Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jimel sa:Ja ni verkar ju onekligen nöjda :) har 5 mil enkel väg till jobbet och kan ladda där.
Är frugans bil som skall bytas ut isf och hon tar "min", det är en fiat 500, ska kolla upp den elektriska varianten.
Hasse#7 sa:Lite ot i ot. Här på GC sitter jag på cykeln och funderar över vad elbil skulle innebära här, tex på alla hyrbilar. Fullt moment från noll varv, rappa omkörningar, ingen broms och ingen motorbroms utför, bara kraftig regering. Begränsad möjlig körsträcka och alla vill fika. Dessutom tyst och utan avgaser. Det mesta jag skrev fast tvärtom gäller nu.
nisseson sa:Hasse#7 sa:Lite ot i ot. Här på GC sitter jag på cykeln och funderar över vad elbil skulle innebära här, tex på alla hyrbilar. Fullt moment från noll varv, rappa omkörningar, ingen broms och ingen motorbroms utför, bara kraftig regering. Begränsad möjlig körsträcka och alla vill fika. Dessutom tyst och utan avgaser. Det mesta jag skrev fast tvärtom gäller nu.
Har tänkt samma sak när jag varit nere på olika kanarieöar. De har ju ingen brist på sol eller vind heller, så är det någonstans elbilar skulle passa är kanarieöarna öppet mål.
Jimel sa:Ja ni verkar ju onekligen nöjda :) har 5 mil enkel väg till jobbet och kan ladda där.
Är frugans bil som skall bytas ut isf och hon tar "min", det är en fiat 500, ska kolla upp den elektriska varianten.
nisseson sa:Hasse#7 sa:Lite ot i ot. Här på GC sitter jag på cykeln och funderar över vad elbil skulle innebära här, tex på alla hyrbilar. Fullt moment från noll varv, rappa omkörningar, ingen broms och ingen motorbroms utför, bara kraftig regering. Begränsad möjlig körsträcka och alla vill fika. Dessutom tyst och utan avgaser. Det mesta jag skrev fast tvärtom gäller nu.
Har tänkt samma sak när jag varit nere på olika kanarieöar. De har ju ingen brist på sol eller vind heller, så är det någonstans elbilar skulle passa är kanarieöarna öppet mål.
Det gäller ju vanliga bilar också. Bara att det inte ger utslag i någon praktisk räckvidd eftersom man kan tanka överallt på nolltid.Jensen sa:nisseson sa:Hasse#7 sa:Lite ot i ot. Här på GC sitter jag på cykeln och funderar över vad elbil skulle innebära här, tex på alla hyrbilar. Fullt moment från noll varv, rappa omkörningar, ingen broms och ingen motorbroms utför, bara kraftig regering. Begränsad möjlig körsträcka och alla vill fika. Dessutom tyst och utan avgaser. Det mesta jag skrev fast tvärtom gäller nu.
Samtidigt har man ju hört lite klagomål från Norge just över att det visserligen degenererar utförs. Men drar oxå bra mer uppförs.
tmalm sa:Jimel sa:Ja ni verkar ju onekligen nöjda :) har 5 mil enkel väg till jobbet och kan ladda där.
Har för mig att "Hamstern" i Top Gear gillade el500an så myket att han köpte en själv.
Intressant tråd annars, vi sitter lite i samma sits å kör Ford Galaxy och V40 nu men lutar åt en Leaf alt Zoe istället för V40n .
/T
Hasse#7 sa:tmalm sa:Jimel sa:Ja ni verkar ju onekligen nöjda :) har 5 mil enkel väg till jobbet och kan ladda där.
Har för mig att "Hamstern" i Top Gear gillade el500an så myket att han köpte en själv.
Intressant tråd annars, vi sitter lite i samma sits å kör Ford Galaxy och V40 nu men lutar åt en Leaf alt Zoe istället för V40n .
/T
Tror det kan vara värt att titta på Hyundai Ionic verkar prisvärd och ganska lågförbrukande.
Rattnalle sa:Hasse: Det där med vänsterfoten är inte elspecifikt. Det är ganska underhållande att se på när människor som inte tänke före kör en vanlig automat första gången också ;-)
Fjärdebrunn sa:Hasse#7 sa:Fjärdebrunn sa:
Men den är ju röd! Annars hade jag köpt direkt. Kostar ju bara som ett litet hus.
ok
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_Model_X_90D__7_sits_AP_Drag_Koldpaket__77053587.htm?ca=11&w=3
du kan nog bo i den
Kommer nog väl till pass för att torka upp vattnet som rinner in genom måsvingen :-Pfrippegubben sa:Fjärdebrunn sa:Hasse#7 sa:Fjärdebrunn sa:
Men den är ju röd! Annars hade jag köpt direkt. Kostar ju bara som ett litet hus.
ok
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_Model_X_90D__7_sits_AP_Drag_Koldpaket__77053587.htm?ca=11&w=3
du kan nog bo i den
Fast Tesla faller väl på att de inte är hybrider, bara el. Men vill man prompt att det ska gå åt lite bensin också kan man ju komplettera med den här:
https://www.tradera.com/item/2939/302788040/blaslampa-sivert-sweden-for-bensin
Rattnalle sa:Det gäller ju vanliga bilar också. Bara att det inte ger utslag i någon praktisk räckvidd eftersom man kan tanka överallt på nolltid.Jensen sa:nisseson sa:Hasse#7 sa:Lite ot i ot. Här på GC sitter jag på cykeln och funderar över vad elbil skulle innebära här, tex på alla hyrbilar. Fullt moment från noll varv, rappa omkörningar, ingen broms och ingen motorbroms utför, bara kraftig regering. Begränsad möjlig körsträcka och alla vill fika. Dessutom tyst och utan avgaser. Det mesta jag skrev fast tvärtom gäller nu.
Samtidigt har man ju hört lite klagomål från Norge just över att det visserligen degenererar utförs. Men drar oxå bra mer uppförs.