Ont i "aktern eller sätet".......

AxelSthlm

Aktiv medlem
Jag har ont i häcken. Närmare bestämt, och när man talar om att ha ont i röven skall man vara precis, vid ena, vänstra, sittbenet.

Har en Specialized Toupe på räsern och har haft den i tre eller fyra säsonger och i år har jag fått en "kula" eller "knöl" framför vänster sittben som gör ont. Det är inget jätteproblem annat än när man kör flera dagar i rad. Sadeln har funkat kanon hittills så det känns skumt att det skulle vara den som är problemet. I våras var jag nere i Frankrike, April, och cyklade berg. Skadade då höger knä och har en känsla av att jag kan ha kompenserat för knäsmärtan och då suttit olämpligt så att vänster sida fått bulan?

Frågan lyder, har det hänt någon annan och hur blev Ni av med det?

Tänker gå till vetrinären, höll jag på att säga, vårdcentralen menade jag men gissar att de kommer rekomendera vila och det är ju trist.

Erfarenheter tas tacksamt emot!

Knöl? Sitter den nedanför sittbensknölen om du står upp? Gör det on om du spänner baksidan av låret (genom att böja knät mot motstånd)? Är knölen hård? Sitter den i direkt anslutning till sittbenet? Svara på detta så kanske jag kan guida dig rätt, jobbar mkt med idrottsskador..

Tillbaka
Topp