OT : Är alla på Happy ingenjörer !?

Lefty

Aktiv medlem
Two engineering students were walking across campus when one said,"Where
did you get such a great bike?"

The second engineer replied, "Well, I was walking along yesterday
minding my own business when a beautiful woman rode up on this bike. She
threw the bike to the ground, took off all her clothes and said,
"Take what you want."

"The second engineer nodded approvingly,"Good choice; the clothes
probably wouldn't have fit."

Inte ingenjör men väl fysiker (ni får kalla mig Magistern om ni vill) och ja jag skulle välja cykeln men det beror mest på att jag har en fast relation som jag är ypperligt nöjd med...

Miljöingenjör, höll på att bli biolog men bytte spår efter två år. Fast i jobbet är jag nog mest politiker...(enda som saknas är politikerlön)

Pluggar till ingenjör inom industriell ekonomi. Har en cyklande bror som pluggar till ingenjör inom automation och mekatrinok. Har en cyklande pappa som är ingenjör inom väg och vattenbyggnad.

Blifvande högskoleingenjör(sista terminen), är ingenjörer annorlunda tro? Jag tyckte iofs att den var fasligt kul :D
edit: Maskiningenjör inriktning Teknisk utveckling, för att vara exakt ;)
/Patrik

Senast redigerad av en moderator:
Blivande ingenjör inom maskinteknik. Nyss gjort ett litet spårbyte från F på KTH. Numera vid LiTH !!

Senast ändrad:
Ännu ett bevis ... ?

"Normal people ... believe that if it ain't broke, don't fix it.
Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough
features yet."

/ Lars (Ingenjör som lyckats kombinera allt utom kläderna ;-)

Ansluter mig till KTH-nördskaran. Tyvärr kan jag inte rekommendera någon annan att läsa telekom om man inte är sjukt besatt av att gå arbetslös. Verkar som om man är tvingad till studier tills man ska dö.

Ingen linjärtänkade teoretiker här inte. Jag har enbart vild kreativitet och underliga utsvävningar från det diskuterade ämnet eller verksamheten att skryta med. Jag kan reta hjärnblödning på en genomsnittlig ingenjör på nolltid. Såna som jag kan man INTE klistra nån vedertagen titel eller begriplig definition på...

:)

Jag är nog bland de som utbildningsmässigt sett är längst från happysnittet; Halvt gymnasium och inget utöver det.

Arbetsmässigt är jag nog rätt genomsnittlig dock, förutom att jag saknar studieskulder ;) (it-konsult).

Det måste väl kännas rätt bra att ha hittat vad man vill syssla med och dessutom förhoppningsvis få jobba med det? Själv är jag 39 och har ingen aning "vad jag vill bli". Det jag sysslar med nu är lite osäkert i det långa loppet, och karriären borde varit lite mer utvecklad vid det här laget för mig...

callef: veta vad man ska bli som stor? jag har ingen aning.. jag hoppas på att bananskalet ska halka in mig på nya spår med jämna mellanrum. =)

nej för fan, jag är inte ingenjör!

mattel Skrev:
-------------------------------------------------------
> callef: veta vad man ska bli som stor? jag har
> ingen aning.. jag hoppas på att bananskalet ska
> halka in mig på nya spår med jämna mellanrum. =)
>
> nej för fan, jag är inte ingenjör!

Skicka gärna bananskal till mig för inga av dom tidigare har funkat nåt vidare hittills...

:D

mikael_ Skrev:
> Pluggar till civilingengör på KTH inriktning
> maskinteknik. Verkar vara fler än jag som läser
> det här på happy.

Hej ettan!
Jodå det är fler som läser till civilingengör maskinteknik på KTH. T.ex. jag. Jag går andra året nu. Hoppas att du har sökt phösningen till nästa år om du tyckte att det var trevligt att bli phöst.

/Johan

Helvete!!! Vilken samling ingenjörer... Inte dåligt må jag säga.
Två årig el-tele har jag.
Däremot så har jag titeln "systems engineer" på jobbet, vilket borde betyda att jag ör någon slags ingenjör ändå, TJOHO!!

Hemskt va mycke KTHare, lär väl finnas en å annan CTHare oxå kan jag tro? Själv går jag E2 på CTH!

Johan A Skrev:
> Sjökapten e ju klart det tuffaste än iaf.

Precis. Jag är "arkivassistent". Inget att imponera med direkt...

Microbiologist.....and you can call me Dr.Phil, as lond as the only relationship problems you want to talk about concern you and your bike!

Dr.Spoke Skrev:
> Microbiologist.....and you can call me Dr.Phil,
> as lond as the only relationship problems you want
> to talk about concern you and your bike!

Hehe, det är nog lättare att reda ut människa Vs. människa än Cykel Vs. människa...

:D

Tänkte bli ingejör....
Men började läsa psykologi och annat tjafs...

Blir antingen folkhälsovetare, idrottspedagog, idrottspsykolog eller socionom.... nästa termin beslutar vad det blir. Eller så läser jag ett år till och blir allt.....

Fullt med KTHare här visst =)

Jag får väl ansluta mig till den skaran jag med, fast jag läser ju Medieteknik (verkar vara ensam om det, här ja) =)

Tillbaka
Topp