[ot] 10års present till tjejen

Dirty_rider

Aktiv medlem
Kära Happy,

Jag och min sambo har i januari varit tillsammans i 10år och vi tänkte de fira detta på ngt speciellt sätt, men frågan är var?
Någon som har ett bra/seriöst förslag?
Jag var själv inne på ishotellet i Jukkasjärvi, dock kostar det 6,5 lax per person ink flyg ifrån skåne (Köpenhamn) vilket kanske är på gränsen. Man kan göra rätt mkt annat för de 13lök

Spa är ev inplanerat till nyår, så det blir lite kaka på kaka liksom ;)
Ishotellet ska vara jättefint, man sover i 'behagliga' -5 ;)

10 år som sambo... Du får ge oss fler uppslag. Gillar eller hatar hon överraskningar? Lyx? Backpacking? Flyg? Långa tågresor? spa? räddningsdykarkurs? Barn? - du vet, det jag trodde min tjej gillade visade sig vara ganska fel.

Men 13.000 två personer räcker mer än väl till en vecka i alperna fullpension ink skidhyra med ucpa....

Ok, gillar överraskningar,lyx,flyg - funkar (numera) , långa tågresor- vet inte, har inte provat det ännu, inga barn att ta hänsyn till, skidor gillar hon dock inte. :)
backpacking skulle hon nog gilla..

2 st t.o.r biljetter från Kastrup till asien/Indien någonstans med obekväma byten och riktg backpacking så kan ni säkert vara borta någon månad eller två för runt 20 tusen. Åk i sommar så kan ni tillsammans spara ihop till det som inte din grundplåt täcker. Det kommer bli ett minne för livet. Klart svårare att göra om det kommer barn någon dag.

Jag bor i Malmö och har lite backpackingprylar och erfarenhetar att låna ut och dela med mig av.

hm, ja det hade kanske varit ngt. Backpackade själv i australien/nya zeeland 2010 och det skulle jag gärna uppleva igen. Någon som har åkt transsibirien?

Om hon gillar backpacking så är det väll en skitkul resa att göra tillsammans!
Gjorde östeuropeiska länder för ett par år sedan, på sommaren och det va skitkul!
Alltid kul att beställa mat där man inte förstår ett ord av menyn!
Backpacking/tåg i östeuropa är mitt tipps!

Inte jag, men det låter sjukt tråkigt. Har du gjort NZ sydön så borde du ju inte tveka på en retur. Med lite tur så kan du bjuda på flygbiljetterna, resten kan ni spara ihop tillsammans. Då kan ni åka Mars senast, sedan blir det vinter. Eller vänta till November och få en tidig vår!

jupp, hela guldkusten i Au och bägge öarna i Nz med bil/buss/tåg. Enda problemet med det är att man bör vara borta ett tag (minst 4v tycker jag)

Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Spa är ev inplanerat till nyår, så det blir lite kaka på kaka liksom ;)
> Ishotellet ska vara jättefint, man sover i 'behagliga' -5 ;)

Allt är rellativt. Sen beror det helt på tösen. Är det något man/du ska tänka på är vad hon vill.
Och efter 10 år så kan man ju hoppas att du vet det. Vad hon vill. Gillar hon snö och is. Då ska du köra på med ishotellet om inte. Åk inte dit där är bara snö och is, typ.

Gillar hon kultur. Tja London och en musikal och då kanske "Mamma Mia"

http://www.londontheatre.co.uk/cgi-bin/search.cgi?mytemplate=tp2&method=all&10000001=10001762

Hur som. Lycka till.

Senast ändrad:
Hon är rätt frusen av sig, men jag tror att upplevelsen hade övervägt kylan ;)
London är ett alternativ som vi faktiskt har pratat om tidigare, men det känns mer som en weekend eller så. Vilket för sig inte är helt fel.
ös på med bra förslag!
Vad hade ni gjort?

Dirty_rider skrev:
> Hon är rätt frusen av sig, men jag tror att
> upplevelsen hade övervägt kylan ;)
> London är ett alternativ som vi faktiskt har
> pratat om tidigare, men det känns mer som en
> weekend eller så. Vilket för sig inte är helt
> fel.
> ös på med bra förslag!
> Vad hade ni gjort?

Inte en meter norr Dalälven skulle jag ta tösen. Inte på vintern i alla fall. Själv tycker jag att det är rätt fränt att jag har "tältat" i minus 42. Men min tös skulle inte uppskatta snö och is.

London. Säkert kort. Nöje och shopping. Kan inte gå fel.

Senast ändrad:
Ska ni resa till en annan storstad så tycker jag London går bort. Tråkigare stad finns ju knappt. Skulle vara Göteborg då. Nä, Paris, Berlin, Istanbul, Rom, Marseille eller liknande är ju mycket vackrare och roligare. Dessutom kan man äta maten.

Ett annat förslag är att bila San Diego -> Vancouver (hoppa Los Angeles). Allt från vingårdar via storstäder till vildmark. Magiskt vackert stundom.

jag lägger ändå min röst på ishotellet. jag har varit där, fick det i bröllopspresent.

upplevelsen är grym, vi åkte sista tiden de har öppet så det va inte så kallt ute och det va ljust och fint på dagen.

man åker bara dit en gång i livet, det kostar mycket och är inte lika varmt och skönt som sol och blått hav. men till solen kan du åka närsomhelst, men inte till ishotellet.

och så slår det högre än sandstranden när du tänker tillbaka på det, mer speciellt och du kommer verkligen ihåg det. och vad är egentligen 13.000 utslaget på 10år.

Atlas skrev:
> 10 år som sambo... Du får ge oss fler uppslag.
> Gillar eller hatar hon överraskningar? Lyx?
> Backpacking? Flyg? Långa tågresor? spa?
> räddningsdykarkurs? Barn? - du vet, det jag
> trodde min tjej gillade visade sig vara ganska
> fel.
>
> Men 13.000 två personer räcker mer än väl till
> en vecka i alperna fullpension ink skidhyra med
> ucpa....

ucpa tycker jag låter som en toppenide om ni gillar aktvitetsresor. Har rest med dem ett par ggr och jag kan rekomendera dem varmt!
Dom har föresten mtb-resor oxå har jag sett :D men bara på sommaren då antar jag

Jag hade själv gärna bedökt ishotellet, men damer brukar väldigt sällan vara intresserad av än mer mörker och kyla än vi har hemma.
Köpenhamn brukar vara trevligt, en fin restaurang samt lite butiker. Är man inredningsintresserad finns de en del att välja på.

Jag är dålig på att komma ihåg datumen i vanliga fall, men jag köpte trevliga smycken och följde upp med restaurang + ANNAT. Det var enkelt men uppskattat.

Problemet var att jag var ett år för tidigt. :-)

Atlas skrev:
> Det är omöjligt att inte gilla skidåkning, då
> har man fel.
>
> :)

Japp så ä det

Miller skrev:
> vad är egentligen 13.000 utslaget på 10år.
Om jag inte räknat helt fel, så borde det bli i trakten av 1.300.

Åka ner till Italien eller Spanien, äta gott, cykla lite, bara mysa?

Atlas skrev:
> Det är omöjligt att inte gilla skidåkning, då
> har man fel.
>
> :)

Att folk betalar för att åka till Ishotellet är för mig en gåta och då gillar jag endå att tälta på vintern...

Berlin eller San Fransisco tycker jag verkar bättre.

perzzon skrev:
> Plus ett på Oskar!
> Noma. dock liiiite lurigt att boka bord där.
> Samt man slipper flyga runt halva jorden.

Bara det att man lyckats boka bord är ju en grej i sig som visar att man verkligen ansträngt sig. :-)

Tillbaka
Topp