Yonna
Aktiv medlem
Önskas: Tips på styrväska för racer
Jag hade ofta att bromsvajern klämdes mellan rör/väska och då satt frambromsen lite snett och bromsade. Mycket irriterande. Men när jag fick ett tempostyre var problemet borta, då satt jag väskan fast med ett extra spännband på det styret (bort från gaffelröret). Kanske inte snygg på en racer men äsch, jag har ofta en 16liter drybag i väskan (med sovsäck/tält) och då är det frihet som gäller, inte modepolisen.GoranS sa:Om man drar åt infästningen på t.ex. Apiduran ser det ut som det blir lite av en balansgång mellan att dra åt remen som fäster nere runt gaffelröret och att inte dra åt den så mycket att man börjar få onödigt tryck på bromsvajern. Är detta något som kan vara problematiskt eller är det ett icke-problem?
På mina andra cyklar som inte har bockstyren har jag aldrig haft problem med kablar/vajrar os. Men väskan (Revelate Harness) har två små gummiblock mellan väska och styre, och även en gummiring mellan gaffelröret och väskan så det finns alltid plats för kablar os. Harnessen väger förresten 420g och då behövs en drybag till (jag har t.ex 18liter från 80g, men det finns ju mindre/lättare drybags såsom 4liter), och 420g som kan bära 7kg packning (t.ex en packraft och mycket mer) är ändå inte alls dåligt :)
De här gummiblocks menar jag, som finns mellan väskan och styret: