Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Stan var täckt av löv. Kul ändå. Men nu börjar jag bli sliten, 14 timmar cykling på två dagar... Och det lär bli ett par timmar imorgon också. :O

Onsdagscykling i Uppsala
SvenC skrev:
-------------------------------------------------------
...

> Orv/Ralf häng på ni också, det är lite av en
> "svetto runda"

Tack Sven ! - nästa gång. Talar bara för mig, inte Ralf.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Men helsike s häng på kl.10 i Lunsen - inget ont
> om Skölsta, men ...

Jag har aldrig cyklat där. Måste passa på när Sven ställer upp och guidar.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Stan var täckt av löv. Kul ändå. Men nu
> börjar jag bli sliten, 14 timmar cykling på två
> dagar... Och det lär bli ett par timmar imorgon
> också. :O

Grumt!

Funkar den "nya" hojen bra? Det blev ju en del förändringar.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
>
> OskarH: Vilken hoj kör du i skogen?

Giant Glory DH med boxxer och minion 3c däck :P

XC wannabee är under uppbyggnad.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi blev två, jag o David, var en fantastiskt fin dag, sol, höstlöv, men förädiskt halt på vissa ställen, inte minst på vissa spänger.

Onsdagscykling i Uppsala
Underbar trialcykling idag. Synd att jag var så jävla sliten efter fredagens session i Stenhagen och Lördagens city-rull, tekniken på topp men explosiviteten på noll.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och Ralf fick en guidad tur av Sven i Vedyxaskogen. Det var en trevlig runda med några roliga tekniska partier om än lite lerigt däremellan. Jag lovar att komma tillbaka för att avfärda myten om en ocyklingsbar backe, men idag var jag för stel för att ha en chans. Får skylla på en lätt förkylning också. Varken Sven eller Ralf kom upp så det kändes rätt ok ändå...

Tack Sven!

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänkte försöka komma ut och cykla en sväng i Nåsten imorgon bitti runt 07.30 om någon känner sig morgonpigg. SMHI gissar på sol så jag hoppas på det.

Onsdagscykling i Uppsala
Hallå, har väll nämt att jag flyttat hit för några sidor senn men har inte haft en schans att ta mig ut och cyckla då jag drog på mig en mosnterförkylning under nollningen. Så nu när jag äntligen blivit frisk undrar jag om det finns någån glad som kan guida runt en stackars förslappad före detta umebo på söndag?

//Jakob

Onsdagscykling i Uppsala
14:00 vid plantskolan.

file=65982

Jag passerar Lindvalls kaffe 13:30-ish om någon vill ha sällis ut.

Onsdagscykling i Uppsala
Ajfan, var du där? Jag stack från Lindvalls 13:32 och från Plantis 14:05. Trodde inte att någon skulle dyka upp. Osis att jag stack innan du postade. Hade jag vetat om det hade jag såklart väntat tills du dök upp.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
jag var och lallade runt och hittade ingen alls, kan ha att göra med ett tolalt avsaknande av lokalsinne så jag var vid plantskolan liiite sent

//Jakob

Onsdagscykling i Uppsala
Ja det var ju fan att alla missade alla.
Jag låg på som en skållad ekorre o var vi plantis 14.05 (okalibrerad cykeldatortid) stack vidare 14.15. Vågade inte köra Lunsen utan karta så det blev en svettotur runt Morga. Mycket fint var det där.

Onsdagscykling i Uppsala
14:05:15 drog jag enligt GPS:en =(

Blev en skaplig runda. C:a 40 km.

Det var rätt ok, både Lunsen och Gula stigen. Hällar och rötter är nästan torra. Surhålen är dock rejält sura.

tur20081019.jpg ht=685

Onsdagscykling i Uppsala
Onsdagscyklas det inget nuförtiden?
Inte för att jag gör det själv men det är ju kul att läsa :)

Själv har jag kört några sena kvällsturer med hunden i Berthåga. Finns en del skojiga avsnitt men rätt mycket gegga.

/johan

Onsdagscykling i Uppsala
Har varit riktigt svårt att hitta tid att cykla nu ett tag, men imorgon blir det av! Cykeln är lagad och imorgon får jag inte ens vara hemma. Jag vill till Lunsen.

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> ... Berthåga ... skojiga ...

Du behöver Lunsas!

Pean: Jag är på! När, var, hur?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag behöver också Lunsas! Bra där s, jag visste att jag kunde lita på dig. Runt tolv skulle passa, jag har lite att pyssla med på förmiddagen. Jag tror också att det skulle passa att ta bilen ut för mer stig och mindre transport.

Onsdagscykling i Uppsala
Efter en ihållande förkylning och ”åtta” penicillinkurer börjar det vara dags för en cykeltur i lunsen. Jag dykerupp på plantskolan strax för 12.00.

/Per

Onsdagscykling i Uppsala
Dagens tur blev en liten runda i Lunsen. 15,3 km fick vi ihop.

Vi var sju personer idag varav tre var nya ansikten för mig. Kul med så många på en hösttur!

tur20081025.jpg ht=607

Onsdagscykling i Uppsala
Hann inte med er till 12 i dag, men jag och en comebackande son tog en tur på Högstaåsen.
Torrt, snabbt och fint. Det är bara höstfärgerna som börjar försvinna nu.

Klart man skall stajla på en gång
DSC_1057.JPG ht=725

Phu.. ska vi hela vägen över?
DSC_1063.JPG ht=482

Genvägen genom djungeln
DSC_1068.JPG ht=725

Tänk va kul det är att cykla med farsan
DSC_1085.JPG ht=482

Onsdagscykling i Uppsala
tack för en bra och rolig tur igår. Roligt att äntligen få se södra vända, även om det visade sig att jag cyklat den delvis en gång tidigare. Jag tror att vi fick det bästa av Lunsen med den där turen.

s, vad hände vid fallskärmen?

Tack för lånet av pumpen och för hjälpen med cykeln när jag stressad och försenad kom till Plantskolan... Allt är kaos hemma och jag hade ingen ordning på varken cykel eller prylar... Eller tiden...

Hoppas vi hinner fler turer innan vintern!

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
...
> s, vad hände vid fallskärmen?

Det kommer ni aldrig få veta.

> Tack för lånet av pumpen och för hjälpen med
> cykeln när jag stressad och försenad kom till
> Plantskolan... Allt är kaos hemma och jag hade
> ingen ordning på varken cykel eller prylar...
> Eller tiden...
>
> Hoppas vi hinner fler turer innan vintern!

Vadå innan? Det blir ingen snö. Tro inte på andreaso, den olyckskorpen. Och förresten så är det skitkul att cykla på snö också.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp