[OT] Återförening, reunion, bra eller anus?

AxelSthlm

Aktiv medlem
Yx!

Idag blev jag inbjuden att delta på en återförening, på en pub i stan i all enkelhet. Några snubbar jag läste till ingenjör med för 30 år sedan, de flesta har jag inte träffat eller hört av sen vi tog examen. De har inte skrivit, jag har inte skrivit. Jag vet inget om dem och de inget om mig.

Ska man gå? Har tänkt på det hela dagen och jag känner ingen lockelse.... Vad ska det tjäna till? Ska vi jämföra vem som har flest prylar, flest barn, bäst eller sämst val av partner, fritidsaktiviteter.... Jag har ju inte ägnat dem en tanke sedan 1996 och det finns ju en orsak till att vi inte hörts eller setts. För ingen har brytt sig.

Är jag tråkig, gör jag bort mig om jag säger nej?

Hur hade ni gjort, har ni vart på liknande tillställningar, var det kul eller kändes det krystat och patetiskt?

Bra eller anus, hilfe bitte!

Yx!

Idag blev jag inbjuden att delta på en återförening, på en pub i stan i all enkelhet. Några snubbar jag läste till ingenjör med för 30 år sedan, de flesta har jag inte träffat eller hört av sen vi tog examen. De har inte skrivit, jag har inte skrivit. Jag vet inget om dem och de inget om mig.

Ska man gå? Har tänkt på det hela dagen och jag känner ingen lockelse.... Vad ska det tjäna till? Ska vi jämföra vem som har flest prylar, flest barn, bäst eller sämst val av partner, fritidsaktiviteter.... Jag har ju inte ägnat dem en tanke sedan 1996 och det finns ju en orsak till att vi inte hörts eller setts. För ingen har brytt sig.

Är jag tråkig, gör jag bort mig om jag säger nej?

Hur hade ni gjort, har ni vart på liknande tillställningar, var det kul eller kändes det krystat och patetiskt?

Bra eller anus, hilfe bitte!
Viss kukmätning kan det nog tänkas bli, men samtidigt kan det väl bli lite lite kul.

Jag hade inte gått. Den enda gången jag kanske nappat på något liknande var när jag var föräldraledig och knappt hade något socialt umgänge. Det känns, precis som du skriver, som att det är ett tillfälle för jämförelse om vem som fick det bäst 😅. (Lumpengänget hade jag eventuellt varit intresserad av att träffa igen trots att det tydligen är 20 år sedan vi levde ihop dygnet runt.)

Om du inte känner någon lockelse, du inte har någon önskan om att återknyta kontakten med någon/några/flertalet och du efter att ha funderat igenom det är rätt säker på att du inte kommer att tycka det är kul finns det väl ingen anledning att gå? Har du inte brytt dig om dem på 30 år så är det väl sak samma om de tycker du är en stroppig tråkmåns som inte dyker upp?

För jetemånga år sedan åkte jag till ett tjufemårs återseende på folkhögskolan jag gick på ännu längre tillbaka i tiden, med höga förväntningar.
Det var folkhögskola med internat för alla och umgänget var intensivt.
Aldrig har jag känt mig så bortkommen som då. Människorna var bara vaga minnen och alla roliga minnen som drogs upp blev bara just berättelser som jag inte kände någonsomhelst tillhörighet med eller ens minnen utav. Det var inge' kul om man säger så.
Jag har iofs flyttar runt nycket, mellan länder och orter så flödet av nya vänner och bekanter har varit stort vilket säkert inverkade.

Nja, det är väl inget att lägga tid på om det känns så.
Jag har aldrig varit men inte heller haft möjlighet. Borde vara 40 år sen jag gick ur nian nästa år. Lär ju inte bli nåt nu om det inte var 2017.

Men visst, som kais säger, det räcker väl att man återknyter till en gammal kompis för att det ska värt.
Håller med. Men bara TS kan nog möjligen bedöma sannolikheten för det.

Själv tycker jag det är lite trevligt att hålla kontakten med människor jag umgicks en del med när jag pluggade. Sker dock i form av ett par olika mindre gäng som jag träffar på ungefär årlig basis.

Det var grupperingar då, jag dansade väl runt i flera, de som ska ses nu är väl inte de jag hade mest kontakt med.

Är väl lite bitter också. Vi hade en träff i planerna för tio år sedan då jag jagade rätt på nästan hela klassen, 25 pers typ. Bad om hjälp med arret och då dog det. Ingen ville längre.
-vadå, måste jag engagera mig? Nej då vill jag inte……

Så. Nu tio år senare, en femtedel av klassen och inte riktigt ”mitt gäng”.

Tror jag står över. Jobbar säkert ändå den helgen.

På tal om strava och sånt. Har inte ens pulsmätning, än mindre wattmätare.

//hemlös och we(a)ttlös

Homosociala miljöer tenderar suga i både presens och imperfekt. Skulle överväga om det var könsblandat...

Tillbaka
Topp