OT: Besvärliga katter

bjorre

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har nyligen flyttat till ett radhusområde. Allt är frid och fröjd om man bortser från grannens katter. Dom smyger omkring runt huset och jag känner mig obehgligt iaktagen i princip hela tiden jag befinner mig på nedervåningen. Jag har verkligen försökt att ignorera dem men det går inte. Dom är alltid där utanför. Vad ska / kan jag göra för att slippa dem?

/Björn

-------- Vote 9mm --------

En kompis flickvän brukade låna hem sin systers katt till dom ibland. Han införskaffade Fy-spray. Den innehåller ngt katter inte gillar och sprayade först lite.. Sen hela lägenheten. Katten trivdes aldrig ngt vidare hos dom efter det.

hehe...

påminner mig om en grej en kompis berättade.

Första gången han var hemma hos sin nya tjej.
Framåt kvällen så började han och tjejen att älska.
Rättsomdetva så kända han väldig smärta på ryggen.
Katten hade gömt upp på bokhyllan i sovrummet, och attakerade honom.
Svartsjuk liten katt det där.

ja, de tu är fortfarande ihop.
Katten försvann under ganska konstiga omständigheter en dag när kompisen tjej inte var hemma:-)

ha det
Jan

"detta är icke testat i Tour"

Senast redigerad av en moderator:
Som sagt: Bli vän med den. Det är det enda som lär hålla i längden - speciellt om du är intresserad av att ha ett gott förhållande till din granne. :P

Om de brukar sitta på någon särskilld plats så kan du pröva tricket med att gnida in citron- eller apelsinskal. De gillar inte citrus, de små liven.

Blomspruta med vatten när de kommer i närheten av dig funkar bra. Katter lär sig fort och det är snällt. Annars kanske du ska fundera på om det verkligen är så farligt med en katt som kikar lite.. ;)

"Don´t mess with me"
grol01.jpg

Lasagna!
grol02.jpg

katter, dessa hemska otäcka fula brutala ondskefulla djur... (obs, ironi)

veraute.jpg

som sagt, blomsprutan är effektiv.

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hörde något om att man kunde blanda mjöl och
> gipps. Men heltärligt tror jag faktiskt inte att
> katter äter mjöl.

MJÖLK och gips är det. Gammalt klassiskt knep. Katterna lapar i sig utan att tveka. De blir, så att säga, förstoppade.

Stalle

Kung Stalle skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag hörde något om att man kunde blanda mjöl
> och
> > gipps. Men heltärligt tror jag faktiskt inte
> att
> > katter äter mjöl.
>
> MJÖLK och gips är det. Gammalt klassiskt knep.
> Katterna lapar i sig utan att tveka. De blir, så
> att säga, förstoppade.
>
> Stalle

Öhhh vad?!

Näää, den har inte jag sett.

Vad skulle en liten förstoppning göra för nytta då? Kattstackarn lär ju inte sammankoppla det med att den tittade in genom Bjorres fönster.

Nä, spruta vatten på den med blomspruta (eller megavattenpistol om det ger större tillfredställelse) när katten kommer nära så kommer den snart undvika huset eller i alla fall dig.

Annars kan man hänga långa remsor med silvertape i ett träd. Smörj in remsorna med fisk så skall du snart se att du har ett kräk sprattlande i fällan. Sen är det bara att klippa ner härvan och köra över med bilen.

Har man tur så kanske det fastnar två katter så blir det kattfight i trädet.

Stalle

Vafan är ni för jävla idoter?! Ha ihjäl katterna... Fyfan ärligt talat. Och på de sätten ni beskriver? Jag mår fan illa!

IDIOTER! FÖRBANNADE JÄVLA IDIOTER!

Tror som sagt att en blomspruta med VATTEN är ett bra sätt eller såndär spray man kan köpa som luktar illa för katterna.

Edit: besinnade mig lite...

Jag har också en gul hankatt som markerar revir överallt här på min tomt oh till o med inne i huset, har dock inte hjärta att döda den, jag skulle fånga in den och köra ut till på landet och släppa ut det.

Enklare och smärtfritt.

http://www.katthemmet.nu/ och andra liknande organisationer omplacerar herrelösa katter.
Det är fan lite sjukt att så många här verkar njuta av att avliva helt oskyldiga djur... Om det dessutom handlar om katter som tillhör en granne är det inte bara respektlöst mot djuret utan även mot grannen. Jeez!

matsu skrev:

> Det är fan lite sjukt att så många här verkar
> njuta av att avliva helt oskyldiga djur...

Ja, obegripligt, katter som är så behagliga, den som känner sig "obehagligt iaktagen [av katter] i princip hela tiden jag befinner mig på nedervåningen" bör söka hjälp.

Annar så kan man gå å köpa en flaska slotts senap och så fort katten vänder häcken mot dig så klämmer du iväg en rejäl kladd senap rakt i krysset! De blir heeeeelt tokiga!

Stalle - ert troll på forumet...

Tror jag kör på mjölk å gipsvarianten.... Verkar vara mest effekt per nerlagt krona.
Har nån koll på hur många delar gips man skall ha i blandningen? Kan tänka mig att om man har för mycket i så börjar katten ana oråd.

Ville skrev:
> Nej men förlåt. Inget ont om katter. Skulle säkert
> fungera även på hundar och andra djur.

Ja, mycket troligt på Troll oxå...

The A-Team är alltid PÅ om du behöver hjälp.

Hahaha *asg*

TeamLI.jpg

pub19.jpg

pub6.jpg

EDIT: Bara EN bild till snälla

Tillbaka
Topp