[OnT] Hur firade du första advent?

silverman834

Ny medlem
Här på västkusten hade vi skinande sol och +8 grader, men med kraftig vind. Men det blev en riktigt fin landsvägsrunda längs med den fina vägen längs med älven norr om Kungälv. Det var skönt att för det mesta ha vinden i sidan.

PC010236.JPG

På vad för sorts cykelvis firade du första advent?

Var ute med hunden som grävde efter sork i två timmar, sotade kaminen, cyklade in till stan o handlade julklapp till lilla mamma, 92, kokade te och åt en jättelussebulle, betalade de sista räkningarna och sitter nu o skriver på paddan...

Bakat pepparkakor, saffransskorpor, varit på dotterns första adventsskyltning där hon träffade tomten, fick en påse godis av och sen åkte vi hemåt :-)

Städat och pyntat hemma! Efter det tog jag en långpromenad i soligt blåsigt väder :) Nu blir det ett trainerpass i tempoställning.

Städar_sällan skrev:
-------------------------------------------------------
> Städat och pyntat hemma!

Länge sedan sist? ;)

Jenny W skrev:
> Glögg och lussekatter i skogen

Härligt! Själv så borde jag ju haft glögg i vattenflaskan och fickorna fyllda med lussekatter!

Tiki skrev:
> Passade på när vädret bjöd till.

Det måste vara häftigt att windsurfa så här års, kul!

Tiki skrev:
> Passade på när vädret bjöd till.

Härligt! :)
Jag har nog lagt ner för i år, men tanken slog mig i morse, men jag stod emot. Känns lite fel nu efter dina två härliga bilder. ;)

Frid!

42Hz skrev:
> Städar_sällan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Städat och pyntat hemma!
>
> Länge sedan sist? ;)

Iaf länge sen det blev ordentligt gjort ;)

Tjena!

1 timme och 30 minuters misär i skogen. Skulle cykla okänd stig hittad på en o-karta, dock hade någon kört skogsmaskin och förvandlat den till ett mindre helvete.
Utöver det så glömde jag att ta på shorts utanpå bibsen så jag frös om röven och ballen hela vägen. Ovanpå detta då tappade jag bort benen under turen. Gick i slomo sista biten..

2:a advent blir helt klart bättre, sällskap, kända stigar och varm glögg vid målet

Firade med att städa upp stigen lite :) (Eller ja, Tomas sågade, Bozz drog och jag tog kort :p)

Bilagor

• DSC_0036.jpg
    DSC_0036.jpg
    110.2 KB · Besök: 9
Tillbaka
Topp