OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
Ute ock rekade lite idag, hade bara rull på schemat. Kom ut till partiet med gatstenen, den var riktigt grov och jobbig att cykla på. Som tur är så vänder vår bana innan detta avsnitt och går tbx utmed stranden. Klasserna över mig, C4-5 och B, kör denna bana som dom hade på vanliga OS.

Annars mycket fina vägar och väldigt lite trafik.

image.jpeg

OS i Rio - Cykel
Den banan skördade sina offer, dödsfall är så förbannat tråkigt.
Hur mycket jag än ser av nedfarten så ser den inte farligare ut än många andra etapper på grand tours eller vårklassiker.

Ändå kraschade t.ex Nibali i herrlaget, han anses väl ändå som relativt säker i det momentet? Holländskan Van Vleuten i damernas klippte iaf högerkurvan med helt fel linjeval m.a.p hastighet.
Hur gick den här tragiska vurpan till?

Red. Saxat från SVT
Den delen av OS-banan, där nederländaren Annemiek van Vleuten kraschade otäckt i linjeloppet i augusti, var inte en del av Paralympics-banan.

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Beror på hur banan är. Fast jag tror på Jenny. Emma kan man nog se i olika dicepliner under året som kommer. Hon startar nog i lopp hon tycker verkar skoj både för henne och sponsorer, kanske cykelvasan.

OS i Rio - Cykel
Beror kanske lite på inställning och hur banan ser ut, men Jenny är nog förstahandstipset.

Ska inte Emma lägga av efter denna säsong? Vad säger att hon kommer att köra några lopp alls kommande år i så fall? Många elitidrottare brukar ju snarast vara rätt färdiga med själva tävlandet när de lägger ner elitsatsningen.

OS i Rio - Cykel
Tack.
Justerar nog mitt tips lite. Om dom fortfarande är tillsammans en bit från mål tror jag Jenny tar det, tror Emma måste knäcka henne tidigare, vilket jag iofs tror är tveksamt.

2008 körde Emma för AA-Drink Cycling Team, AA-Drink? Helcrazy namn.

OS i Rio - Cykel
Är det någon som vet om det går och se reprisen från Jenny Rissveds guldlopp någonstans? Det fanns på youtube men plockas ner direkt tyvärr.

OS i Rio - Cykel
Åkerström sa:
Aliide sa:
2l8 sa:
Är det någon som vet om det går och se reprisen från Jenny Rissveds guldlopp någonstans? Det fanns på youtube men plockas ner direkt tyvärr.

Det enda som verkar finnas på tuben nu är recapen
(rätt bra, men ändå trist att den med nästan hela blev låst!)
Alltså det här med sweden/switzerland lyssna vid ~0:42 ...

Jag hittade en på 20 minuter här.
https://www.olympicchannel.com/en/playback/rio-replay-womens-mountain-bike-final/

Tillbaka
Topp