Optimala inställningar för Shimano Steps E5000

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

No01se

Medlem
Optimala inställningar för Shimano Steps E5000
Hall(H)oj forumet!
Införskaffade mig nyss en White E-XC 290 COMP från XXL som pendlar/enkla trails Emtb när de körde kampanj på den för 16900:-. Sjukt bra pris enligt mig! Då det sitter en E5000 motor på den så känns det priset helt okej. Köpte till en Shimano ew-wu111 till den för att få tillgång till Bluetooth funktioner och kunna pilla lite extra med inställningarna. Det skrivs att man behöver nedgradera firmware för att kunna skriva till motorn (det behövs inte, jag vet inte hur jag löste det, men min är nu reggad för US marknaden). Just nu gör den 32 km/h och assistansen är på 200%, full Nm på 40 i Boost läget. Kan även ställa in hjul diametern o få den i 60 km/h, bara testat men inget jag vill ha då det suger batteri.

Nu till min fråga! ?
Newton kan jag sänka men enligt eTuning appen så är maxvärdet 40nm. Men assistansen kan jag öka långt över 200%. Någon som testat och vet hur mycket assistans e5000 tål? Vågar inte riktigt dra på det värdet då garantin går åt helsike (vilket den redan gjort iomed att jag ändrat till US, men kan ju alltid skicka låsning till EU genom Bluetooth ifall nåt skulle hända).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp