Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Någon i den här tråden som vet någonting om cykling och kan berätta för mig hur läget ser ut i skogarna, vilka stigar är i bäst form så här års? Tänkte som sagt ta en tur på lördag, får långväga mtb-besök och vill ju visa Uppsala-skogarna från sin bästa sida! Represent.
Lunsen var fint förra lördan och stigarna brukar överlag dräneras bra. Inte så mycket lera som binder vattnet. Nåsten å andra sidan brukar vara rejält geggigt med undantag för Lasses slinga, som ligger relativt högt. Hundslädevändan är nog ok också. Gula stigen borde vara åkbar. Kan vara geggig i början.
Tack för det s. Då blir det Lunsen, misstänkte att Nåsten nog var lite väl svampigt. Får se hur vädret blir, men fortsätter det som det ser ut just nu så kan det nog bli en ganska fin dag för cykling imorgon.
Jag kom hem ovanligt tidigt idag. Nu är jag sugen på mat och öl. Om jag missar något på listan så har jag tel 0733-42 89 49 när vi vet var vi skall. :) /Svaje
Eastwest har jag hört talas om tidigare, dom har plats för oss, och en bit mat ligger på runt 130-150 om det är nån som vill äta nått. Vi får väl skramla till studenterna som kommer.
Vi ses där kl 19.
(vill nån protestera kraftigt så är det med konkret förslag dårå ;-) )
kaj a skrev:
-------------------------------------------------------
> jag tar kommandot!
>
> Eastwest har jag hört talas om tidigare, dom har
> plats för oss, och en bit mat ligger på runt
> 130-150 om det är nån som vill äta nått. Vi
> får väl skramla till studenterna som kommer.
Bra uppstyrning där! Jag har knappt sovit på hela veckan så det är tveksamt om jag orkar dyka upp. Det behöver inte skramlas något till studenterna - de lever gott på sina feta CSN-bidrag som rullar in helt automatiskt varje månad.
Mårten skrev:
> Orkar du hopp-o-lek-rajda imorgon då Andreaso?
>
> (Jag sov 1.5 timme inatt så jag håller på att
> slockna redan... får se om jag piggnar till innan
> 19...)
pean skrev:
> fortsätter det som det ser
> ut just nu så kan det nog bli en ganska fin dag
> för cykling imorgon.
Blev det en fin tur? Vi valde att åka till Romme Alpin o åka utför på skidor.
För er som missade gårdagens begivenhet kan jag berätta att — när vi väl kände igen varandra utan cykelhjälmar — så var det skittrevligt ;)
Det är perfekt väder för lite lagom barnslig buscykling. Mjukt att falla (har jag hört), och så kan man sladda! Jag var ute imorse och tänker kanske ta en till tur ikväll om jag inte kommer hem för sent. Det är väl slöseri med bokstäver att ens fråga om nån vill följa med.
Orv skrev:
> Trodde alla var i Lunsen och hojade idag? Fanns
> inte ett cykelspår.
>
>
Jag tog en tur i Vedyxaskogen. Grymt fin väder men tungt före. Det var lite lurit, det gömde sig en hel del bottenlösa hål under snön. Men det gick bra förutom en stukad tumme
andreaso skrev:
> Det är perfekt väder för lite lagom barnslig
> buscykling. Mjukt att falla (har jag hört), och
> så kan man sladda! Jag var ute imorse och tänker
> kanske ta en till tur ikväll om jag inte kommer
> hem för sent. Det är väl slöseri med
> bokstäver att ens fråga om nån vill följa med.
I alla fall på det här forumet. Försök på swebikers istället.
Här är planen:
Först ordnar vi översvämning i Orvs källare. När alla tömt sina förråd så river vi förrådsväggarna och bygger en massa kola ramper av dem. Vattenläckor kan vara knepiga att hitta så minst ett par väggar måste rivas och golvet bilas upp på några ställen. Då får vi materiel till och bygga lite gnarly stuff. Alla vet att med vatten och fukt kommer mögel och radon som ett brev på posten. Vi avslutar mästerverket med att informera de boende att källaren är utdömd och måste stängas för gott.
Det blev en episk tur.
Tid det tog att sätta på sig skydd och kläder: 18 min
Tid det tog att lista ut vilken korsning Mårten menade och sedan cykla dit: 14 min
Tid det tog att kvadda hojen efter att vi börjat leka: 3 min