OS i Tokyo 2021

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Vilka tider kan en kolla på de olika cykeltävlingarna i Tokyo, hjälp mig att uppdatera. Allmän diskussion +ANNAT.

24/7 04.00-11.15 Herrar linjelopp
25/7 06.00-10.35 Damer linjelopp
26/7 08.00-10.00 Herrar MTB
27/7 08.00-10.00 Damer MTB
28/7 04.30-10.40 Tempolopp (Damer och herrar?)
29/7 03.00-05.00 BMX kvartsfinaler
30/7 03.00-05.20 BMX semi och finaler
31/7 03.10-05.20 BMX Park kval
1/8 03.10-05.45 BMX Park finaler
2/8 08.30-11.30 Velodrom. Damer lagsprint kval och final, damer och herrar lagförföljelse kval
3/8 08.30-11.10 Velodrom. Damer lagförföljelse kval och final, herrar lagsprint kval och final
4/8 08.30-12.00 Velodrom. Herrar sprintkval, 1/32-finaler och 1/16-delsfinaler, damer keirin första omgången och återkval, herrar lagförföljelsefinal.
5/8 08.30-11.50 Velodrom. Herrar omnimum, herrar sprint åttondels- kvartsfinaler, damer keirin kvarts-, semi- och finaler.
6/8 08.30-12.15 Velodrom. Damer sprintkval, 1/32-dels och 1/16-delsfinaler, herrar sprintsemi- och final, damer madisonfinal.
7/7 08.30-11.25 Velodrom. Damer sprint åttondels- och kvartsfinaler, herrar keirin första omgång och återkval, herrar madison final.
8/7 03.00-06.15 Velodrom. damer omnimum, damer sprint semi- och final, herrar keirin kvarts-, semi- och final.

Tror jag fått med allt där.

Hittade linjeloppbana. https://www.uci.org/news/2018/tokyo-2020-olympic-games-official-documents

Senast ändrad:

nisseson

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Damernas banprofil linjelopp
road-race-women-profile.jpg

Herrarnas banprofil linjelopp
road-race-profile.jpg

InlineOla

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Ja, frågan är vilka kommentatorer det kommer vara i de svenska sändningarna. Tyvärr saknar jag dansk tv.

Det är ju discovery-koncernen där eurosport är med som sänder OS så det kan mycket väl bli Vacchi Adamson.

Bevare mig väl nu kom jag att tänka på Björn Fagerlind, Peking OS(?)...."o här kör dom snabbt och det är en svensk i ledningen" med typ 14 mil kvar av loppet.

ooms

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det är ju discovery-koncernen där eurosport är med som sänder OS så det kan mycket väl bli Vacchi Adamson.

Bevare mig väl nu kom jag att tänka på Björn Fagerlind, Peking OS(?)...."o här kör dom snabbt och det är en svensk i ledningen" med typ 14 mil kvar av loppet.
Vill minnas Vacchi nämnde under nån TdF-etapp att han skulle kommentera simning i OS. Han sade inget om cykling, men det kanske är självklart.

Handyman1

Medlem
OS i Tokyo 2021
Tråkigt att Emilia inte är tillbaka i slag, glömmer inte hennes körning på VM 2018,vilken hjälte! 😊
Hon är ju också en väldigt bra cykelkommentator!

Senast ändrad:

Ubbe73

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Från Vacchis Facebook sida:
”En liten timmes cykelrunda för att rensa hjärnan innan sändning. Nästan all vaken tid i övrigt går till förberedelser. Morgnar och kvällar, före och efter sändning. För Touren förstås men också för OS-simningarna, linjeloppen på cykel och mountainbiketävlingarna. Det är mycket, men fasen det är kul. Full sprätt några veckor till och sen ledigt några dagar. Inte mycket mer förstås för 14:e augusti startar Vueltan. Vamooooos….. 🥳

thomaslundstrom

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021

Det vore ju snopet för de som har tränat. IMHO: den här burken borde ha sparkats ett år längre nerför gatan redan för ett halvår-år sedan.

mankis

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Någon som hittat några filmer från mountainbikebanan? Hittat från för OS men inget färskare, sett att många åkare är där och går banan nu.

ooms

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Känns nog som att man kan sova till kl 7 iaf, loppet är ju 234km så att nåt avgörande skulle hända de första 3 timmarna känns osannolikt. Då kommer man nog in nånstans i stigningen upp mot Fuji Sanruko.

Rug

Medlem
OS i Tokyo 2021
Känns nog som att man kan sova till kl 7 iaf, loppet är ju 234km så att nåt avgörande skulle hända de första 3 timmarna känns osannolikt. Då kommer man nog in nånstans i stigningen upp mot Fuji Sanruko.
Typ så jag menade. Siktar på 0630 själv. Lär ju vara viss spänning hela vägen. Känns för mig inte lika säkert att lagen/individerna samarbetar och hämtar in en utbrytning när små nationslag tävlar jmf med proffsteams.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer