[Onsdagsräcer] 81km Franssons, onsdag 18:00

0range

Aktiv medlem
Då var det dax igen för en onsdagsride. Eftersom många ska köra granfondot på söndag så kommer detta förmodligen "inte" bli en tur där vi hostar upp lungorna :D

Så istället för hysteriskt snabba delsträckor med vurpor och mölksyra upp över öronen så blir det slingriga vägar med splirrans ny asfalt i ett trivsamt tempo (som vanligt kan det ändras).

Längd: 81km
Fart: 30-45km/h snitt runt 30-32km/h
Afterbike@Franke's som vanligt
Riktning: vet inte riktigt ännu.
BikeRouteToaster: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=75441
Bild-1.jpg ht=443

Vi körde delar av denna turen i söndags. (Lindome-Hällingsj-Ubbhult)
Det är ny asfalt mellan Hellesåker och strax förbi Inseros.
Körde även Gregeredsvägen i torsdags och den var fri från kopannkakor;-)
Ni kommer att få en fin tur.
/Peter

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni kommer att få en fin tur.
> /Peter

Som vanligt :D

Körde delar av eran tur idag. Fast jag fortsatte förbi Ubhult och vidare till Kungsbacka och sedan hem.
Man har nu asfalterat ytterligare en bit och kommer att fortsätta fram till Marks kommunskylten imorgon. Jag snittade första timmen ut till skylten mot Unhultskapell på 35km/h (och hela turen på 32) så ni får cykla väldigt långsamt om ni ska lyckas med konststycket att köra i 30-32 på denna flacka turen;-)

Ha så skoj!
/Peter

Kommer ej imorgon fast det det verkar bli riktigt lovande. Tänkte mäta mina krafter på Mtb uppe i skatås på en serie tävling vid ridbanan. Rundbana som tar ca40-50 min. Cyklar förbi Frankes på hemvägen dock, få se om ni sitter där då. Annars ses vi nog på Söndag.

PS, va snälla mot Orange;)

Shait, får avstå ikväll.
Har åkt på något skit, huvudvärk, allmänt matt och snurrig. Var tvungen att lägga mig åtta igår kväll, jag var helt klubbad. Ingen feber eller snuva, peppar, peppar. Men äldsta dottern har ju varit på dagis i en vecka nu, och jag skolar in den yngsta - så det är väl dom däringa dagis-bacesluskerna som nu hoppar upp och biter till : /
Eller det kanske bara är cykelabstinens? : )
Men det är dumt att chansa. Låter detta dra över så ses vi nästa vecka.

Hoppas detta nu inte var den sista "fina" sommarkvällen för denna säsong, utan att det man kan köra en lvg-runda nästa vecka också.

Jag skyller allt på Leo.
Tack för att ni är så roliga att cykla med.
Och tack nån där uppe att vi överlevde bussen.

Edit: Tack yr.no för det underbara vädret.

Senast redigerad av en moderator:
Det var återigen en kanonrunda med Happy. Tack alla! Och tack för att häcken var välansad där man behövde lite plats.

Mina data Ericsson-Ericsson:

Distans: 74,86 km
Snittfart: 35,6 km/h
Snittpuls: 158 bpm

Instämmer, tack alla för en härlig runda. Orange, tack för att du lägger upp så fina turer.

Mycket trevligt med en öl efter passet så man ser vilka personer som döljer sig bakom nicknames och glasögon. Personen som kom på idén med afteröl borde få VIP status på Happy........

Och tack någon där uppe för det fina vädret!

Ses på söndag!

Patric

Ja jäklar, det gick ju över förväntan idag, jag som haft motivationsproblem, det här var ju skoj! :-)

Tack till alla!

å eftersom min Sigma behagade att vakna till liv idag så kommer här mina stats, Franssons ToR,

Medelpuls: 161
Maxpuls: 188
Distans: 81,5 km
Tid: 2:21
Medelhastighet: 34,5 km/h
Maxhastighet: 65,5 km/h

/CJ

Det var en bussjävel som i full fart körde över på fel sida av vägen mot Greggered precis efter korsningen mot Benareyby som fick hela klungan att testa hur diket och häcken kändes.

Mellan Hällesåker och Greggered mötte vi en buss mitt i en kurva, han borde ha sett oss långt innan men saktade inte in ett skit och körde i stort sett mitt i vägen. Det var liiiite tajt kan man säga, den vägen är ju inte den bredaste direkt heller...

/CJ

Edit, lite sen...

Hejhopp!

Ja, ännu en höjdartur på racer på en onsdagkväll. Solsken, fina vägar, medvind(ok, inte hela vägen) och glada cyklister. Bra kört alla, ses på söndag om ni ska köra Gran Fondot, annars imorgon i skogen! :-)

/Leo

här mina data, Franssons, t.o.r. enligt cykeldatorn:

trip dist 81.10km
ride time 2:20:57
avg speed 34.50km/h
max speed 64.00km/h
trip alti 479m
max alti 166m
avg climb 2%
max climb 8%
temp +17C

snittpuls 137
maxpuls 181

Och så lite GPS data:

karta090819.jpg ht=394

diagram1_090819.jpg ht=441

81.27km totalt och så 525m klättring

diagram2_090819.jpg ht=439

fartstr1_090819.jpg ht=472

Dagens fartsträcka vid Östra Ingsjön

ryck1_090819.jpg ht=470

Liten fartökning i Kållered

ryck2_090819.jpg ht=472

30-backen i Skår, sista rycket... :-)

Skickade ett meddelande till Västtrafik angående bussincidenten:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klagomålet gäller vårdslös och trafikfarlig körning, buss 763.

Klockan 19:58 ikväll den 19 augusti mötte vi buss 763 på Norra Hällesåkersvägen mellan Greggered och Inseros. Vi var 15st cyklister som var ute och träningscyklade. Jag befann mig längst bak av oss femton och hann se bussen på avstånd närma sig i full fart. Vägen är smal och svänger kraftigt. Flera av oss var hårsmån ifrån att träffas av bussens backspegel, då bussen varken saktade in eller höll sig till höger av sin väghalva.

Om chaufförens uppträdande var avsiktligt och med tanke på att skrämma vettet ur oss motionscyklister, så lyckades han bra med det.

Då det är tydligt vilken buss och vilken tidpunkt incidenten gäller, så hoppas jag att budskapet når den chauffören som körde bussen. Han måste inse att man inte kan köra utan marginal när man möter cyklister. Ikväll klarade sig alla, men nästa gång kanske det ligger några cyklister kvar blodiga på vägen - om vi möter samma busschaufför.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Får se om det ger respons, vårdslös körning i yrkestrafik med buss är inte någon lek.

/Leo

Skall bli spännande att höra vad du får för svar Leo!

Tacka alla för en bra tur, några sådana turer till så bör man väl kunna hantera belgisk kedja lite bättre :)

Ringde och pratade med både Västtrafik och Göteborgs Spårvägar igår. Anmälningen ska leda till att bussföraren tas in till samtal med arbetsledningen för att gå igenom vad som skett. Förhoppningsvis upprepas inte samma sak.

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ringde och pratade med både Västtrafik och
> Göteborgs Spårvägar igår. Anmälningen ska
> leda till att bussföraren tas in till samtal med
> arbetsledningen för att gå igenom vad som skett.
> Förhoppningsvis upprepas inte samma sak.
>
> /Leo

Yes! Tar ofta den vägen hem efter jobbet och har råkat ut för samma sak.
(och ytterligare en gång längre upp mot Benareby) Orkade aldrig anmäla, men om
skithögarna blir utskällda av sina chefer kanske det är värt det!

Jag har prejats ytterst medvetet av Värsttrafiks bussjävlar flera gånger. Dock inte där nere, utan på Björlandavägen, bland annat.

Tillbaka
Topp