trotts att det bara är fabriksinställningarna än. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Är det någon som skulle kunna ta med en gaffelpump så blir jag glad.

Vilken sort, en vanlig schraeder eller med adapter för att kunna pumpa M-bombare? Eller?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har alltid gaffelpump med adapter för bomber i ryggan så den kommer att finnas med i kväll också.

Men jag vill fortfarande åka till lunsen ikväll eftersom jag var ute med fultysken JojjeM i nåsten i måndags.

/C

Onsdagscykling i Uppsala
Vänta nu, blir man vad man cyklar på?
Betyder det att Andreaso är en fintysk och Per en snobbig amerikan? (Titus är väl lite av ett finmärke?)

Föresten, vad är det för adapter ni yrar om? Mitt italienska kärnvapen har schrader...

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Föresten, vad är det för adapter ni yrar om?
> Mitt italienska kärnvapen har schrader...

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=19020

Behövs på vissa MZ (inklusive min) för att det är en försänkt specialare.

Hoppas hinna i tid till kvällens tur. Kör också gärna i Lunsen så kanske jag lär mig hitta någon gång.

/Johan

Tillbaka
Topp