OS & Cykel i Peking 08 ::.

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Det verkar rätt hett å rätt så smoggigt i
> Peking av cykelbilderna att dömma :/ Någon som
> vet när linjeloppen körs?

Herrar: lö morgon (9/8)
Damer: sö morgon (10/8)

TV-tips:

Ni som har ComHem och blev bestulna på Eurosport har väl sett att man nu kan "hyra" Eurosport som web-tv?

Under Touren satt jag och mixtrade med olika webbströmmar och kombinerade dem med Vacchi på webradio vilket var rätt meckigt. Idag pröjsade jag 5 euro för en månads Eurosport. Kvaliteten är stabil och bra. Väljer då "Bit Rate: Mycket hög" på sidan (jag har 100/10 mbps). Inte hd-kvalitet när jag skickar ut bilden till platt-tv:n men klart mycket bättre än piratströmmarna.

http://video.eurosport.se/eurosport-player/teaser.shtml

45 spänn är det helt klart värt att slippa SVT:s cykelkommentatorer. Att inte SVT Sport begick kollektivt harakiri efter linjeloppen i förra OS är obegripligt.

Det är rätt segt, så här långt i alla fall...

Hmm, skall nog bota det med lite Call of Duty 4. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Saxat från: http://bikesnobnyc.blogspot.com/2008/08/into-thick-air-dealing-with-air-in.html

"Tips for Winning in Beijing

(Brought to you by USA Cycling and the editorial staff of “Bicycling” magazine.)

Every athlete dreams of Olympic gold. But when that gold is enshrouded in smog, you’ve got to take extra precautions. Here are five tips you can use to help you keep that edge:

1) A face mask alone may be insufficient to protect you from pollution. There are many items aboard your flight you can use as well. Pillows, sanitary napkins, and oxygen masks are just a few of the things you should consider stealing and breathing through during your stay.

2) Soot accumulates in small crevices and can compromise aerodynamics. Using a cotton swab, be sure to clean out bolt fittings, aero rim dimples, and chin clefts before the main event.

3) The oversized headtube of the Specialized Tarmac SL2 will keep you on course with precision, and its proprietary integrated bottom bracket will help you apply power to the pavement, where you need it most. Buy it if: you dream of gold. Forget it if: the only “medaling” you do is in other people’s affairs.

4) Something from Chris Charmichael.

5) The poor air quality in Beijing can greatly compromise your performance. So you know those performance-enhancing drugs you’re not using? You may want to not use a whole lot more of them."

alj skrev:
> Var finns det bilder på Paulisens hoj!? Den
> skulle jag gärna se!

som sagt, ramen är lättas 200 gram ner till 1800 gram med dämparen. avsågade skivbromsadaptern tjänar de 32 gram totalt på (16 fram och 6 bak)
NewsImageAl1_21730200844758.jpg ht=345

NewsImageAl2_659730200845100.jpg ht=345

NewsImageAl3_797730200845559.jpg ht=345

NewsImageAl4_926730200850004.jpg ht=567

NewsImageAl5_889730200850625.jpg ht=612

NewsImageBig_384730200844335.jpg ht=387

DSC00116Small.JPG ht=480

DSC00117Small1.jpg ht=480

DSC00123Small.jpg ht=480

DSC00124Small.jpg ht=480

DSC00127Small.jpg ht=480

campa-fultysken skrev:
> TV-tips:
>
> Ni som har ComHem och blev bestulna på Eurosport
> har väl sett att man nu kan "hyra" Eurosport som
> web-tv?
>
> Under Touren satt jag och mixtrade med olika
> webbströmmar och kombinerade dem med Vacchi på
> webradio vilket var rätt meckigt. Idag pröjsade
> jag 5 euro för en månads Eurosport. Kvaliteten
> är stabil och bra. Väljer då "Bit Rate: Mycket
> hög" på sidan (jag har 100/10 mbps). Inte
> hd-kvalitet när jag skickar ut bilden till
> platt-tv:n men klart mycket bättre än
> piratströmmarna.
> Tack tack för tipset! Nu har jag skaffat 1 år och kan se vueltan vm och allt annat kul och äntligen få höra vacci och adamsson igen! Tjohooo!!!
> http://video.eurosport.se/eurosport-player/teaser.
> shtml
>
> 45 spänn är det helt klart värt att slippa
> SVT:s cykelkommentatorer. Att inte SVT Sport
> begick kollektivt harakiri efter linjeloppen i
> förra OS är obegripligt.
Håller med dig fullständigt-värt de pengarna för att få expertkommentatorer + få se "all" annan cykel. Guld värt.

tv-tider vet jag inte.
men aftonbladets os-bilaga har bra förteckning över tider på alla olika saker.
Linjelopp inatt?

Linjeloppet startar 05.00. Verkar som att SVT24 sänder hela loppet och dom har faktiskt lyckat få med Glenn Magnusson som kommentator, så det blir kanske inte lika hög Kalle Anka-varning som sist. Eurosport sänder från 08.15.

OdenXT skrev:
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det verkar rätt hett å rätt så smoggigt i
> > Peking av cykelbilderna att dömma :/ Någon
> som
> > vet när linjeloppen körs?
>
>
> Herrar: lö morgon (9/8)
> Damer: sö morgon (10/8)

Enligt SVT så står det även så här:

.......................................................................................................................................

05.00
Beachvolley, damer, grupp A
Fäktning, damer, sabel, andra omg

Cykel, herrar, linjelopp
Svenska deltagare: Gustav Larsson, Marcus Ljungqvist, Thomas Lövkvist, Sverige.
OS: 1) Paolo Bettini, Italien, 2) Sergio Paulinho, Portugal, 3) Axel Merckz, Belgien... 14) Marcus Ljungqvist, 72) Gustav Larsson. Thomas Lövkvist och Magnus Bäckstedt bröt.
VM: 1) Paolo Bettini, Italien, 2) Alexandr Kolobnev, Ryssland, 3) Stefan Schumacher, Tyskland... 24) Marcus Ljungqvist, 29) Gustav Larsson, 31) Thomas Lövkvist.

05.09
Basket, damer, grupp B: Mali-Nya Zeeland.

........................................................................................................................................

Så, det blir 9 minuter cykel inatt? :-)

/Leo

Dety vore så typiskt att gå upp mitt i natten för att se cykel och upptäcka att Mali- Nya Zeeland istället spelar basket..
:(

Btw, har ni kollat Aftonbladets OS-bilaga? Där dundrar FD proffset Kessiakoff fram på en Cannondale i full FD mundering, helt uppslag s 14-15, kul för sponorn FD :D

Undrar just om det räcker att stiga upp till kl. 06, då gymnastikkvalen börjar i Eurosport, eller om det blir sändning från linjeloppet också... Då kan det ju vara värt besväret att äntra morgonrocken redan till kl. 05...!!!

Det kommer några sekunder från linjeloppet på SVT24 också, mellan 06.00-11.00 på lördag. Rätt många grenar som ska täckas av sportsändningarna, så det blir nog inte några längre bitar man får se.

/Leo

Sen finns Peking+ som bara sänder på webben också.

www.svt.se/os är en bra länk. Ofta är det tre kanaler som sänder varav en bara finns på nätet.

Det sänds flashkodat så det bör funka för de flesta (i sverige - får inte sändas till utlandet av rättighetsskäl).

äsch jag siktar på Eurosports sändningar. Där vet man vad man får iaf, högklassiga komentatorer.

Jag tippar att Valverde tar hem det imorgon, knappast någon högoddsare.

Wtf, "han kör också för A-stanna"
Hjälp, nu har x-pertkommentatorn Glenn "jaevla" Magnusson sagt A-stanna 6 gånger, med en röst som låter som om han försöker sälja tvättmedel.

Robban & Anders, var är ni??

Glenn vet ju åtminstone vad gubbarna heter och vem som är vem. Fagerlinds kommentarer sträcker ju sig bara till olika variationer av "Mmm..." och "Hmm..."

Jag sitter i en liten håla med usel uppkoppling och får inte ha någon volym på tv'n...
...kan någon avslöja hur långt varje varv är, hur många varv som ska köras?

Finns det någon bra site med förteckning över favoriterna/deltagarna?

Det är ju inte utan att jag tycker lite synd om kommentatorn, som visst ska heta Fagerlind. Självförtroendet vad gäller att kommentera cykling verkar inte vara på topp. Förvirringen är ganska stor dock. Han kanske är en natural och kommer in i det om några varv.

Sungam skrev:
> Jag sitter i en liten håla med usel uppkoppling
> och får inte ha någon volym på tv'n...

Nu när JT har förbarmat sig över din situation så kan man ju raljera lite...

Tora Bora, älläh?

(och visst, med lite tillvänjning så funkar väl Magnusson, men man inser ju hur bortskämd man har blivit av att joråsport har Vacchi&Adamsson på lönelistan)

glenn är iaf bättre på uttal än Sean Kelly på Eurosport och italienska kommentatorer som jag behövde lyssna på TdF
Kim Körchtjen,välvördi,hoooshåv

Nu får ju klungan öka lite, man kan ju inte ligga sex minuter bakom en så stor grupp med tanke på vem som ligger i den.

Sungam skrev:
> 6 varv kvar, 1 varv verkar ta ca 40 minuter...dvs
> ca 4 timmar kvar. Korrekt?

Nja Magnus, varven kommer att gå snabbare än 40 minuter...

Gjorde just ett vetenskapligt blindtest.

SVT:
Fagerlind frågar Glenn (efter vad jag förstår flera timmars sändning) "Nu undrar kanske tittarna, vad är det här för konstig sport - ska inte vem som helst få vinna?"

Eurosport:
Vacchi och Adamsson gör en lång och initierad live-intervju på telefon med svenska lagets sportchef som sitter i sin servicebil i karavanen.

Redan värt 4,90 Euro...

P1020097_1.jpg ht=544

campa-fultysken skrev:
> Eurosport:
> Vacchi och Adamsson gör en lång och initierad
> live-intervju på telefon med svenska lagets
> sportchef som sitter i sin servicebil i
> karavanen.

Vilket förvisso Glenn & Co redan gjort två gånger tidigare i sin sändning... men ändå, Glenn hade klarat sig bra själv utan Fagerlinds hummande och "Oj, nu kommer en attack från en italienare" (när det var ca 19 mil kvar).

Tillbaka
Topp