[OnsdagsRacer] 18:00 Franke's (gbg)

0range

Ny medlem
Dax att starta onsdagsrundorna igen.

Eftersom det nästan är ett år sedan vi körde denna runda så tänkte jag att vi kör en repris. Dvs. denna runda: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=120506

Start @ Franke's 18:00
Tempo: Allt mellan 20 och 50. Tanken är att alla som klarar att snitta 30 ska bli trötta och ha roligt.
Längd: 53km
Start: Franke's
Obligatorisk AfterBike.

file=125269

Stisse

Ny medlem
Naej!!! Inte hemma nu på onsdag - men måste försöka få ihop det nästkommande onsdagar. Det passar inte så bra att köra tisdags-mtb för att därefter smita iväg för onsdags-lvg...måste klura ut hur jag ska lägga upp detta på hemmaplan för bästa utfall.
För onsdagsturerna är ju hur kul som helst. Kränkning De Luxe på tempo-etapperna för min del.
Men det är bara att gnaga på bockstyret och köra vidare med vingliga spaghetti-ben med motivatorn Frankes i bakhuvudet : )
Ses nästa onsdag förhoppningsvis - race hard!

cjmax

Aktiv medlem
Nere på sidan tre, det funkar inte!!

Vilket håll kör vi, mot Partille eller mot Mölnlycke från start...?

/CJ

Lisis

Medlem
Vi har fastnat i bilkö i bäckebol... Vi måste lasta av surfskina mm. Om vi inte är vid frankes så kommer vi efter er o möter upp när ni varit o vänt vid Aspen?
Lisa

Leo

Ny medlem
Tack för en härlig runda! Det blir som det blir alltid med Ulriks turer, mycket mjölksyra i benen bitvis. :-) Fantastiskt väder så här i april, det kändes som en junikväll. Bra kört alla, tack för ikväll! Mer racer blir det på lördag, 10.00 vid Franssons.

/Leo

karta110420.jpg ht=474

Dagens karta, 52,26km

banprofil110420.jpg ht=205

kvällens banprofil, 485m klättring

allum_backen.jpg ht=471

och kvällens jobbigaste backe vid Allum.

geologen

Aktiv medlem
Mysig runda! Benen var riktigt pigga och luftvägsproblemen jag hade i början försvann när vi vände tillbaks mot Jonsered.

Noterade årets toppfart på 67.7 km/h på väg ner mot Landvettersjön efter Öjersjö. Då låg jag och tuggade styrstam!

Här är mina siffror för samma sektion som i Leos bild ovan. (Öppna i nytt fönster för att se alla siffror i sidled...)

picture165.png

cjmax

Aktiv medlem
Ja jävlar, det var riktigt skoj idag, även om jag gnäller lite över alla backar... ;-)
Nu hoppas vi att vädret håller i sig!!

Mina stats, Franke's ToR

Medelpuls: 155
Maxpuls: 180
Distans: 52,33 km (dator), 52,04 km (GPS)
Tid: 1:43:30 (dator), 1:43:55 (GPS)
Medelhastighet: 30,34 km/h (dator), 30,05 km/h (GPS)
Maxhastighet: 67,45 km/h (dator), 68,2 km/h (GPS)

Här finns lite karta å annat bös... http://www.sports-tracker.com/workout/cjmax/dnq6vjkq665qrkln

/CJ

0range

Ny medlem
Jävlar vad skoj, äntligen har onsdagarna kommit igång :D
Grymt väder, trevliga cyklister och mycket mjölksyra. Precis som det ska va.

Åsså mina mina stats då, Franke's ToR

Medelpuls: 145
Maxpuls: 190
Distans: 52.43 km
Tid: 01:42:59
Medelhastighet: 30.7km7h
Maxhastighet: 72.5 km/h
Medeltemperature: 16.5 °C

Karta skiter jag att lägga upp för jag körde som alla andra.

eripax

Ny medlem
Vem kunde ana att det var så kul att köra landväg? :-)

Gott sällskap och god öl, vad mer kan man begära. Tack för turen! Kan definitivt tänka mig en repris om vädret skall fortsätta så här.

/Jonas

Köp & Sälj

Topp