OS & Cykel i Peking 08 ::.

De gick faktiskt igenom filmen med Martin Lidberg och annan brottare på SVT. Även jag som lekman kunde med deras förklaringar förstå att det inte gick rätt till. Det lustig aär att domaren på mattan först dömer omgången till Ara, som jag förstår helt korrekt sedan reagerar de vid sidan och han ändrar sitt domslut. Dessutom så har domaren och FILA:s ansvariga olika uppfattningar om vad som var fel, felaktigt blockernade vid partären eller mattflykt?????

rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> kan inte klockan bli 11.05 så man kan titta på
> kanal peking+... velodrom är klart skoj att kolla
> på.

Nu bootade jag för första gången min vistamaskin och kör den på den andra monitorn. Tyvärr visar peking+bara kanot nu. Men nu kan jag verkligen arbeta igen!

Johan A skrev:
> Vafan, det ser ju ut som att dom kör med
> brakeless fixies. Galningar!

Det måste vara olagligt! Var är den svenska polisen?

Ser ut som hjulen går bakåt, skitlustigt.

Jag kollade på dubbeltrapen igår. Så jävla skumt att man inte får ta med sig hagelbössan på stan. Det är ju för bövelen en os-gren. Nån borde göra nåt.

Tyvärr är det enda man kan läsa i utländska tidningar (engelsk- & franskspråkiga, snabb Google search) är att han slängde sin medalj. Han framstår mest som en dålig förlorare. Inget nämns om någon skandal.
Någon större förändring av världsbilden lär inte hända om inte IOK gör nånting.

Fö lättad över min åsikt delas av SvD och DN snarare än av kvällstidningarna ;)

Nu kör de nåt slags lagtävling. Varför har han som ligger först i starten ett trispoke-framhjul (eller är det fem ekrar, ser inte riktigt) och de andra disk?

frivilligt misstänker jag. är ju inte alla som kör ekrag på innersta spåret. men en del suspekta styren.
lag är skoj att kolla på. kort snabbt

olzone skrev:
> när körs mtbn egentligen?? har jag redan missat
> eller ?

har väll nämnts några gånger på forumet nu :D damerna kör den 22/8 och herrarna 23/8

aa tackar :-) blev frustrerad när jag inte hittade direkt på andra siter så frågade Happys hjärna och fick korrekt svar direkt :-) Happy = 24h cykelsupport ;)

Johan A skrev:
> Vafan, det ser ju ut som att dom kör med
> brakeless fixies. Galningar!

japreciis, fast å andra sidan så är det ju bara på velodromen som det är försvarbart att köra brakelessfixie. Dom är i sitt rätta element lixom :)

Senast redigerad av en moderator:
bigmollo skrev:
> Jag kollade på dubbeltrapen igår. Så jävla
> skumt att man inte får ta med sig hagelbössan
> på stan. Det är ju för bövelen en os-gren.
> Nån borde göra nåt.

Klockrent!!! Kunde inte sgat det bättre själv ;D

Kupa skrev:
> Nu kör de nåt slags lagtävling. Varför har han
> som ligger först i starten ett trispoke-framhjul
> (eller är det fem ekrar, ser inte riktigt) och de
> andra disk?

Har inte HåkanC undervisat dig om Inertia?
Svårare att accelerera ett tyngre dischjul än ett trispoke.
Hela första varvet är en accsträcka.
Varv två är snarare att hålla och höja farten på slutet.
Varv tre är en enda spurt.

Miss Lycka skrev:
> Har inte HåkanC undervisat dig om Inertia?
> Svårare att accelerera ett tyngre dischjul än
> ett trispoke.
> Hela första varvet är en accsträcka.
> Varv två är snarare att hålla och höja farten
> på slutet.
> Varv tre är en enda spurt.

Nej, jag skolkade från den lektionen. Men jag tänkte att det kunde vara nåt sånt.

Vilken tennismatch!!
Men jag missade dagens träning, tog på mig cykelkläderna och skulle bara se klart på sista set, sen skulle jag ut och köra, då var klockan 14... Nu 2,5h senare när Aspelin/Johansson äntligen tvålat dit fransmännen, så sitter jag här i lycra och är hungrig, otränad och sen till ett möte...

Missade slutet på tennismatchen..... fick släppa den när det stod 11-11.........

För övrigt skippa enegelskan när det gäller enkla mekaniktermer som tröghetsmoment det finns alldeles utmärkta svenska ord för detta :)

Tråden handlar väl om OS OCH cyling? Då är andra sportarter inte OT. Vilken fantastisk match! Dags att inser varför Eurosport alltid prioritera tennis före cykling? ;-)

Edit: Cerberos vann.

Senast redigerad av en moderator:
Men Wilander körde väl mest rekreationsdroger precis som Sotomayor undrar hur mycket nytta man har av koks som tennisspelare eller höjdhoppare egentligen? :)

JAg kommer ju missa stora delar av sändningen då jag kommer sitta på en waxholmsbåt utan peking+ har inte hittat att man kan se repris eller gammla klipp därifrån :/ någon som har länk?

Snart e det dags för Velodrom :) Ida Theres bronsmatch först :) sedn velodrom sedan Lidl å köpa billig fotpump sedan båten å sedan landet där vi har trådlöst :) Har dock Telia :( kollade på en som hae tele2 å kvaliten sög hårt. Bättre å lyssna på radio...ja radio ja! p4 borde sända?

Tillbaka
Topp