Oskuld på SPD. Skor? Pedaler?

erito skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag bestämt mig (99%)
> Det blir de här pedalerna Shimano M647 :
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?Mod
> elID=4516
>

Jag har tidigare haft M540 som var mina hittills första och enda SPD pedaler, bara nöjd med dom. Med stulen cykel så står jag inför nyinköp och undrar vad som är fördelen och nackdelen med "rena" SPD som 540 och 520 t.ex., jämfört med dubbelsidiga SPD med korg runt, som M647 och M530 t.ex.? Vad tycker ni allihopa som begriper mer än jag?

/Putteman

Hi hi hi,
Jag har fnissat hela dagen åt minnet av min syster som igår kväll provade sina splitter nya spd-pedaler och -skor. Startade i uppförsbacke på sin första nya begagnade racer på trögaste växeln. Dråsade rakt in i husväggen, landade i en hög med cykel, armar och ben, och utropade "Oh, mina byxor". Lägger på minnet att alltid ha en kamera till hands när nybörjare provar sina spd!

Det går utmärkt att köra utför med clips! En vanesak. Och skall du köra ren DH någon dag är det ju lätt att byta pedaler.

Jag gillar verkligen "ramen" runt M647 då den ger lite extra stabilitet. Och trygghet för mig som är ovan. Speciellt att man kan trampa iväg med bra grepp utan att det klickar i direkt mitt i skogen. Återkommer med mer när jag testat mer.
:)

Lyckades pricka in bland de lägsta priserna då jag beställde. Pedalerna för ca 420 SEK och skorna för 375 SEK.

Tillbaka
Topp