[OT] Associationstråden!

[OT] Associationstråden!
[Jag fick en idé på en variant på denna tråden. Man får bra fortsätta associera om man kommer på kopplingen i föregående svar. Och utmaningen blir att göra lite lagom knepiga associationer. Och så kanske man ska skriva något också som visar att man hittade kopplingen.]

[OT] Associationstråden!
[om vi ska köra enl min idé kanske man ska skriva något som visar att man hittat kopplingen. Tex Tvivel: Lärljungen Tomas (som jag antar var kopplingen, krävde Googling dock för mig). Min association hade man kunna skriva "Ledin" för att visa att man hittade asdociationen (blå blå känslor). Sen kan det ju bli fel också att man hittar en annan koppling än den som avsågs men det är ju bara lite kul.]

Senast ändrad:
[OT] Associationstråden!
Supertramp sa:
[om vi ska köra enl min idé kanske man ska skriva något som visar att man hittat kopplingen. Tex Tvivel: Lärljungen Tomas (som jag antar var kopplingen, krävde Googling dock för mig). Min association hade man kunna skriva "Ledin" för att visa att man hittade asdociationen (blå blå känslor). Sen kan det ju bli fel också att man hittar en annan koppling än den som avsågs men det är ju bara lite kul.]

[Jo, Tomas Tvivlaren var jag med på, men med tanke på hur många gånger det är ganska snabba bud i den här tråden är ju frågan hur långa utläggningar man kan kosta på sig innan man är tvåa]

[OT] Associationstråden!
[Kanske inte blir så snabba bud när man måste lista ut kopplingen först. Lite roligare tycker jag än att alla bara skriver en random association från senaste inlägget. Sen behöver man inte göra några längre utläggningar, bara skriva något som visar att man hittat kopplingen. Och sen fundera ut någon lagom knepig vidare association.]

Senast ändrad:
[OT] Associationstråden!
Supertramp sa:
[Äh den där var för svår, vad fan är "övervåningssex"? Kanske kan ge nån vidare ledtråd?]

Jag tror det kan ha att göra med att Kjell Alinge i radioprogrammet Eldorado under 1980/90-talet ofta spelade Kjell Höglund med "Jag hör hur dom ligger med varandra i våningen ovanför"...

Tillbaka
Topp