Ont händerna

Frank B

Ny medlem
Ont händerna
Jag har försökt att ställa in min cykel efter bästa förmåga med hjälp av div guider här på nätet. Trots detta lägger jag mycket vikt på styret och handragen må min MTB, så pass mycket att det gör ont i händerna efter några mil. Får även ont i röven men det är väl ofrånkomligt misstänker jag. Någon som har tips på vad som kan tänkas vara fel?

Ont händerna
Träna bålstyrka för att avlasta händer, armar, rygg och axlar. Kolla även på ett par bra handskar och handtag. Ont i rumpan löser du med bra byxor och sadel.

Jag kan inte rekommendera någon modell eller märke utan det får du prova ut själv eftersom alla är vi olika.

Ont händerna
Tack för tips, jag får nog testa med ett par nya handtag. Handskar är ett större problem, hittar inga bra i rätt storlek. Har storlek 13 i handskar och 48 i skor, alltid lite problem med detta...........

Ont händerna
Mathias B sa:
Träna bålstyrka för att avlasta händer, armar, rygg och axlar. Kolla även på ett par bra handskar och handtag. Ont i rumpan löser du med bra byxor och sadel.

Jag kan inte rekommendera någon modell eller märke utan det får du prova ut själv eftersom alla är vi olika.

Har stoppade byxor men har kvar originalsadeln, har aldrig fattat riktig hur man skall välja sadel. Tar man en bredare så skaver den någon annanstans!

Ont händerna
HTFU.jpg

Ont händerna
RicoShredderKowalski sa:
De gul/svarta 765 är tunna, kör dem såhär års och de funkar utmärkt.
De svarta finns med (5010W) och utan foder (5010), jag använder båda, de fodrade är varmare och funkar på vintern. Har säker förbrukat 10 par 5010/5010W genom åren.

Ont händerna
Det finns likadana som dom gula, fast orangea med stötdämpning i (är ju arbetshandskar...).
Sen passar just den modellen inte mina händer. Kör ett par helt vanliga specialized för 3 gånger så mycket. Dock sitter dom bättre och är inne på andra året nu.

Ont händerna
Har provat med att vinkla sadeln lite mer framåt och även flytta fram den några cm, det verkar göra jättemycket, även lite bättre med händerna.

Tillbaka
Topp