OS & Cykel i Peking 08 ::.

Vad som behövs i OS är fler bedömningssporter och sporter där de inblandade (funktionärer eller tävlande) bär slips.

Ni såg väl inslaget med Kessiakoff i dagens "Den olympiska studion"?
Handlade mest om hur galna de var i jakten på att få ner cykelns vikt, 8,2 kg just nu.

F-n vad jag ser fram emot att se mitt livs första MTB-lopp på TV imorrn!!!

BMX:en var grymt kul att se, speciellt då jag av mer eller mindre av en slump råkade slå på TV:n precis innan det började. A-C Chaussou (eller hur det nu stavas) var grym, släng ut Sarkosy (franska är inte min grej) och låt A-C bli president! Inför den här säsongen så byte A-C från Commencal till Vario pga att Commencal inte vill göra en BMX åt henne, undra om Commencal ångrar sig nu?

Liksom fredrikw så undrar jag lite över hur de kan köra med SPD då de dissar Lycra. I min mening borde endast plattisar vara tillåtna i BMX, men det är bara jag.

SVT24 alltså... Ja, där fick man ju för att man skaffade en HD-box till OS, SVT24 sänds inte i HD :P
Och Eurosport (HD) kommer inte visa cyklingen.
Oh well, man har klarat sig utan HD i alla dessa år, så det ska väl gå 4 år till :)
Go Kessiakoff!!!

Från DN-artikeln som Sungam länkade:

> "Förra hösten besökte mountainbikelandslaget tävlingsområdet i Laoshan i
> de västra delarna av Peking för första gången. Banan var då relativt lätt
> med få tekniska moment.
>
> När svenskarna kom tillbaka i måndags hade arrangören försvårat vissa partier,
> bland annat genom att placera ut rötter, stockar och stenar.
>
> - Alla är lätt chockade över att banan ser ut som den gör. Det är inte det här
> vi har pratat om de senaste två åren. Det känns irriterande att de inte har
> behållit det som vi var överens om, säger Kessiakoff."

"Överens om"? Sen när blev mtb-tävlingar nån slags demokratisk process? :) Visst, om Kessiakoff har tränat på lätta stigar istället för stenkistor i fyra år förstår jag om han är sur, men det känns samtidigt småtrist om alla cyklister (med resurser) kan banan och hindren i sömnen. Coolt av kineserna att ändra i sista ögonblicket (även om orsaken kanske var veckans ösregn). Det borde väl tvinga fram lite improvisation, risktagande och teknisk skicklighet och göra tävlingen lite mer utslagsgivande och "rättvis"? Kör som fan nu!

Absalon drygar ut ledningen, Kessa faller å faller å nu på 11:e plats. Innebär det här att jag får dispans från tittandet å får ge mig ut själv å cykla?

Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Uttalar de inte Sven Nys efternamn tokigt?

Vet ej om uttalet, men däremot har han hjälmen halvvägs bak i nacken, precis som många barn har.

NysMMBOG808-114.jpg ht=725

jbike1-711409.jpg ht=600

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp