OS & Cykel i Peking 08 ::.

Var det inte Gustav som vann juniorklassen i DH på nordiska mästerskapen i Åre 1998 på en lånad
Intense med Crecent klibbor och m:59 byxor.Eller...jag kanske är ute å cyklar som vanligt...
Hursomhelst.Grattis till medaljerna,jättebra för svensk cykling.

HP skrev:
-------------------------------------------------------
> Här var ju ett kanoninlägg från en tidning man
> väntar mer koll ifrån...
>
> http://sydsvenskan.se/sport/kronikagatu/article356
> 589/Fragan-om-dopning-maste-stallas.html
>
> Det är tydligen bara fotboll man måste kunna
> något om för att bli sportkrönikör.

Men jösses. Vad menar människan? Skulle hon skrivit så om Kallur och Klyft? Jävla sopa.

Härligt att den där Sydsvenskan hade sån förbannad koll.

Personligen tyckte jag att det fanns en massa spanska fotbollsspelare i EM som var jättebra, men eftersom jag inte hört talas om dem tidigare för att jag inte är intresserad av fotboll så utgår jag från att de är dopade eftersom spanjorer dopat sig tidigare och för att det ser jättetungt ut att spela fotboll och för att jag inte sett fotboll förr på tv.

Härlig koll.

Men hon redde upp artikeln lite mot slutet.

Det lustigaste med Aftonhor**s dopinganklagande är väl att det inte är direkt ovanligt att ha svårt att kissa efter tempolopp... Att man dessutom som i Gustavs fall får stå på toan i 21/2 timmar med en kontrollant som tittar på en med byxorna nere gör väl antagligen inte det lättare. Jävligt lågt att börja anklaga idrottare som följer alla anvisningar om kontroll på löpsedeln utan att arrangörer/kontrollanter har gjort någon minsta antydan till något illegalt ! Jag sammanfattar OS-resultaten hittils, 4 cykellopp 2 silvermedaljer :-)

Det är ledsamt när journalism ersätts av tyckande. När eller om man vill ha åsikter så kan man läsa vilken dussinbloggare som helst. På en tidning tycker man ändå att alla uttalanden borde grundas på åtminstone en gnutta undersökande journalistik. En rejäl devalvering av pressen. Deras texter blir alldeles betydelselösa.

"kritisk granskning" -är insinuation = kritisk granskning?

JLarsson skrev:
> Ja, då kom Nystrand sist. Ara blev bortdömd i
> vanlig ordning och rodderskan hade gräs i sin
> bana.

Jepp och dressyrryttaren blev bortschabblad av domarmiss...... Då är det väl bara våra ryssfemmeknaprande friidrottare kvar snart utöver Kessiakoff.....

ooops glömde ju Lassi Karonen i rodd på lördag morgon, han är nog tillräckligt udda för att betraktas som tokdopad man måste ju vara skeptisk till en kille som kommer från ingenstans och vinner semin sådär.......

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill också ha fast anställning för att sitta och tycka saker i media.
Skönt liv. Ingen research, ingenting. Bara en dator uppkopplad till en tidning och ett lönekonto. Knacka ner lite lösa åsikter och få betalt.

Aaaaaaaaaaaahhhhhhh.

Little Stereo skrev:
> Ungefär som happy fast med lön menar du ? :-D T

Absolut. Man häckar ju ändå på happy under arbetstid.

Nu har jag ju inte kontrollerat fakta men skit samma. Lassi Karonen Har finskt namn så något slags finskt påbrå måste han ju ha. Det talar en hel del för att han pysslar med prestationshöjande medel.

Själv är jag ju finländare - men inte riktigt finne - så även jag är något suspekt och då vet man ju inte om det jag påstår är helt sanningsenligt. Jag erkänner dessutom att jag en gång kört Vätternrundan med lätt smärtstillande piller och salva. Säger detta bara så att ni ska förstå hur insatt jag trots allt är i alla idrotter (idrott = medikamenter).
Lassi är också man. Vi vet ju hur män är. Sexualbrott - och våld i allmänhet - utförs nästan uteslutande av män. Jag ställer mig härmed kritiskt granskande till denne hittills helt okände roddare.

Skickar kontonr. och skatteuppgifter till Happy så ordnas väl resten kan jag tänka.

Att jag körde VR med smärtstillande visar också hur lätt det är att inom cykling smita undan kontrollerna. Skrämmande.

Man kan härmed säga att jag de facto "wallraffade" en smula. Attans. Det höjer den journalistiska nivån och det var ju knappast meningen.

Jag tycker ni är hårda mot Sydsvenskan, där uttrycks ju bara vad precis alla svenskar tänker, alla utom "500 happydopade" cyklister.

Var det inte någon här som skrev igår att journalisterna nu kommer ösa lovord över och gossa med cykelmedaljörerna utan att ta hänsyn till att pressen dem senaste åren har snackat så mycket om dopningsproblemet inom cykelsporten?

Det gjorde sydsvenska "sopan" iallafall inte.

/Toni

bigmollo skrev:
>
> HAHAHAHAHAHA jag tror fan att jag döööör. En
> jättebajskorg krossade fönstret på barnhemmet.
> =D

Livet är fan inte rättvist först hamnar de stackarna på barnhem sedan förföljs de av värdelns största fekalie..........

Nån som har koll på om Eurosport kommer sända MTB:n? Det är i allafall inte med i deras tablå på nätet :-( vilket då innebär att man får uthärda SVT's sändning...

mickeh skrev:
> Nån som har koll på om Eurosport kommer sända
> MTB:n? Det är i allafall inte med i deras tablå
> på nätet :-( vilket då innebär att man får
> uthärda SVT's sändning...

Vet man att SVT sänder hela MTB-loppet? Samtidigt går rodd-finalen vill jag minnas...

Poäng där Sungam....... lurigt, jag gillar ju både rodd och MTB också.... fast rodden varar väl ungefär 10min vara ca 7 är loppet :)

EDIT: GLÖM DET!!! Rodden är ju nu på lördag medan MTB är nästa vecka - problem solved :)

Senast redigerad av en moderator:
Justus skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ara - vilken kille.
>
> Jag förstår honom helt.
> Respekt!

Det gör inte jag. Eller snarare: även om jag förstår hans frustration och ilska samt även utbrottet på domarna, tycker jag inte att det var rätt av honom att bete sig som han gjorde under prisceremonin. Respekt för sina motståndare är grundläggande, det han gjorde var respektlöst.

Hur han sedan hade kunnat göra i stället för att protestera, det har jag ingen aning om.

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att man skall kunna bli bortdömd på det där sättet i brottning (på samma sätt som tidigare i boxning eller konståkning). Vill inte förbundet (det internationella såväl som det svenska), då bör inte brottningen vara med i kommande OS.

elmaco skrev:
> Justus skrev:
> -----
> > JLarsson skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ara - vilken kille.
> >
> > Jag förstår honom helt.
> > Respekt!
>
> Det gör inte jag. Eller snarare: även om jag
> förstår hans frustration och ilska samt även
> utbrottet på domarna, tycker jag inte att det var
> rätt av honom att bete sig som han gjorde under
> prisceremonin. Respekt för sina motståndare är
> grundläggande, det han gjorde var respektlöst.
>
> Hur han sedan hade kunnat göra i stället för
> att protestera, det har jag ingen aning om.
>
> Jag tycker att det är oerhört tråkigt att man
> skall kunna bli bortdömd på det där sättet i
> brottning (på samma sätt som tidigare i boxning
> eller konståkning). Vill inte förbundet (det
> internationella såväl som det svenska), då bör
> inte brottningen vara med i kommande OS.

Detta var ju det starkaste sätt han kunde demonstrera på. Alla andra sätt skulle ju lätt kunna sopas under mattan, men detta ger ju medieuppmärsamhet och det är väl det som krävs för att det ska hända något. Visst, om nu motståndarna tog illa vid sig är det väl synd om dem. Fast om han nu tror att domarna var mutade måste det ju ha varit italienarna som gjorde det och det känns ju också ganska respektlöst...
Läs om Pelle Svenssons syn på det hela http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3102369.ab

Justus skrev:
> elmaco skrev:
> -----
> > Justus skrev:
> >
>
> > -----
> > > JLarsson skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Ara - vilken kille.
> > >
> > > Jag förstår honom helt.
> > > Respekt!
> >
> > Det gör inte jag. Eller snarare: även om jag
> > förstår hans frustration och ilska samt även
> > utbrottet på domarna, tycker jag inte att det
> var
> > rätt av honom att bete sig som han gjorde
> under
> > prisceremonin. Respekt för sina motståndare
> är
> > grundläggande, det han gjorde var
> respektlöst.
> >
> > Hur han sedan hade kunnat göra i stället för
> > att protestera, det har jag ingen aning om.
> >
> > Jag tycker att det är oerhört tråkigt att
> man
> > skall kunna bli bortdömd på det där sättet
> i
> > brottning (på samma sätt som tidigare i
> boxning
> > eller konståkning). Vill inte förbundet (det
> > internationella såväl som det svenska), då
> bör
> > inte brottningen vara med i kommande OS.
>
> Detta var ju det starkaste sätt han kunde
> demonstrera på. Alla andra sätt skulle ju lätt
> kunna sopas under mattan, men detta ger ju
> medieuppmärsamhet och det är väl det som krävs
> för att det ska hända något. Visst, om nu
> motståndarna tog illa vid sig är det väl synd
> om dem. Fast om han nu tror att domarna var mutade
> måste det ju ha varit italienarna som gjorde det
> och det känns ju också ganska respektlöst...
> Läs om Pelle Svenssons syn på det hela
> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/artic
> le3102369.ab

Jag tycker han gjorde helt rätt! Det går ju inte överklaga i brottning tydligen. Då är
detta enda sättet att protetera på. Om motståndarna tog illa vid sig? Italienarn kanske då
som vann pga fusk?! Om han skulle ta illa vid sig haha!! Ingen xpert på boxning men det jag
sett och som förbundskaptenen förklarat reglerna så är detta inget annat än en stor jävla
skandal!!! Så ruttet!!!

Det här var ju rätt festligt, från DN:

"När svenskarna förstod att domarna kring mattan inte hörsammat förbundskapten Leo Mylläris krav på att videogranska händelsen som avgjorde semifinalen började både SOK:s sportchef Glenn Östh och SOK:s ordförande Stefan Lindeberg att skriva protester.
Lindeberg skickade ett fax till Internationella olympiska kommittén (IOK) och krävde att Abrahamian skulle få brottas final eller i alla fall få gå en returmatch. Så blev det inte.

- Det var uppenbart att domarna sade en sak till IOK och en annan till Fila, säger Lindeberg.

Vad händer med protesten?
- Det är överspelat nu, men vi begär att domarna som dömde semifinalen ska bestraffas.

Östh tog sig in på rummet hos Filas ordförande Raphael Martinetti, men då brottningens regelverk inte godtar några protester tog Martinetti aldrig emot Ösths handskrivna lapp.

Fila-basen ville i stället visa en videoupptagning av matchen för att bevisa Abrahamians matchavgörande mattflykt.

- Videostunden var generande för Fila. Ara hade kanske ett finger ute i det blå området, medan italienaren var ute med hela kroppen utan att bli bestraffad, säger Östh, som var tagen av bråket med Fila.
- Jag blev inte vänligt bemött av Filas ordförande. Kommunikationen upphörde när han skrikande försvann ur rummet.

Kriget mellan SOK och Fila trappades upp med IOK:s hjälp.

- IOK har pressat Fila att ställa upp på en presskonferens under fredagen för att svara på omvärldens frågor. IOK ställer det som ett krav, säger Östh."

Ska bli intressant att höra vad mafiososarna har för bortförklaringar. Såg när svenskarna protesterade direkt efter matchen och de jävlarna satt bara och hånflinade. Forts följer i morgon..

bigmollo skrev:
> Vilka jävla svin. Stock i röven skulle de ha.

Ja fram med den gamla rumänska traditionen bara.

Eller mer nyanserat svågerpolitik på hög nivå, ringdomaren är kusin med FILA:s president :) det verkar som ett inarbetat beteende slank ut i omvärldens ljus med hela sitt fula tryne det återstår att se om det får några konsekvenser eller om det bara blåser över och glöms bort som vanligt.

Det lustiga är att IOK hotar att frånta Ara bronset??? Han vill ju inte ha det så vad kan de ta ifrån honom? I min sinnevärld så är han en silver eller möjligtvis guldmedaljör.

Om han ändå hade fått däng på hederligt sätt. Eller som Myllerä sade:
- Bara de får brottas om det.

Intressant att de två stora morgontidningarnas (DN o SvD) krönikörer tycker att Ara gjorde fel, medan kvällstidningarnas (Xp och AB) tycker att han gjorde rätt.

Låter som en stor skandal och att han gjorde rätt, men det hade varit väldigt intressant att höra någon brottarkunnig från ett annat land säga sin åsikt...

Tillbaka
Topp