Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dottern har skaffat sig två ärr i pannan, för det första fick hon ca 30kkr och det andra ca 10kkr. Så våra går då att använda iaf och ärr är ju inte så unika.
Vet att jag hade barnförsäkring men vet inte om ärr inte ersattes på 80-90-talet för päronen sökte då aldrig något för mina spräckta ögonbryn och annat.. Kanske inte visste att det gick
Jag gjorde samma, bara att hoppas det inte försvinner på studentresan ?Tjena!
Typ samma här, dottern lutade sig över ett tänt ljus när hon var fem år gammal och fick ett bestående ärr i hårfästet
Var väl nånstans i dom krokarna som ersättningen var då.
Stoppade in dom pengarna i ett lukrativt fondkonto plus ytterligare några lappar hon fick för ett annat ärr.
Hon har en rätt summa som täcker både körkort och en hyfsad bil nu.
Jag gjorde samma, bara att hoppas det inte försvinner på studentresan ?
Vårt f-bolag betalade bara ut till barnets konto om jag inte minns fel.Tjena!
Vi har varit taktiska och inte sparat det som hennes konto. Så hon kommer inte åt pengarna automatiskt.
Om barnet är defekt har man rätt till likvärdigt barn om annat identiskt ej finns att tillgå.Vad är en barnförsäkring? Låter som en försäkring för höga kostnader när man oförväntat får ett barn, men det kan väl inte vara rätt.
Verkar vara väldigt olika. En släkting som är separerad har problem att barnets mamma nallar pengar från barnets konto. Hon kan alltså föra över direkt till sitt.Rimliga pengar går väl att plocka ut från barnens konto utan jidder tror jag? Stora pengar har man hört blir problem. Det ska finnas ny lagstiftning.
Jag sparar inte heller i barnens namn. Födelsedagapengar ska de få men kanske stjäl även det till körkort.
18 år barnbidrag ska man nog vara mer försiktig med
Ok, jag har inte testat. Det är min frånskilde bror som berättat och han är inte precis jurist.Verkar vara väldigt olika. En släkting som är separerad har problem att barnets mamma nallar pengar från barnets konto. Hon kan alltså föra över direkt till sitt.
Vi har inte testat så hårt, men av en rimlig anledning så har våra barn en stor summa pengar på sina egna konton som egentligen kräver överförmyndare. Och jag har diskuterat det med banken och vi kan inte flytta dem. Så jag satsar på att göra dem medvetna och involverade tidigt och hoppas på det bästa. Verkar det skita sig så får jag sälja av allt innan 18årsdagen och låsa på ett fästräntekonto i x-antal år och göra det lite krångligare att komma åt iaf.
Ja för hans del är det ju om man ska ändra kontots upplägg, så krävs ju påskrift av mamman också och det är väl inte hon intresserad av..Ok, jag har inte testat. Det är min frånskilde bror som berättat och han är inte precis jurist.
Det är klart man ska lita på barnen men gäller även att förklara sambolagen osv i så fall. Vi får se hur vi gör när det närmar sig. Jag kan alltid ändra mig åt det hållet
Ja, låsa pengarna låter som en lösning men jag tänker lgh. Eventuellt redan om/när de ska plugga. Då vill jag nog ha kontrollen om jag ska ta lån på några mille
Vårt f-bolag betalade bara ut till barnets konto om jag inte minns fel.
Om barnet är defekt har man rätt till likvärdigt barn om annat identiskt ej finns att tillgå.
Tjena!
Typ samma här, dottern lutade sig över ett tänt ljus när hon var fem år gammal och fick ett bestående ärr i hårfästet
Var väl nånstans i dom krokarna som ersättningen var då.
Stoppade in dom pengarna i ett lukrativt fondkonto plus ytterligare några lappar hon fick för ett annat ärr.
Hon har en rätt summa som täcker både körkort och en hyfsad bil nu.
Inte som grannens ungar för guds skull
Och ändå hade det varit mer lönsamt att bara spara pengarna på ett separat konto :-)
Det fina är att det är ganska enkelt att se uppsida på att ett av barnen slapp ärr även om pappa inte fullt ut kan räkna hem det
Beror väl på vem som är pappa till grannarnasInte som grannens ungar för guds skull
Ja, måste man försäkra hela gatans ungar förstår jag att det blir dyrt!Beror väl på vem som är pappa till grannarnas
barn ?
Om barnet är defekt har man rätt till likvärdigt barn om annat identiskt ej finns att tillgå.
Jag säger, gör som ni vill. Tänker fortsätta betala den premien, hemförsäkring och trafikförsäkring. Inte för att jag vill "vinna", utan för att när det går åt helsike, ska det vara lättare att studsa tillbaks.
Just barnförsäkringen är det rätt dålig ersättning på många saker och väldigt mycket undantag, blir lite provocerad av att det spelas på så mycket känslor. Hemförsäkring och bilförsäkring har jag.
Beror kanske lite på ekonomisk situation också. Vi klarar oss på en inkomst om det krisar.
Nu har vi så att vi lätt klarar oss på en lön. Å andra sidan, tänker man 20 års horisonter är ganska få garanterade att det inte sker förändringar i arbetsmarknad, familjeförhållanden, egna hälsan osv. Tillståndet är inte konstant över tid.Just barnförsäkringen är det rätt dålig ersättning på många saker och väldigt mycket undantag, blir lite provocerad av att det spelas på så mycket känslor. Hemförsäkring och bilförsäkring har jag.
Beror kanske lite på ekonomisk situation också. Vi klarar oss på en inkomst om det krisar.
Fast i praktiken får man alltid ett reparerat exemplar. Har aldrig hört om ngn som lyckats få ett helt nytt.Om barnet är defekt har man rätt till likvärdigt barn om annat identiskt ej finns att tillgå.