Öppet spår-Vasaloppet ambition?

masala

Medlem
Hur ser era ambitioner satsningar inför årets lopp ut?

Jag har sviten 6,54 2006. 7,21 2007. 6,15 2008
Har med ett par kompisar lagt ett mål på under 6h.

Känner mig bättre allroundtränad med bättre kondis än vid någon av de tidigare åren och har till dags dato skrapat ihop dryga 50 mil + 20 mil rullskidor. Hoppas på att få ihop i runda slängar 15 mil till innan Söndagen den 28:e. Börjar dessutom redan nu känna av tävlingsnerverna så det bådar gott. Är helt enkelt grymt sugen på att åka i år!

Merparten av åkning på snö har skett i Vemdalsfjällen med en bra mix av klassiskt och skejt men sedan mitten på Januari har det endast blivit skejt eftersom det mycket sällan finns tillräckligt bra klassiska spår här. Hoppas dock få några dagar i Lida innan loppet och avslutar med Kortvasan i lugnt och fint tempo den 26:e.

Ska sedan se till att få en stenslipning samt proffsvallning av mina skidor innan start för att eliminera det sista tvivlet.

Borde funka va?

Hur har du tänkt?

Göran

Jag siktar på 3-4 veckor för att som första steg få tag på en biljett till 7/3. Sedan lite beroende på startled, före, resesällskap, vallning osv är målet att köra på 7.30.

Senast redigerad av en moderator:
Komma i mål. Ingen aning om tid. Åker ganska snabbt, men har aldrig åkt så långt. Får se hur det går. Men vinna över min tjej ska jag göra iaf. :D

Tillbaka
Topp