Ont i lårmuskel

markuse1

Ny medlem
Ont i lårmuskel
Hejsan.
Har nu i två år haft lite problem med att jag får ont i musklerna i båda benen som enligt bilden nedan heter "inre breda lårmuskeln" (har ont precis där pilen slutar). Börjar göra ont om jag kör lite hårdare och ska pressa upp för backar (små som stora) men främst om jag spänner musklerna i flera sekunder.
Jag har hela tiden fått för mig att det är mina mediciner som gett mig denna biverkan, men börjar inse att det är något annat knas..

stor_ny_underkropp.gif

Det jag gjort den senaste veckan är att spänna musklerna tills det gör -ont-. Då jag tänkt att det behöver stretchas. Men har upptäckt följande.

Alltså blåmärken just där det gör ont, dessutom på båda benen.
20180504_064011.jpg

Tips från er? Något muskelfäste etc som knasar? Ska på massage nästa vecka så tänkte ta upp det där, har även en tid bokad på VC om cirkus två veckor, men tänkte kolla era erfarenheter först.

Ont i lårmuskel
Arbetar du som hovslagare ? det va min första tanke att det ser ut som tryck utifrån,annars ingen aning
Ps rolig bild med tanke på färgen ;)

Ont i lårmuskel
Ehh. Om man får blåmärken av ett muskelfäste så är det en hel del vävnad för blodet att ta sig igenom. Jag skulle inte köra vidare utan läkarkoll.
Om det nu inte är så att du har ett par trånga byxor eller kmäskydd som klämmer åt ytligt...

Ont i lårmuskel
1 googla fram en kunnig person. Finns många dåliga fysioterapeuter mm.

2. Ett hyfsat vanligt problem verkar vara att skräddarmuskeln är stel och glider över skelettet i knät och gör att friktionsskyddet (slemsäck) inflammeras. Kanske värt att klura på? Tror det kallas ankfot

Tillbaka
Topp