OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
Alla borde skicka skämskuddar till Viasat för deras oförmåga att värdera svenska medaljchanser. Ingen personal på mtbbanan är ju totalt värdelöst!

OS i Rio - Cykel
Tyvärr tror jag att om de hade haft en reporter där hade det varit sekvenser då den personen skulle visas i bild istället för cyklisterna. Så, jag är nästan tacksam över att de inte hade skickat dit någon.

OS i Rio - Cykel
Så är det någon som har tips på vart man kan fulstreama herrloppet ? Går det på dansk tv ? Finns det någon Holländsk stream eller kanske belgisk för den rätta känslan ? :)

OS i Rio - Cykel
GoranS sa:
Utser Jenny till dagens kränkare! F.ö. nästan lite för bra kört. Kändes aldrig riktigt nervöst, möjligen undantaget när hon blev tvungen att stanna till.

För en som inte har koll på skogscykling måste jag säga att hon ser ut att ha bättre flyt än många av konkurrenterna över de mer trassliga partierna och dessutom är det tusan mig inte mycket onödig överkroppsrörelse när hon cyklar om man jfr med t.ex. Neff som kränger hit och dit.

Tyvärr såg jag inte denna tävling, men...
Jenny har grym teknik och kör väldigt avslappnat utan att slösa energi i onödan. Hon brukar ha sjukt bra flow där det kan se lite skumpigt och nervöst ut för vissa andra.

Jag lyssnade på radion och kände mig kränkt när mina ögon fylldes med tårar.
Såå kul att hon vann.

OS i Rio - Cykel
Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Fan vad kul! Den tjejjen måste ju vara själva urtypen för en MTB-åkare; sanslös teknik, urstarka ben, kondis som en häst, taktisk och sist men inte minst - ett pannben av stål. Att köra så snabbt och avslappnat på de tekniska partierna några dagar efter man på samma bana gjort en fetkrasch som resulterade i sammanlagt 10 stygn i knä och armbåge, det kräver fan i mig tjockt pannben! Grattis Jenny!

OS i Rio - Cykel
Tårarna på pallen kommer nog att få genomslag vid Jerringprisröstningen, i konkurrens med bla fotbolls och brottartjejerna.
Det räcker nog inte till att peta Stenson från bragdguldet, men Jerringpriset kan Jenny få.
Men det kan ju komma en skidåkare i vinter, folk glömmer fort..

OS i Rio - Cykel
Hon åker så ruskigt snyggt. Tekniskt fulländat. Stort grattis Jenny!

Em silver, Vm Guld och OS guld. Det är svårslaget när det kommer till årets kvinnliga idrottare!

Nu slår MTB igenom ordentligt i folkhemmet :)

OS i Rio - Cykel
json88 sa:
Tårarna på pallen kommer nog att få genomslag vid Jerringprisröstningen, i konkurrens med bla fotbolls och brottartjejerna.
Det räcker nog inte till att peta Stenson från bragdguldet, men Jerringpriset kan Jenny få.
Men det kan ju komma en skidåkare i vinter, folk glömmer fort..

Tror faktiskt att Rissveds är förhandsfavoriten nu till bragdguldet då det oftast är OS guldmedaljörer som får det OS år.
Sarah Sjöström fick det förra året vilket ligger henne till last nu även om exempelvis Anja Persson fått det två år i rad.
Jerringpriset blir svårare att vinna även om hon säkert har chansen där också, där röstar folket och dom röstar ofta på kända folkkära idrottare, Rissveds var fram till kvällningen denna lördag okänd för flertalet svenska TV tittare vilket är en nackdel i den omröstningen.
Tror själv på bragdguldet till Rissveds och Jerringpriset till Sjöström.

OS i Rio - Cykel
Jag gissar att Stensson drar hem båda. Golf är mkt större än XC i Sverige. Jag tror dessutom det kan ligga Rissveds i fatet att hon så totalt dominerade loppet. Hade det varit en spurtstrid som hon vunnit med några centimeter hade det nog varit större chans till bragdguldet.

Sjöström hade behövt ytterligare (minst) ett guld för att komma ifråga för bragdguldet då hon ju redan har ett. Och jag tror det även gäller för Jerringspriset. Nu kändes det lite som hon tog guldet hon "skulle ta" men inget mer (kanske orättvist, men jag tror att det kan vara känslan när det ska röstas).

Att Anja fick bragdguldet 2006 är f.ö. en av de mer pinsamma tilldelningarna. Kändes som att juryn var rädda att hon aldrig skulle få det. Ev. fanns Forsberg i tankarna då hon ju aldrig fick det, bl.a. efter att de 1997 lyckats sidsteppa henne för en f.d.och senare dopningsavstängd ex-rysk häcklöperska/bobåkare och de ville se till att Anja verkligen fick det. 2007 var det helt OK, men 2006 tog hon 1 guld på 5 försök medan det fanns en annan skidåkare som tog 2 guld på 2 försök och på ett i mitt tycke med imponerande sätt.

OS i Rio - Cykel
Det är dock inte speciellt många stora mästerskap kvar i år, så det är inte så troligt att det kommer att dyka upp speciellt många fler seriösa kandidater.

OS i Rio - Cykel
Crossmax sa:
Kan man inte bara uppskatta prestationen utan att börja hetsa om Jerringpris och bragdguld? 4,5 månad kvar på året dessutom...

Jag förstår inte denna besatthet vid de där utmärkelserna. Tycker idrottarna själva verkligen att det spelar så stor roll? Huvudsaken är väl att hon har vunnit OS-guld (och VM-guld), det är riktigt stort. Sedan vad någon jury med gubbar tycker i vinter (eller en massa Svenne Banan som ska ringa in och rösta), det får man väl se då.

OS i Rio - Cykel
Jon sa:
Innebandyfjollan i tv3-soffan tyckte att Jenny bara skulle "vara med och lära"

Även Kessiakoff sa så under loppet.
Det är ju inget konstigt att ha den inställningen till en som bara är 22 år. OS är mentalt påfrestande på många idrottare som är med för första gången.

Grymt spännande lopp fram till Jenny ryckte i alla fall. Men oj vad jag saknade kommentatorerna från världscupen. Kessiakoff var bra men tyvärr lite oerfaren som kommentator och framförallt inte ensam om att prata ;-)

OS i Rio - Cykel
Ebbelee sa:
Det är så skönt att se Rissveds mala ner motståndarna med en heldämpad vad det nu var för märke ;-)

Och 27,5 på det... Är det verkligen möjligt? ;-)

Jag har samma märke, samma hjulstorlek och lika många dämpare. Ändå är jag inte i OS, vad är det som skiljer? Däcktryck? ;-)

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Missbedömer man klockan lite och själv är ute i skogen vid tidpunkt då tävling är igång, då får man kolla på reprisen när man har tid. Fantastiskt lopp av Jenny!

Sitter inte Jenny rätt lågt på cykeln?

OS i Rio - Cykel
Annika Langvad måste vara så besviken. Från att kört grymt bra i världskuppen och vinna VM till att inte ens hamna topp 10 i OS. Hon åkte iofs på en punktering tror jag men låg inte uppe i toppen när det hände. Neff hade jag nog också förväntat mig lite mer av även om hon inte riktigt sett ut som sitt "gamla" jag i världskuppen i år.

Men Jenny körde ju så bra, så kontrollerat. Imponerande!

OS i Rio - Cykel
Hade man vetat innan att tevetre tänkte byta tablå hade man sett till att stanna i stan än att åka ut på landet i typ radioskugga och bara med sin lilla surfpott. Kul att få pusch-meddelande från DN om att Rissveds tagit guld och tänker o sitt stilla igen, "och så visade TV3 golf (el om det var 10)“'.

Nähäpp, så får man i efterhand veta att man alltså inte behövde missa loppet om man saknade Viasat OS. Fast man gjorde det ändå för de meddelade liksom inte tablåändringen någonstans (om de sa det i studion har jag dock ingen aning om eftersom jag inte hade något intresse för golfen). Men ett jäkligt stort Grattis Jenny!!!

OS i Rio - Cykel
Aliide sa:
Hade man vetat innan att tevetre tänkte byta tablå hade man sett till att stanna i stan än att åka ut på landet i typ radioskugga och bara med sin lilla surfpott. Kul att få pusch-meddelande från DN om att Rissveds tagit guld och tänker o sitt stilla igen, "och så visade TV3 golf (el om det var 10)“'.

Nähäpp, så får man i efterhand veta att man alltså inte behövde missa loppet om man saknade Viasat OS. Fast man gjorde det ändå för de meddelade liksom inte tablåändringen någonstans (om de sa det i studion har jag dock ingen aning om eftersom jag inte hade något intresse för golfen). Men ett jäkligt stort Grattis Jenny!!!

Bitterljuvt at its best ;-)

OS i Rio - Cykel
Stort jubel, såg ut som att hon gjorde precis som hon ville hela loppet!
Men vad hände egentligen med Neff? Hon var ju plötsligt långt efter, som efter en vurpa eller tappad kedja.

OS i Rio - Cykel
Hittade denna bilden. Den visar Jenny i sitt esse!

En tanke som slog mig är POC-cykelbyxorna hon har under hm brallorna.

OS är ju benhårda med reklam. Tex i bordtennisen så blir det ramaskri om man har kantband på racketet med logga osv. Vet dock inte vad straffet innebär..

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    232.9 KB · Besök: 45

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp