[Ot 75%] hur packa papper / block / dator i ryggsäck

glitch

Aktiv medlem
Vad har ni för trick för att era dokument ska överleva skrynkelfritt i en ryggsäck som används aktivt? Finns det nåt slags skal / organizer man kan packa i eller så för att slippa skrynkel? Även för laptopen.

Tjenixen,

jag köpte mig ett fodral i skinn med rejält innanmäte (plast gissar jag) som håller mina dokument i schack. Om jag knör lite får jag i datorn också. Inköpt på en väskaffär lokalt. Borde finnasi din närhet eller på wääbben.

Är det en mindre mängd papper (jag har aldrig mer än små mängder, orka papper..) viker jag in det i laptopen. Laptopen i sig ligger lös. Jag slänger inte runt med väskan.

Jag kör med neoprenfodral till datorn. Papper har jag nästan aldrig med, men ibland måste man ju ha det också. Beroende på hur viktiga de är så varierar det från att bara lägga dem i datorn till att använda en sån där hård snoddmapp som @Henrik_E länkade, där mappen håller dem slätast.

Ja en mapp är onekligen ganska praktiskt. Dessutom bekvämt att de finns i skåpet med kontorsmateriel några skrivbord bort :-)

Jag har ett neoprenfodral till datorn. Får ner 5-6 mm papper i samma fodral vid behov. Behöver du någon annan variant så finns det triljoners olika typer av mappar på närmsta kontorsbutik.

Dokumentmapp i kartongpapper och plast, och en plastbricka som "ryggrad". Vid risk för regn trär jag en plastkasse över.

Laptopen har jag löst och papper och block ligger i en mapp de gånger jag behöver ha med det. Brukar överleva tillsammans med ombyte, lunchlåda och laddare. Har separat fack för duschtvål, deo, reservslang, multiverktyg och Pump i ryggsäcken. Smidigt så man slipper eventuellt kladd från tvål på datorn eller dokument ifall oturen är framme. Kvitton när man är på resande fot har har jag i ett kuvert där jag skriver ort+datum på. Smidigt när man sätter sig med reseräkningarna sen.

Tillbaka
Topp