[OT] Årets midsommarfirande?

barton

Ny medlem
Stockholm är mer eller mindre helt tomt på folk (känns det som), jag sitter hemma och glor på film, förkyld, trött och har jour. Var inte jättesugen på att vara utomhus nu när det är typiskt midsommarväder, men började känna mig lite tråkig så här på kvällen.

Hur har ni andra spenderat midsommaren så här långt?

Barnvagnspromenad med skrutt som vägrade sova, tomatsoppa till lunch, mtbcykling på eftermiddagen, fläskytterfilé och klyftpotatis till middag, skitgnällig skrutt på grund av för lite sov och nu åker den bättre hälften iväg för att sitta årets vaktpass på båtklubben. Själv tänker jag gå och lägga mig för jag är helt sänkt trots brist på alkohol.

Vi var ensamma i mulle meck parken ett tag. Det känns helt klart lite postapokalyptiskt i stan ja. Blev sugen att se början av Pestens tid...

Cyklade med min fru hela f m inåt stan, fikade på Stockholms Roddklubb (Djurgården). På väg hemåt vid Brunnsviken mötte vi två av barnen cyklandes på väg mot stan. Vi enades om att cykla tillsammans till Järfälla kyrka för där brukar de sälja jordgubbar. Sen hem för midsommarlunch med fler barn o pojkvänner. Sen f*****l Costa Rica - Spaghettiland. Nu lagat punktering så nya Stumpjumpern är redo tills imorgon. Typ.

belgisk öl i Brugge, sen ett dopp i havet och nu fotboll på tv, frankrike mot schweiz så är väl ingen midsommar alls.

Vaktar föräldrarnas hus och tycker att det är rätt skönt att slippa drängfylla och "samkväm". Eftermiddan spenderade jag med att öva på balansen med cykeln:-) Nu kikar jag på fotboll, trots att jag inte är intresserad för fem öre. Rätt spännande ändå faktiskt!

Rodelträning i soffan, klappar hund, samt funderar på
om jag ska lägga en del av senaste övertidspengarna på ett extra
hjulpar till nybyggda Kaffenbacken eller bara lägga dom på hög.

Blir fest imorgon istället ;-)

Åkte med fru och dotter, 9 år till Kärsön på ett litet mtbäventyr. Avnjöt medhavd matsäck på en klippa längs det röda spåret.
Det är underbart att se dotterns utveckling på nya cuben.

Min son hade 41 graders feber så det började med ett besök hos doktorn. Sedan var det standby ifall febern inte gick ned. Idag är jag tokfräsch och tänker cykla ikväll.
Man börjar starkt fundera på varför man ska drick alkohål igentligen.

?

Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jur firar man förresten midsommardagen? Firar man
> den öht?

Där jag växte upp firades nog midsommardagen minst lika mycket som aftonen. Grill, fylla och dansband på festplatsen. Men eftersom jag vuxit upp och flyttat till stora staden har jag istället sprungit en och en halv mil och senare blir det ett pass bodypump. Efter det hoppas vi på att Primo eller Indiern på hörnet har öppet och sedan borde vi kanske planera och packa lite inför cykelsemestern som startar i morgon bitti....

Kände inte för att umgås med vänner utan cyklade iväg till naturreservatet Svartedalen. Härligt kvällsdopp i en sjö.

Bilagor

• 10465274_10203356160618253_2630475206924513807_o.jpg
    10465274_10203356160618253_2630475206924513807_o.jpg
    139.3 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jur firar man förresten midsommardagen? Firar man
> den öht?

4 timmar i källviken fungerade bra.

Mat och fika och mera mat och chips på camping utanför Katrineholm. Inte en droppe sprit. Idag fräsch och pigg, 62 km lvg. Toppen!

Men ikväll festar jag till med 1 öl.

Tillbaka
Topp