[OnT!][Girot] Eurosport hackar vid rewind/forward - digitalbox BBB

me.I.am

Aktiv medlem
Jo, jag är lite nörd och backar väldigt ofta för att se en sekvens igen. Då hackar bilden, enda sättet är att stoppa, vänta några sekunder, och starta och hoppas på att det inte hackar. Ibland får jag hålla på o mecka länge innan det blir en stabil bild. Irriterande mycket jobb bara för att se om en sekvens.

Detta började för några veckor sedan, innan det inga problem, och inga problem på andra kanaler.

Det har ju slagits fast här på Happy att digital sändning nuförtiden inte är hela bilden ständigt. Det är inte heller endast förändringar som skickas, utan avvikelser från förväntad förändring. Allt för att få plats med så många kanaler som möjligt.

Men har Eurosport börjat sändas i ett ännu mer komprimerat format som min lite äldre digitalbox inte kan hantera? Det är min teori. Det verkar nämligen som om man lyckas pricka en viss punkt när man stannar bilden så kan boxen skapa en full bild att utgå från, annars hackar det bara - och fortsätter hacka tills man har tur och stannar/startar på rätt ställe.

Någon lösning/teori?

Dåligt med teorier.

Kollade Eurosport player (om det nu är det, integrerat i boxens meny iaf) där är det som förr, problemfritt, men med inspelning blir det samma hackande.

Har samma fel, känns som något är fel så felanmäl..

Har du startover, dvs att du kan spela upp ett program från början? Det fungerar för mig om jag startar om programmet direkt i början, då går de bra att spola längre fram om man behöver det.

crippan sa:
Har samma fel, känns som något är fel så felanmäl..

Har du startover, dvs att du kan spela upp ett program från början? Det fungerar för mig om jag startar om programmet direkt i början, då går de bra att spola längre fram om man behöver det.

Jo, har "startover", var det jag beskrev lite kryptiskt, kan starta det även från menyn i efterhand, samma sak. Och då blir det mycket riktigt utan hack. Så det får väl bli att "starta om", trist bara om man kommer in mitt i sändningen och får spola fram några timmar, är inte jättesmidigt. Om man nu inte vill titta från början.

Har inte orkat felanmäla, får väl ta tag i det. Men misstänker skarpt att det har med någon ny teknik att göra.

Tillbaka
Topp