[OT] Är du kristen?
Jag håller med dig Stellan, och förstår att religion har använts föra att kunna styra upp sammhällen, och det är ju bara tråkigt att det missbrukas av människor som vill ha makt. Jag är även fullt medveten om varför lagen om griskött tillkommit till koranen. Men det är ändå otäckt att så pass många i vatikanen är med i sekter som Opus Dei vilket är allt annat än kristen godhet om man får tro på den info man kan få om dem utan att vara medlem. Det är ju självklart att det finns många som har blivit hjälpta av religion och som är goda människor som enbart vill andra väl. Men jag personligen tycker nog att religion har spelat ut sin roll i det moderna sammhället, det är ju klart att den är innbakad i vår kultur och att vi inte kan bli av med den men det finns aldeles för många människor som tar religion på för stort allvar(och sig själva också för den delen)
Hur som helst så orkar jag inte skriva så långa inlägg så att jag kan få fram allt som jag vill ha sagt, dessutom är det här kanske inte rätt forum för dessa diskussioner.
"Arguing on the internet is like running in the paralympics, even if you win you are still retarded"
Hur som helst så orkar jag inte skriva så långa inlägg så att jag kan få fram allt som jag vill ha sagt, dessutom är det här kanske inte rätt forum för dessa diskussioner.
"Arguing on the internet is like running in the paralympics, even if you win you are still retarded"
Senast redigerad av en moderator: