(OT) Batteridriven vinkelslip som klarar det mesta ?

Bikzz

Aktiv medlem
Vilken är bäst ? Som kan kapa vägbommar och lås i skogen, kryptonit cykellås, egenmäktigt uppsatta stolpar med förbudsskyltar, och skyltar som säger att man måste betala i fjällen.

Bästa tipsen, helst inte för dyrt, och gärna låg ljudnivå ?

Inte de som används på min gatan. Jag har vaknat flera gånger mitt på natten och räddat en cykel genom att öppna fönstret och skrika. Så de var klart för högljudda eller/och för långsamt. Har dock inte haft chansen all ser modellen.

Vilken är bäst ? Som kan kapa vägbommar och lås i skogen, kryptonit cykellås, egenmäktigt uppsatta stolpar med förbudsskyltar, och skyltar som säger att man måste betala i fjällen.

Bara att testköra på ditt eget ben. Får du av det på under tre sekunder är den bra.

Annars just det där med egenmäktigt, egenmäktigt förfarande är lite knepigt det med. Ta snacket med den som satt upp skylten, anmäl till länsstyrelsen när indicerat osv... :) Jobbigare än vinkelkapen, men också mer tillfredställande i långa loppet :)

Jag är riktigt nöjd med min makita. Kan rekommenderas men vette fan om den är så tyst i drift
20240524_103729.jpg

Lidl-vinkelslipen tycker jag fungerar bra annars. Har inte kapat nåt grövre än ett gaffelrör med den men det gick bra. Har en överbliven bultsax hemma också som jag inte orkat lägga i yardsaletråden.

Funkar inte en tigersåg på det mesta också med rätt blad på? Min sån från Lidl är också helt okej

Den måste ju få plats i ryggsäcken oxå. Hur många "Betala för cykling i fjällen" skyltar kan man kapa innan man måste ladda batteri och byta kapskivan ?

Billig, tyst, kräver varken batteribyte eller byte av skiva.

Jag är riktigt nöjd med min makita. Kan rekommenderas men vette fan om den är så tyst i drift Visa bilaga 701475
har två liknande lite enklare makita dga511, alltså utan dödmansgrepp som på bilden. flyttat knappen till vä sida så som jag brukar. även de har mjukstart och upprätthållande av steglöst inställt varvtal även under belastning.

självklara funktioner om man vill att det ska hända något.

kraftfulla och bra. milsvid skillnad mot en äldre makita jag fick med i en sats, även den 18 volt.

funderat på att ha en liggande i bilen. om det skulle bli stopp på e22an eller så.

Glöm bara inte att upprätta en hetaarbetenrutin innan du kapar!

Tillbaka
Topp