OS & Cykel i Peking 08 ::.

känns som att man inte vet var man har kekke, han har ju egentligen inte kört så himla bra i år.
absa och sauser har däremot imponerat.
men om kekke satsat allt på os så kanske har kan få till en grym toppning.

Wissman som guldhopp? Har du slagit dig i huvudet?... ;) Nä, Wissman kanske tar medalj, men sannolikheten att han tar guld är inte så stor.

Dock finns det en seglare (i Starklassen) som ligger jäkligt bra till, 1:a, just nu.

Stelben skrev:
-------------------------------------------------------
> (Det är ju nästan så att man hoppas att ingen Svensk friidrottare tar medalj

Du är ju värsta spågubben du, Stelben!
Eller så kommer du att brännas på bål när det kommer ut att det troligen var du som jinxade hela truppen med den här förutsägelsen.
Bäst vi håller tyst om det, och låter det bli familjen Happys egen hemlighet...

Kollade lite lätt på BMX:en idag. En sak slog mig. Dom kör en gren som går ut på att köra så fort som möjligt (iaf kvalet). I princip samtliga körde i baggykläder. Varför? Vill dom inte minimera alla yttre faktorer som kan påverka tiden? En del körde med färre skydd för att öka rörligheten, det köper jag. Men att köra i kroppsstrumpa påverkar inte rörligheten och nog fasen har dom luftmotstånd som dom kunde minskat med kroppsstrumpa. Särskilt med tanke på att tiden mättes i tusendelar.

Klart man kan argumentera för hur stor tidsvinst man har att vinna på tighta kläder, men jag kan inte se något enda argument för att det skulle vara en nackdel. Är det då sportens image eller stil som är så oerhört viktig att man inte ens försöker ta till alla tillåtna medel för att förbättra sina chanser? Jämför t ex med sprinterdistanserna i friidrott (100, 200, 400 m). Dessa borde rent tidsmässigt och hastighetsmässigt vara ganska lika ett BMX-kval. De som springer med fladderkläder i eliten där är ganska lätträknade, om det ens är några numera. De har definitivt inte långärmad fladdertröja och baggyshorts iaf...

elmaco skrev:
> Dock finns det en seglare (i Starklassen) som
> ligger jäkligt bra till, 1:a, just nu.

Man är två i en Star-båt.

/Vic Bessersmith

stenmark skrev:
> Jag hade lätt cyklat ifrån honom :)

Hade du det? Genomsnittshastigheten över 200 meter var 37 km/h.

Det borde gå :)
Man borde ju komma upp i en maxhasighet av 50km/h med rätt utrustning.
För säkerhetsskull så lägger jag till att jag får en rullande start, då borde saken vara biff :)

Oj oj oj. Jag gillar 200 meter. Inte minst för att rekorden verkar så sega. Innan MJ 96 (var det -96?) var det väl Ankarström som hade det när han försökte undkomma livgardet?

hakbjo skrev:
> Stelben skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > (Det är ju nästan så att man hoppas att ingen
> Svensk friidrottare tar medalj
>
> Du är ju värsta spågubben du, Stelben!
> Eller så kommer du att brännas på bål när det
> kommer ut att det troligen var du som jinxade hela
> truppen med den här förutsägelsen.
> Bäst vi håller tyst om det, och låter det bli
> familjen Happys egen hemlighet...

:) Cykel e fränare thats it, jag hoppas att cykel nu får ett riktigt erkännande i Sverige. Om det är tack vare mig så blir jag ännu gladare ;)

Vilken otroligt tv-mässig sport Bmx är, man sitter och gungar med hela kroppen i soffan när dom hoppar och pumpar sig runt på banan.
Nog tusan skulle dom kapa tiderna om dom körde i tightare kläder helt klart, dom cyklar ganska fort så visst skulle det löna sig.

rejser skrev:
> ingen som har någon länk till dagens bmx?

Försökte också hitta nått från dagens BMX, men det var inte helt lätt att hitta något vettigt. Det bästa i reportage och resultat väg jag hittade var det här <http://sports.yahoo.com/olympics/beijing/cycling/news;_ylt=AtYTCS44ujLW1cFWa0p6OneYaJh4?slug=ap-cyc-bmxarrives&prov=ap&type=lgns> & <http://sports.yahoo.com/olympics/beijing/cycling/results;_ylt=AtWqkfRWHF8dgZq3koIKDcKYaJh4>. Vad det gäller videoreportage hittade jag bara diverse reportage på YouTube, en hel del skön åkning men det var svårt att få någon överblick över tävlingarna.

Jag tror att nästa svartrace i sthlm får bli en 200m-sprint, på tid. Stillastående start, godtycklig cykel. Vilka lättilgängliga idrottsplaner med löparspår finns?

Jag tror inte att jag slår bolt på 200m, och då är jag ändå en "naturlig sprinter" =)

Hmm.. medalj i segling.. jag har aldrig hört talas om de där snubbarna förut och så kommer de och slår till med medalj.. de måste vara...

Så länge man inte plurrar är det godkänt. Och om man plurrar gäller det att börja med konstsim i samma sekund, annars är det underkänt. Men jag skummade bara igenom reglerna, kanske har jag missuppfattat något.

Kupa skrev:
> Hmm.. medalj i segling.. jag har aldrig hört
> talas om de där snubbarna förut och så kommer
> de och slår till med medalj.. de måste vara...

Det är inte direkt första gången Lööf är med i hetluften så i det här fallet är det nog du som är dåligt påläst...

I övrigt är det ganska fräsigt att mina två favoritsporter drar till med (för den stora gråa massan) "oväntade" medaljer i detta i övrigt så sugiga os för oss svenskar. En liten kort stund i mediaglansen får de iaf.

Tillbaka
Topp