[OT] ändra IP...

Bianchi oskar

Ny medlem
[OT] ändra IP...
tjena! kan man ändra IP numret på daton med når crack lr nåt? för jag blev just bannad fran swebikers för jag blev sne på en moderator.... men jag vill ha hämnd! kan man fixa det på nåt sätt?

OBS! inte ironi!

edit: sorry skogis för att jag kopierade din "visa din hårda klubba" tråd o la in på SB, det va bara ett test ;)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] ändra IP...
Du kan använda en http-proxy någonstans. Om du kör ADSL får du en IP från operatören som oftast är samma, men kan ändras ibland. Enklare är det att få en annan IP om du har kvar något modem och ringer upp en modelpool. En del som jobbar hemma kan ju köra VPN till sitt jobb nuförtiden och det är ju ett sätt att få en annan IP-adress. I värsta fall får du väl byta operatör he he... /Phredhe

[OT] ändra IP...
Bianchi oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> tjena! kan man ändra IP numret på daton med når crack lr nåt?

Nej.

... Det finns proxys och anonymizers som döljer användarens verkliga IP-adress, men de (deras adresser) är ofta spärrade redan från början på de forum som använder IP-ban, vore för lätt att kringå annars. Så då krävs en ny uppkoppling så länge du inte får ny IP från din ISP.

> för jag blev just bannad fran swebikers för jag blev sne på en moderator....

Där ser du hur det kan gå om man inte uppför sig. ;-) Mitt tips är att du helt enkelt inte bråkar med moderatorer och administratörer i framtiden, då blir man avstängd, punkt slut.

> men jag vill ha hämnd! kan man fixa det på nåt sätt?

Antagligen inte. Och om du nu skulle lyckas ställa till med någonting, så tänk på att du sedan du fyllde 15 är straffmyndig. Om du gör eller skriver någonting som bryter mot någon lag kan du ställas till svars för det. Och du är aldrig helt anonym, även om du använder en sådan tjänst. Bara så du vet. Och även om du gör någonting som inte leder till åtal så kan det i alla fall leda till att din ISP klipper linan för dig, om de klassar det du gör som abuse.

[OT] ändra IP...
Har du dynamisk IP tilldelning till din anslutning? I så fall får du ny IP om du ansluter en ny MAC adress mot "modemet" dvs en annan dator eller ett annat nätverkskort. Använder du en router som anslutningsdelare mellan dator/datorer och modemet kan man oftast ändra MAC adressen i den.

Har du fast IP så är du nog tvungen att gå genom en proxy eller "anonymizer". Finns några på nätet som man kan prova gratis tex:

http://anon.free.anonymizer.com/http://www.swebikers.se/forum/

/Jonas

[OT] ändra IP...
Bianchi oskar skrev:

> jag vill ha hämnd!

Så du ska hämnas på någon för att du har gjort något fel. Ööööh, ser inte riktigt logiken. Om du inte klarar att var med på swebikers med deras regler kanske du inte ska vara där heller. Eller?

[OT] ändra IP...
Ta på dig hjälmen och gå ut och cykla istället B-O!

Ang proxys så är många http-proxys ofta på gränsen till lagliga eller till och med helt olagliga att använda. Nä se till att skärpa dig istället, och glöm aldrig att man inte kan bli helt anonym på Internet.

[OT] ändra IP...
Jag ska ut på en tur med racern nu men undrar bara blev de bannade för att de lade upp frågan i fel forum eller för att Zebon hade ordet: H - O - R - A längst ned i sitt inlägg???

Om det var felplaceringen av tråden föestår jag inte men om det var okvädningsordet förstår jag mer!!!

Oskar ta seden dit du kommer det lönar sig inte att bråka de har ju total makt på sitt forum....
Hämnd leder ingen vart. Ha en bra dag och strunta i Swebikers det finns så mycket annat att göra.

Nej nu måste jag ut i solen och njuta, det borde ni också göra!!

Glad försommar / cerberos

edit svårt med språket gnhhh

[OT] ändra IP...
kakad skrev:

> Ang proxys så är många http-proxys ofta på gränsen
> till lagliga eller till och med helt olagliga att
> använda.

Vad menar du med ovanstående?

[OT] ändra IP...
nu sitter jag med 56kbit telia ansluting... men jag har 24mbit BBB som är inkopplat (tror jag) men vi har inte fixat så jag har det föra teleuttaget på mitt rum än... men när jag har den anslutingen (24mbit) då har jag annan IP lr?

btw, haha nu kan jag iaf kolla på swebikers :P igår funkade inte ett skit där jue :P

/oskar som ännu inte har fattat vad som va fel med Zebs tråd på swebikers....

hahaha, kajo redigera Zebs inlägg haha! om ni undrar vad han skrev så va det typ nåt i stil med h-o-rkajo

[OT] ändra IP...
IronMan skrev:
> >
> så du fattar inte vad du gjort för fel?

nepp, va det för jag spamade inlägg lr?

edit... jag är inte på hämdhumör längre.... :P

[OT] ändra IP...
Är du korkad eller dum?

gissa...du spammade typ 5 inlägg för att kajo flyttade på hans tråd, uppför du dig så i en tråd, varför skulle du då inte göra så i en annan?

vill man ha såna på ett forum?.............

[OT] ändra IP...
Vad roligt det är att läsa hur alla verkar tycka att Oskar gjorde fel för att en moderator kastade ut honom.

Hur vet ni att det inte var en knäpp moderator?

;)

MVH /Henrik

[OT] ändra IP...
haxx:
inläggen är redigerade och troligen innehöll de typiska oskar fraser.. typ köns- och slagord som inte alls har med saken att göra.

[OT] ändra IP...
Det här är faktiskt riktigt kul.

Jag försöker hålla ordning på Swebikers och mitt mål är att det ska vara struktur bland trådarna och att folk ska hitta det de söker efter; rätt tråd i rätt forum med andra ord. Jag har skrivit extranogranna beskrivningar, skrivit det i reglerna, och tvingas endå flytta trådar för att folk skriver fel.

Han blev absolut inte avstängd för att jag fick flytta hans tråd utan det var hans reaktion på det hela. Människor som reagerar på det här sättet, har inget att göra på swebikers. Sån här attetyd hade inte accepterats någon stans alls, vare sig på ett forum, i skolan eller i näringslivet. Jag gjorde helt enkelt det som en vettig människa hade gjort i den där situationen.

Sen så är det som smurfrox säger. Genom att jag känner till din ip, så är du inte anonym. Bryter du mot svensk lag så är det min skyldighet att lämna ut din ip om någon myndighet frågar efter den.

[OT] ändra IP...
Hihi. Jag tänkte just skriva ett inlägg om att det kanske inte var så listigt att gnälla över Swebikers på det här forumet, och så såg jag kajos inlägg.

Gå nu och hyr Gudfadern 1 och lär dig hålla tyst;-)

[OT] ändra IP...
Haxx skrev:
> Spammade 5 inlägg. Dumt, men fånigt att stänga av
> honom utan föregående varning.
>
> MVH /Henrik

hehe, jag skrev lite saker som va dumt... sen editerade jag det o skrev span ist ;)

[EDIT] plus att jag inte fattade att dom gnälde över att han hade postat tråden i fel avdelnig...

stålis, här så tar jag det lite lungare, mycket lungare än vad jag gjorde i SweBikers tråden :P:P

SB= S-u-g-B-a-l-l-e (obs, ta inte illa upp :P)

[OT] ändra IP...
B-O: Att du betedde dig barnsligt och löjeväckande behöver jag väl inte påpeka... Dock kan jag informera om att när du byter uppkoppling till bb så får du ett nytt IP. Du kan även få ett nytt IP med lite tur om du kopplar ner och kopplar upp igen med modemet.

[OT] ändra IP...
ok, hehe... men tror dom tog bort IP spärren iaf.. kan surfa på sidan nu iaf..

men jag fattade inte häller vaför moderaton o dom andra högg te först... men idag fattade jag att det va för att han hade postat den i fel avdelnig...

de va därför jag o Zeb högg teh, vi kom överräns om det på msn haha att spama skiten ur tråden osv...

[OT] ändra IP...
haha skön tråd ! ..bra om söt leif Kajo flyttar o kommenterar alla andra trådar som fanns där osså tyckte jah hitta ett par stycken där som hade samma mening som min tråd ! om du har sån jävla koll på ditt liv="forum" varför inte flytta dom typ 10 andra som fanns ? och bryter mot svensk lag haha vadå intrång på ditt forum ? don't give me no shit when i live my life im just doing all the thing's that i feel is right u don't have a motherfucking clue what i been through so u can talk shit after that fuck you !

finns många anledningar av dom ord jag använder som t.ex hora fitta kuk jag är inte omogen eller fjortis jag förstår bara inte bättre när jah blir arg har ADHD om ni välutbildad människor vet vad det är och har även känslostörning o ångest plus att jah sover knappt nånting o många dåliga minnen sen min barndom o sånt sitter fast i mitt bakhuvud och det går självklart inte ut i närheten av mitt barn så det samlas hela tiden ilskan asså så antingen gå det ut över nått som knappt skulle störa nån annan .visst skrev säkert massa skit på swebikers men vad gör det har ett verkligt liv forum eller internet är inte mitt liv så ingen förlust mot min del jah lever mitt liv o har gjort det med motgångar skiten som sitter i mitt huvve kommer aldrig att försvinna och inget jah kan rå för heller så kan tyvärr inte ursäkte mitt betende för jah bad inte om att födas ...

[OT] ändra IP...
Zebon skrev:
> haha skön tråd ! ..bra om söt leif Kajo flyttar o
> kommenterar alla andra trådar som fanns där osså
> tyckte jah hitta ett par stycken där som hade
> samma mening som min tråd ! om du har sån jävla
> koll på ditt liv="forum" varför inte flytta dom
> typ 10 andra som fanns ? och bryter mot svensk lag
> haha vadå intrång på ditt forum ? don't give me
> no shit when i live my life im just doing all the
> thing's that i feel is right u don't have a
> motherfucking clue what i been through so u can
> talk shit after that fuck you !
>
>
> finns många anledningar av dom ord jag använder
> som t.ex hora fitta kuk jag är inte omogen eller
> fjortis jag förstår bara inte bättre när jah blir
> arg har ADHD om ni välutbildad människor vet vad
> det är och har även känslostörning o ångest plus
> att jah sover knappt nånting o många dåliga minnen
> sen min barndom o sånt sitter fast i mitt bakhuvud
> och det går självklart inte ut i närheten av mitt
> barn så det samlas hela tiden ilskan asså så
> antingen gå det ut över nått som knappt skulle
> störa nån annan .visst skrev säkert massa skit på
> swebikers men vad gör det har ett verkligt liv
> forum eller internet är inte mitt liv så ingen
> förlust mot min del jah lever mitt liv o har gjort
> det med motgångar skiten som sitter i mitt huvve
> kommer aldrig att försvinna och inget jah kan rå
> för heller så kan tyvärr inte ursäkte mitt betende
> för jah bad inte om att födas ...

?????? slappna av??????

[OT] ändra IP...
Bråka inte i onödan, var ödmjuk. Man vinner alltid i längden med den vänliga vägen (skäll). I vilket fall så hoppas jag att du löser ditt problem med ditt IP så att du kommer in på siten igen (ödmjukhet).
Ta ett annat namn så att dom inte direkt känner igen dig så får du en andra chans (råd).

// Miche

[OT] ändra IP...
kajo skrev:
> Jag försöker hålla ordning på Swebikers och mitt
> mål är att det ska vara struktur bland trådarna
> och att folk ska hitta det de söker efter; rätt
> tråd i rätt forum med andra ord. Jag har skrivit
> extranogranna beskrivningar, skrivit det i
> reglerna, och tvingas endå flytta trådar för att
> folk skriver fel.

Om du hade skrivit vad som var fel direkt istället för att hänvisa till reglerna kanske det hade tagits emot bättre? Du vet kanske att folk ibland gör nåt som kallas misstag att och att vara byråkratiskt korthuggen hjälper liksom inte då...

[OT] ändra IP...
AJ skrev:
> Det skulle behövas en sån som kajo här på Happy
> ibland....
>
> /Anders
>
> Liebe Deutschland!

Översta meningen ihop med nedersta raden ger mig "mindre" associationer... :D

[OT] ändra IP...
Där ser man dock nackdelarna med uppdelning. Om man bara tittar på beskrivningen av kategorierna så finns det ingen kategori för att fråga efter spots, det får man ju inte göra i spots-kategorin, vilket är lite märkligt.

Sen spelar det inte nån roll om man har ADHD eller inte, kan man inte sköta sig så blir man utslängd. Har man dessutom sjukdomsinsikt så kan man starkt ifrågasätta att man utsätter sig för upprörande situationer som forum öht.

Tyskland är fö ärans och hjältarnas land
kristoffer.jpg

[OT] ändra IP...
Zebon skrev:
> finns många anledningar av dom ord jag använder
> som t.ex hora fitta kuk jag är inte omogen eller
> fjortis jag förstår bara inte bättre när jah blir
> arg har ADHD om ni välutbildad människor vet vad
> det är och har även känslostörning o ångest plus
> att jah sover knappt nånting o många dåliga minnen
> sen min barndom o sånt sitter fast i mitt bakhuvud
> och det går självklart inte ut i närheten av mitt
> barn så det samlas hela tiden ilskan asså så
> antingen gå det ut över nått som knappt skulle
> störa nån annan .visst skrev säkert massa skit på
> swebikers men vad gör det har ett verkligt liv
> forum eller internet är inte mitt liv så ingen
> förlust mot min del jah lever mitt liv o har gjort
> det med motgångar skiten som sitter i mitt huvve
> kommer aldrig att försvinna och inget jah kan rå
> för heller så kan tyvärr inte ursäkte mitt betende
> för jah bad inte om att födas ...

Det där är en (bra) förklaring men ingen ursäkt. Själv fick jag DAMP-diagnosen definitivt på 36-årsdagen och med hjälp av medicinering (Ingen dopningskoll för mig nu... :) ) så går det nu bättre med det mesta, men "tendensen" att reta skiten ur teknokratiska teoretiker går inte ur i första taget. Dom är mina absoluta favoritoffer ihop med sportfanatiker :)

Min gräns går just vid "kraftord" direkt vända till en enskild och om man inte kan hantera det har man imho inte på t ex det här forumet att göra då de flesta reagerar starkt på sånt språk. Att ta ut sin ilska här är INTE konstruktivt och problemlösande på något vis och om du inte kan hantera det så bör du nog söka (mer?) hjälp. Nu störs just jag inte nämnvärt av t ex dig, eller vissa andra här som jag vet också har neuropsykriatiska problem. Då är det värre när vissa hånar och trycker ner avvikande och "svaga" inläggsskrivare som vågar fråga "dumma" frågor här. Jag "misstänker" (Hehe...) att flera av dessa personer själv har någon form av problem men att dom inte vill vara öppna med det, trots problemen det skapar för dom själva och oss andra, är deras val. Att du vågar skriva vad du har för problem hjälper mig att läsa dina inlägg som dom troligen förtjänar och inte bara avfärda dom p g a språket :)

[OT] ändra IP...
rikard skrev:
> Där ser man dock nackdelarna med uppdelning. Om
> man bara tittar på beskrivningen av kategorierna
> så finns det ingen kategori för att fråga efter
> spots, det får man ju inte göra i spots-kategorin,
> vilket är lite märkligt.

Jag reagerade också på det. Om man klagar på det så är det nog insubordination och man blir avstängd också... :D

> Sen spelar det inte nån roll om man har ADHD eller
> inte, kan man inte sköta sig så blir man utslängd.
> Har man dessutom sjukdomsinsikt så kan man starkt
> ifrågasätta att man utsätter sig för upprörande
> situationer som forum öht.

Jag vet inte om det finns dom som har Tourettes Syndrom i skriftlig form men om det skulle vara så så hade jag accepterat det om jag visste om det. Jag har "rätt" hög tolerans för människor avvikande från "normen". Själv har jag riktigt bra känsla för mitt handikapp men trots det går det ibland överstyr när nån j-las med mig och då ger jag mig aldrig. Jag har funderat på att skriva nåt förklarade i användarprofilen men det har inte blivit av än och dessutom kanske vissa tokar tror att man är ett lätt offer då och så är det igång. Det finns ju så mycket fördomar och skitstövlar, ofta i kombination :)

> Tyskland är fö ärans och hjältarnas land

Hehe, säkert. Titelsjuka är dom och kan man torka sig själv i ändan får man doktorstitel. Deras fina system med gästarbetare är ju också trevligt. Att envist elda stenkol är ju en mänsklig rättighet. Det enda jag gillar skarpt i Tyskland är Nürburgring... :D

[OT] ändra IP...
Calle F skrev:

> Jag vet inte om det finns dom som har Tourettes
> Syndrom i skriftlig form men om det skulle vara så
> så hade jag accepterat det om jag visste om det.

De flesta tangentbord har en radertangent som gör att man kan ta bort sånt man skrivit utan att menat det. Man skall ha rätt grav Tourettes för att misslyckas med det.

Man kan avvika väldigt långt från normen utan att behöva förolämpa eller hota människor för att göra det. Även de mest inskränkta libertarianerna drar gränsen därnånstans.

/rikard

PS, har du en tysk doktorstitel?

[OT] ändra IP...
rikard skrev:
> De flesta tangentbord har en radertangent som gör
> att man kan ta bort sånt man skrivit utan att
> menat det. Man skall ha rätt grav Tourettes för
> att misslyckas med det.

Jag känner folk med GRAV muntlig Tourette. Jag skrev OM det fanns skriftlig och jag visste det så hade jag accepterat det. Om man har t ex en skriftlig tvångshandling, vilket jag vet människor som har, så tycker jag det är helt acceptabelt om man har kunskap om det. Annars blir det väl lite besvärligt :)

> Man kan avvika väldigt långt från normen utan att
> behöva förolämpa eller hota människor för att göra
> det. Även de mest inskränkta libertarianerna drar
> gränsen därnånstans.

Även dom som går långt utanför "normen" kan ju göra det utan att förolämpa eller hota. Lagombras inlägg tyckte jag t ex var mycket mindre upprörande än den förnedrings- och ironiserings-taktik som vissa frekventa användare här är så förtjusta i...

> PS, har du en tysk doktorstitel?

Är du tysk?

Tillbaka
Topp