[OT] Årets influensa / mancold är här :(

JockeP

Aktiv medlem
Gårdagen var en enda lång plåga. Inget var kul. Inte ens att tröstköpa verktyg på Jula. Annars god mat smakade blöt kartong.
Jag har precis inlett ett LCHF-ryck så jag tänkte att jag säkert var låg bara därför.
Men så i natt... Kabooom! Efter att ha legat och frusit som en liten hund i min egen kallsvett och väckt frugan med sporadiska djupa och hårda hostningar blev jag förpassad till soffan. På vägen kollade jag tempen i örat: 38.7!!! Aj aj aj. Oj oj oj. Tyck synd om mig!
Nu blir det soffliggande i några dagar, och jag som inte har godis att trösta mig med heller. Stön!

För inte får man väl feber och hosta av att byta diet?

Har i många, många år varit förskonad och klarat mig undan. Men nu small ordentligt. Killgissar mig till ett samband. Tredje dagen med hög feber, rejäl yrsel och fylletrattsliknande gångstil och enligt smartklockan nedsatt syresättning av blodet. Någon mer som tänker fira nyår i sängen?

Jag blev sjuk på lucia och var rätt dålig två veckor. Sen halsont och hosta i ytterligare en vecka. Nästa år blir det vaccin och inga mötesrum.

Pallade inte influensa i år igen, hade årtusendets mansförkylning förra julen, så i höstas blev det vaccin,💉

Har i många, många år varit förskonad och klarat mig undan. Men nu small ordentligt. Killgissar mig till ett samband. Tredje dagen med hög feber, rejäl yrsel och fylletrattsliknande gångstil och enligt smartklockan nedsatt syresättning av blodet. Någon mer som tänker fira nyår i sängen?
Japp. Morsan, sambon och dottern drar till Pinchos i sista sekund, jag och hunden stannar hemma. Vi skulle varit hos oss men vill inte riskera att smitta gamle mor.

Tillbaka
Topp