42Hz
Aktiv medlem
[OnTopic] RR - Grottforskning
Då inte Happyride lägre tillåter fler än 20 bilder per tråd efter byte av forummotor så har jag fått dela upp denna RR i flera delar, fortsättningen finns i slutet av tråden, ska prova länka när jag är klar.
Då det ändå inte är cykelsäsong så passade jag på i söndags att ta mig till en närbelägen grotta för att göra en liten utforskning. I vanliga fall får man ta sig ut med båt sista biten men jag hoppades att isen skulle ha hunnit lägga sig så man kan komma lite längre och högre än normalt.
Lite lätt vind och lite snö i luften.
Fordonet för dagen.
Ludvikaforsen såg rätt tam ut.
Inte världens roligaste väg men jag hade en bit att avverka.
Ju längre bort från stan jag kom desto färre spår på gångbanan.
Fyra nyanser av grått..
Hittade ett halvt övergett hus på vägen.
Tog en titt i pannrummet.
Verkar som någon tröttnat på klåpare?
Till och med älgarna såg frusna ut trots att temperaturen bara var 4-5 grader under nollan.
För att undvika den tungt trafikerade Borlängevägen försökte jag hålla mig inne på småvägarna som går parallellt med riksvägen.
Ett gäng fina hus här inne.
Temperaturväxlingarna gjorde att det såg kallare ut än det var.
En gammal kvarn? Såg? En damm var det i alla fall.
Det var dessa jag försökte undvika, gick rätt bra.
Någon hade byggt en lekpark mitt i skogen. Var är alla lekande barn?!?
Helt perfekta vintervägar.
Dags för fotopaus.
Den ännu ej igenfrusna bäcken skar genom vinterlandskapet utspillt bläck på ett vitt papper.
Fortsättning här: https://happyride.se/forum/threads/ontopic-rr-grottforskning.1545469/post-3855615
Då det ändå inte är cykelsäsong så passade jag på i söndags att ta mig till en närbelägen grotta för att göra en liten utforskning. I vanliga fall får man ta sig ut med båt sista biten men jag hoppades att isen skulle ha hunnit lägga sig så man kan komma lite längre och högre än normalt.
Lite lätt vind och lite snö i luften.
Fordonet för dagen.
Ludvikaforsen såg rätt tam ut.
Inte världens roligaste väg men jag hade en bit att avverka.
Ju längre bort från stan jag kom desto färre spår på gångbanan.
Fyra nyanser av grått..
Hittade ett halvt övergett hus på vägen.
Tog en titt i pannrummet.
Verkar som någon tröttnat på klåpare?
Till och med älgarna såg frusna ut trots att temperaturen bara var 4-5 grader under nollan.
För att undvika den tungt trafikerade Borlängevägen försökte jag hålla mig inne på småvägarna som går parallellt med riksvägen.
Ett gäng fina hus här inne.
Temperaturväxlingarna gjorde att det såg kallare ut än det var.
En gammal kvarn? Såg? En damm var det i alla fall.
Det var dessa jag försökte undvika, gick rätt bra.
Någon hade byggt en lekpark mitt i skogen. Var är alla lekande barn?!?
Helt perfekta vintervägar.
Dags för fotopaus.
Den ännu ej igenfrusna bäcken skar genom vinterlandskapet utspillt bläck på ett vitt papper.
Fortsättning här: https://happyride.se/forum/threads/ontopic-rr-grottforskning.1545469/post-3855615
Bilagor
Senast ändrad: