OS i Tokyo 2021

OS i Tokyo 2021
Vilken miss av cykeltillverkarna att missa fyra års skryträttigheter. Hur kan Pidcock tillåtas vinna på en omärkt cykel? Var var SCF? Kunde inte Pinarello dekaltrimmat något från nattskiftet?

Korr. Tre år blir det kanske... :)

OS i Tokyo 2021
Alla vet också att det är stor skillnad på att i reklam ange att ens cyklar har vunnit olympiskt guld. "Den här cykeln är bra och den här har vunnit olympiskt guld." Jag vet vilken Berit från Kalix skulle välja men gubbarna på Happy är betydligt ängsligare. Vi skulle inte våga att köpa annat än något som är överprisat och mer tekniskt avancerat i förhållande till vår förmåga än vi behöver. Hur många trådar här handlar om suntour-gafflar?

OS i Tokyo 2021
Bmc hade väl helt enkelt inte råd .

Han kör för Ineos och får bara cykla på Pinarello. Pinarello har inga MTB i sin line-up för tillfället så därför kör han omärkt, varken unikt eller så ovanligt.

Suntour har även bra saker men det är inte så stor marknadsandel och osäkerheten kring service i Sverige gör väl att man knappast tar större. De har varit med i världscupen i många år.

OS i Tokyo 2021
Alla vet också att det är stor skillnad på att i reklam ange att ens cyklar har vunnit olympiskt guld. "Den här cykeln är bra och den här har vunnit olympiskt guld." Jag vet vilken Berit från Kalix skulle välja men gubbarna på Happy är betydligt ängsligare. Vi skulle inte våga att köpa annat än något som är överprisat och mer tekniskt avancerat i förhållande till vår förmåga än vi behöver. Hur många trådar här handlar om suntour-gafflar?
Så "gamla" Sparken är fortfarande mest ängslig happygubbe korrekt? Eller måste man köpa en BMC och måla svart nu?

OS i Tokyo 2021
Han kör för Ineos och får bara cykla på Pinarello. Pinarello har inga MTB i sin line-up för tillfället så därför kör han omärkt, varken unikt eller så ovanligt.

Suntour har även bra saker men det är inte så stor marknadsandel och osäkerheten kring service i Sverige gör väl att man knappast tar större. De har varit med i världscupen i många år.
Får och får ..?
Tror nog en stor säck med pengar kunnat få dit 2 loggor .
Hur stor säck vet jag inte . Men någonstans 10-50 millar skulle nog få pinnarello o Ineos på andra tankar ..

Sen kanske detta ger ännu mer reklam åt bmc än om loggar suttit där iom Pidcock valde bmc när han fick välja fritt på vilken cykel han skulle ha ..?

OS i Tokyo 2021
SARROU Jordan
ID:10006804431 tog ju sitt VM-Guld 2020 med BMC FS så Pidcock valde väl bara snabbaste produkt på marknaden?

Ja fram till nya Scotten kom så har BMCs varit i framkanten länge (som vanligt), de andra ligger och sover verkar det som.

Får och får ..?
Tror nog en stor säck med pengar kunnat få dit 2 loggor .
Hur stor säck vet jag inte . Men någonstans 10-50 millar skulle nog få pinnarello o Ineos på andra tankar ..

Sen kanske detta ger ännu mer reklam åt bmc än om loggar suttit där iom Pidcock valde bmc när han fick välja fritt på vilken cykel han skulle ha ..?

Exakt hur hans kontrakt ser ut vet jag såklart inte men uppenbarligen får han väl inte köra på något annat märke. Spekulationer såklart men inte säkert pengar hade varit en brännande punkt för Pinarello ändå.

Ja han valde den bästa cykeln och alla eventuella köpare av dylik cykel lär veta vad det är för någon.

PFP kör ju oxå BMC med suntour praxis i AbsolutAbsalon

Absalon åkte Suntour de sista åren som aktiv med.

OS i Tokyo 2021
Ja fram till nya Scotten kom så har BMCs varit i framkanten länge (som vanligt), de andra ligger och sover verkar det som.

Exakt hur hans kontrakt ser ut vet jag såklart inte men uppenbarligen får han väl inte köra på något annat märke. Spekulationer såklart men inte säkert pengar hade varit en brännande punkt för Pinarello ändå.

Ja han valde den bästa cykeln och alla eventuella köpare av dylik cykel lär veta vad det är för någon.

Absalon åkte Suntour de sista åren som aktiv med.
"Ja fram till nya Scotten kom så har BMCs varit i framkanten länge (som vanligt), de andra ligger och sover verkar det som."

Personligen ser jag en 4de plats efter BH, Thömus & BMC som bak-kant (svårt att få det till framkant).

Pivot vann ju Redbull Hardline sä vet inte vart sparken ska vara framkant?

OS i Tokyo 2021
"Ja fram till nya Scotten kom så har BMCs varit i framkanten länge (som vanligt), de andra ligger och sover verkar det som."

Personligen ser jag en 4de plats efter BH, Thömus & BMC som bak-kant (svårt att få det till framkant).

Pivot vann ju Redbull Hardline sä vet inte vart sparken ska vara framkant?

Cyklisten har väl nåt med det att göra med också, cykeln blir inte sämre för det. Vad Hardline har med XC-geometri att göra vet jag inte riktigt.
Thömusen är rejält oldschool om det är samma som är ute i handeln, vem vet hur snabb han varit på en cykel med modernare snitt.

OS i Tokyo 2021
Cyklisten har väl nåt med det att göra med också, cykeln blir inte sämre för det. Vad Hardline har med XC-geometri att göra vet jag inte riktigt.
Thömusen är rejält oldschool om det är samma som är ute i handeln, vem vet hur snabb han varit på en cykel med modernare snitt.
Ja Nino hoppade ju längst av alla så självfallet är det framkant i Backhoppning den är byggd för!

OS i Tokyo 2021
Påstod du att Nino är slut som cyklist? =/

I topp är han nog det tyvärr. Kan väl låta hårt på någon som tagit en fjärdeplats i OS =) men jag tror faktiskt inte han hänger med de allra bästa längre, alla sagor har ett slut.

Men jag tror det hela mest handlar om att du missförstår vad jag menar med framkant. Det har inte alls med placeringar i tävlingar att göra utan det är tekniken och geometrin i cykelramen.

Hade jag haft den nya Sparken och Nino min Univega 5.1 från ~94 hade han nog ändå varit före mig i mål, men Univegan är lika gammal för det.

OS i Tokyo 2021

Vilken xxl verkstad skall ta hem delar till en suntour då dom är återförsäljare för suntour i sverige.

OS i Tokyo 2021
Den va lite fyndig .

Bilagor

• Screenshot_20210726-131544_Facebook.jpg
    Screenshot_20210726-131544_Facebook.jpg
    319 KB · Besök: 358
OS i Tokyo 2021
Jag har känslan av att mer osäkra åkare vinner mer på den modernare geometrin.

OS i Tokyo 2021
Vilken xxl verkstad skall ta hem delar till en suntour då? Dom är återförsäljare för suntour i sverige.

Såhär menar han.

Och det är väl precis min poäng, det lär inte gå att hitta någon mekaniker på någon XXL i Sverige som har koll på specifika reservdelar till dämpare och gafflar. Kommer man själv med ett artikelnummer så kan de säkert beställa.

OS i Tokyo 2021
Trist med ett så begränsat startfält med massor av blåbär från B-nationer.
Har damerna samma bana, i såfall hur många kommer att köra stora droppet?

OS i Tokyo 2021
Håller tummarna för Jenny imorgon, kul att hon är tillbaka på den nivån nu igen, blir spännande! ?

OS i Tokyo 2021
De verkar ha snackat om rampen på lunchen och några åkare påpekade att rampen togs bort efter träning under för-OS. Mvdp hade tydligen missat detta.

OS i Tokyo 2021
De verkar ha snackat om rampen på lunchen och några åkare påpekade att rampen togs bort efter träning under för-OS. Mvdp hade tydligen missat detta.
Så här skriver han på twitter:

"Ik was niet op de hoogte, die plank lag er tijdens de verkenning wel. Enkel meegekregen dat hij op het testevent was weggehaald"

Tydligen visste han om att rampen var borta (på testeventet), men han hade kanske ha memorerat lite för väl redan och när det väl är race så är det ju mycket autopilot.

Såg lite skoj ut måste jag dock erkänna. Alla tar hoppet perfekt och sen kommer en störtdykande MVDP. Hade han klarat sig med en Happyvänligare gaffelvinkel än 69,5° tror ni?

Edit: Hmm, google-översätter jag mer så verkar han inte blivit informerad om att rampen togs bort. Körde han inte testeventet? Kommunikation verkar hur som helst inte vara en styrka inom nederländska cykellandslaget.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp