[OT] Att köra huvudet i marken

kevlar

Aktiv medlem
Igår råkade jag ut för en olycka, dock inte på cykel så därför får det bli OT. Nerför söderåsens sluttningar ligger mycket sten, en av dessa ville att jag skulle snubbla, detta gjorde jag dessutom med extra kraften av en full 100l ryggsäck på mig som vägde bly. Marken attackerade min tinning och kindben men det blev inte så mycket av det direkt då men när jag kommit hem så började jag känna mig lite allmänpåverkad, typ bakis.

I morse var det värre med huvudvärk och värk bakom ögat men vad skulle man göra så man gick till skolan och skulle hålla i en timme lång presentation om BNP och alla dess mysterier men gick hem efter en timme, innan prsesentationen. Sjukvårdsupplysningen sa att jag skulle in och kolla det hos läkare, sagt och gjort så vårdecentralen fick ett besök. Diagnosen, blåmärke eller svullnad eller irritation på insidan av skallen och en liten vätskeansamling i knäet som jag också slagit. Cykelförbud i minst en vecka.

Man fick sig en liten tankeställare vad som kunnat hända på en cykel nerför backen, det här var en förhållandevis lätt smäll, visserligen hade man haft en hjälm på cykeln men det hade nog inte varit bekvämt i vilket fall som helst.

Dagens moralkaka, använd hjälm!

Tjena!

Får jag fråga varför du springer ner för söderåsens sluttningar med en 100liters rygga på dig för?
Krya på dig..

Man måste alltid vara försiktig när man går och cyklar i skog och mark.. på ön där vi har stuga, i haparanda skärgård (mindre ö där bara vi bor) så är det väldigt stenigt.. och det är många gånger man hoppar runt mellan stenarna och tänker inte mer på det. Men ett felsteg, halkiga alger eller vad som helst, kan leda till att foten trycks ner mellan två stenar och fastnar, att man får djupa sår eller bryter ben och slår sig..

Gäller att hålla tankeverksamheten igång vad man än gör. :)

Låter ju inget vidare även om du klarat dig utan svårare skador, men att dänga huvudet i något hårt är aldrig att leka med så lyd nu doktorn och ta det lungt när du startar upp igen och lyssna på kroppens signaler!!

Säger kroppen "nej jag vill inte träna idag" så lägg av direkt oavsett vad du vill göra, för annars tar bara kroppen hämd på dig genom att göra dig sämre så det tar dubbelt så lång tid att repa dig :-(

Klart man använder hjälm när man cyklar, gör inte alla det?!

Bosse

Aj. Nu kan du i alla fall lata dig med gott samvete. Klen tröst kanske?
Kan man få blåmärken innanför skallen?
Krya!

Kneecap Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena!
>
> Får jag fråga varför du springer ner för
> söderåsens sluttningar med en 100liters rygga på
> dig för?

Tävling du vet, småscouterna var ute och kämpade i det underbara vädret. Dag ett, vandring klockan 0945-2230, de var lite trötta och kinkiga. dag två, vandring kl 0945-1420, lite mindre kinkiga. Tyvärr vann vi inte men kom tvåa :|

kevlar skrev:
-------------------------------------------------------
> Kneecap Frost skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjena!
> >
> > Får jag fråga varför du springer ner för
> > söderåsens sluttningar med en 100liters rygga
> på
> > dig för?
>
>
> Tävling du vet, småscouterna var ute och kämpade i
> det underbara vädret. Dag ett, vandring klockan
> 0945-2230, de var lite trötta och kinkiga. dag
> två, vandring kl 0945-1420, lite mindre kinkiga.
> Tyvärr vann vi inte men kom tvåa :|
>
> Vilja, våld och vaselin!

Tjena!

Ok då är det mer godkänt.. Annars lät det bara dumt och som gjort för att det skulle gå illa.. Men skojterna är alltid reko.. hihi..
>
> x s M++ ht++ V ww+ H+ S- pt---

Det handlar bara om tur och otur ibland känns det som. Marginalerna är så himla små. Jag förstår fortfarande inte hur jag fortfarande lever idag efter hur jag cyklade när jag var mindre. Speciellt BMX åren var rent ut sagt livsfarliga. Hjälm hade man ju knappast på den tiden heller!

Kommer ihåg en gång när jag hade byggt ett stort hopp kanske nån meter högt, tog väl en sats på 100 meter och fick upp bra fart flög 8 meter och landade på styret. Allt som hände var att jag slog en lite flis ur en tand... Jag var väl 10-12 år eller nåt däromkring har jag för mig. När jag tänker på sådana grejer idag ryser jag bara och fattar inte hur korkad jag var. Tur att jag hade tur.

är nog en av få här som gjort en det helhäftiga tricket "faceplant", i alla fall på underlaget asfalt. hål nästan in till benet på hakan, o så slog ja ut 3 st tänder, som på vägen ut gjorde ett fint hål rakt igenom överläppen :D:D 17 stygn eller nått :D

Tillbaka
Topp