Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I länken jag postade ovan så beskriver han hur du screenar för piriformis som trigger eller rygg generellt.Hur vet jag vad jag har problem med? Tidigare har jag kunnat stretcha och träna bort det men nu fick jag inflammation i hela högersidan istället.
Sorry, nu har jag kanske en dålig dag med läsförståelsen, Om jag kan göra båda testerI länken jag postade ovan så beskriver han hur du screenar för piriformis som trigger eller rygg generellt.
Magnesiumbrist?Stillasittande i några timmar i tex bil eller på flyg kan göra min piriformis riktigt irriterande.Lägg sedan till lite löpning i nerförsbacke och så har jag en ihållande kramp i lår /rumpa som kan hålla i sig i flera dagar.
Stretcha framsida lår. Då blir du av med ländryggsproblemen. Ligg på mage och låt din elaka fru trycka dina hälar hårt mot din rumpa. Magi!Kan man få en breakdown?
Disk - hoppas de är ok
För korta muskler i röva - japp det har jag haft
piriformis?
Hur vet jag vad jag har problem med? Tidigare har jag kunnat stretcha och träna bort det men nu fick jag inflammation i hela högersidan istället.
Det har precis lagt sig men är skraj att träna igen.
Just nu gör det normalont i ländryggen
Framsidan nu? Det var nya bud. Ser längre upp i tråden att även vaden ska ha stryk. Ja, det skadar nog inte.Stretcha framsida lår. Då blir du av med ländryggsproblemen. Ligg på mage och låt din elaka fru trycka dina hälar hårt mot din rumpa. Magi!
Tighta lårmuskler är vanligt bland cyklister eftersom man blir oerhört stark i framsida lår, vilket gör baksidan av lårmuskelaturen vek i jämförelse och din pelvis dras framåt och orsakar ländryggssmärta. Symptomen försvinner genom att stretcha framsida lår, men problemen försvinner genom att träna baksida lår.Framsidan nu? Det var nya bud. Ser längre upp i tråden att även vaden ska ha stryk. Ja, det skadar nog inte.
Apropå nerver och tennis, som jag också ser längre upp i tråden, så började jag i brist på lösningar för min klämda nerv i armen göra underarmsövningar för tennisarmbåge och det verkar göra susen.
Jag har i alla fall nu i stort sett friat diskarna från misstanke. Jag körde ett lättare pass i går och var helt utan smärta under och en stund efter. I morse kunde jag knappt gå från bilen till skrivbordet men jag kunde stretcha bort det värsta
Jag ska försöka stretcha även vad och framsida för säkerhets skull men har inte så mycket cyklistmuskler tyvärr.Tighta lårmuskler är vanligt bland cyklister eftersom man blir oerhört stark i framsida lår, vilket gör baksidan av lårmuskelaturen vek i jämförelse och din pelvis dras framåt och orsakar ländryggssmärta. Symptomen försvinner genom att stretcha framsida lår, men problemen försvinner genom att träna baksida lår.
Det är inte bättre hos en läkare, de gissar de med. Det verkar exakt när du har "sjukan som går just nu" och de identifierar den rätt.Människokroppen är svår när det gäller sånt där, sjukgymnaster sysslar egentligen mest med välinformerade gissningar, finns ingen garanti på att nått funkar.
Jag rekommenderar att höra av dig till sjukgymnasten igen och säga att det blir sämre så kanske denna kan säga om du borde fortsätta eller om du ska göra nått annat.
Jag hade problem i 2 år med min piriformisHar fått bekräftat att det är piriformismuskeln som är påverkad hos sjukgymnasten. Fick stretchövningar som jag gjort. Nu efter två dagar känns det värre. Någon som har erfarenhet av detta? Kommer det bli bättre? Finns det alternativ?
Måste bara fråga: hur faller man snett? ?Jag hade problem i 2 år med min piriformis
Efter ett snett fall vid klättring. Kunde inte sitta i eller köra bil där jag satt lågt ( läs vanlig Svensson-bil )
Det finns inget att göra utan att vänta ut det tyvärr men idag känner jag inte av nånting
Mvh Håkish
Jag föll inte sittande liksom utan belastade kroppen diagonalt. När fångrycket belastade kroppen var jag inte lodrät så att säga utan blev som en trasdocka ???Måste bara fråga: hur faller man snett? ?
Spelar ingen roll vad som får det att släppa, bara jävligt najs att det blir bättre.Det har börjat släppa. Visserligen samtidigt som jag började stretcha även framsida och vad ....Men jag är rätt säker på att i mitt fall är det ganska enkelt. Baken behöver stretchas. Jag känner att det släppt lite där samtidigt som ryggen är bättre.
Vad gäller övningar så säger Google att ett alternativ till den tiktok-vänliga "hipp thrust" är vanlig romanian deadlift. Så vi ska inte gå över ån efter vatten.
Rumänska marklyft och good mornings är bra grejer. Men sträcker ju mer på baksidan.Det har börjat släppa. Visserligen samtidigt som jag började stretcha även framsida och vad ....Men jag är rätt säker på att i mitt fall är det ganska enkelt. Baken behöver stretchas. Jag känner att det släppt lite där samtidigt som ryggen är bättre.
Vad gäller övningar så säger Google att ett alternativ till den tiktok-vänliga "hipp thrust" är vanlig romanian deadlift. Så vi ska inte gå över ån efter vatten.
Ja, jag har väl inte gjort mer än googlat "hipp thrust alternatives". Jag fick inte rätt på hipp thrust när bänken inte har exakt rätt höjd och inte sitter fast - men det går så klart att lära sig.Rumänska marklyft och good mornings är bra grejer. Men sträcker ju mer på baksidan.
har fått en riktig jackpot, det har släppt i gluteus och flyttat ner i vaden stället närmare Soleus.
när pirriformis dog började vaden ta över arbetet och problemen flyttade med.
nu kan jag knappt gå istället.. cykla går bra, men resten är haram

Kör så det ryker, ditt gamla ök!Idag har jag nästan inte ont. Det har kommit tillbaka ett par ggr. Senast förra veckan så började lite (mer) frustrerad.
Jag fattar egentligen inte hur vad och framsida kan spela in men körde jag ett träningspass och i desperation stretchade alltihop efteråt. Idag gör det mindre ont än igår och mycket mindre än i förgår.
Jag har även kört en ny kur antiinflammatoriskt... jämfört med vecka 9e så är det väldigt stor skillnad i röva men det känns fortfarande kass när jag sträcker ut.
Nästa utmaning är att inte bli fråncyklad av barnen i helgen. Jag är lite skraj att bli stående faktiskt men just i dag känns det som att det kanske kan gå vägen. Helst ska det vara några år kvar innan jag blir fråncyklad.
Går det vägen så är nästa utmaning att jag har börjat lägga på lite vikter de senaste veckorna efter att ha kört pensionärsträning sen i julas.
Jag har inte sett just den men eftersom jag har ont i tummen, inte lillfingret, så har jag avfärdat ulna.
har fått en riktig jackpot, det har släppt i gluteus och flyttat ner i vaden stället närmare Soleus.
när pirriformis dog började vaden ta över arbetet och problemen flyttade med.
nu kan jag knappt gå istället.. cykla går bra, men resten är haram
Ja precis, men om musklerna i baksida lår och säte är korta så fäller de höftbenet vilket vinklar kotorna som i sin tur trycker på disken. Ryggen ska vara rak när benen stretchas.Ja, jag gick till Fysioterapeut till sist och hon var inte alls med på allt stretchande hit och dit.
Hon menar att det är disken som klämmer och att jag absolut inte får stretcha med ryggen böjd framåt. Att jag sen har ont i tummen tror hon också att det är ryggen fast i nacken. Inte alls axel eller armbåge för då brukar det inte gå til tumme.
Så det var surt som fan. Uppsidan är att hon inte verka tycka att det var så allvarligt och cykla var ett problem men inga marklyft på ett tag
Ja, det verkar så. Jag framförde den teorin men hon var inte superintresserad.Ja precis, men om musklerna i baksida lår och säte är korta så fäller de höftbenet vilket vinklar kotorna som i sin tur trycker på disken. Ryggen ska vara rak när benen stretchas.